ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فوتون تونلند جدید ایران خودرو در آستانه عرضه؛ بازهم یک وانت چینی با قیمت میلیاردی

روز گذشته ایران خودرو دیزل، طی مراسمی از پیکاپ تونلند اتوماتیک رونمایی کرد. نسل جدید پیکاپ فوتون، با ظاهری مدرن و مشخصات فنی و رفاهی بهتر به نبرد انبوهی از رقبا مانند جک T8، کلوت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

روز گذشته ایران خودرو دیزل، طی مراسمی از پیکاپ تونلند اتوماتیک رونمایی کرد. نسل جدید پیکاپ فوتون، با ظاهری مدرن و مشخصات فنی و رفاهی بهتر به نبرد انبوهی از رقبا مانند جک T8، کلوت اتوماتیک، آسنا اتوماتیک، یواز اتوماتیک، محصول جدید پادرا دیزل و بهمن موتور G9 خواهد رفت که از نقطه نظر مشخصات فنی بیشتر از سایرین به وانت جدید ایران خودرو شباهت دارد.

در این مراسم که مهدی بالو، نایب رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل بیان کرد: «از ۹ هزار و ۱۷۳ دستگاه پیکاپ تولید شده در هشت ماهه ابتدای امسال در کشور سهم شرکت ایران خودرو دیزل ، ۹۴۷ دستگاه است.»

به عبارت دیگر ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور تنها سهمی ده درصدی از بازار پیکاپ را داراست که از رقابت سنگین و تعداد زیاد رقیب در این سگمنت ناشی می شود.

ایران خودرو دیزل از سال ۱۳۹۲ با کمک شرکت فوتون اولین پیکاپ بنزینی با استاندارد یورو چهار و پیکاپ دیزلی یورو چهار را تولید کرد و در سال ۹۷ پیکاپ بنزینی را به یورو پنج توسعه داد؛ در سال ۱۴۰۰ پیکاپ نیوفیس با ظاهر جدید تولید شد و در سال جاری نیز اولین خودروی پیکاپ با استاندارد یورو شش با رعایت تمامی استانداردهای هشتاد و پنج گانه تولید و عرضه شد.

مشخصات فنی وانت تونلند جدید ایران خودرو

تونلند جدید با موتور دوهزار سی سی مجهز به توربو شارژ، توان ۲۳۵ اسب بخار، گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر و گیربکس ZF هشت سرعته و به صورت چرخ محرک در حالت های ۴H، ۴L، ۲H  و اتوماتیک است.

 همچنین فوتون تونلند جدید دارای سیستم‌های کنترل سرعت در سر پایینی، کنترل الکترونیکی پایداری، نگه‌دارنده خودرو در سربالایی و کنترل کشش است.



امکانات رفاهی و قیمت وانت فوتون تونلند جدید ایران خودرو

از جمله امکانات رفاهی این مدل نیز می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار تشخیص نقاط کور، کی‌لس، مانیتور ۱۰.۳ اینچی، شش ایربگ شامل دو ایربگ در جلو، دو ایربگ در عقب و دو ایربگ بر روی ستون‌ها، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی دی‌لایت که منطبق با استانداردهای ۸۵ گانه اشاره کرد.

ایران خودرو قیمت تونلند جدید را در حدود ۱.۳ میلیارد تومان اعلام کرده که در رنج قیمتی سایر وانت‌های جدید توربو و گیربکس اتوماتیک بازار قرار دارد اما با توجه به نزدیکی مشخصات فنی این خودرو با بهمن G9 می‌توان گفت که قیمت تونلند جدید رقابتی تر از G9 تعیین شده است و از این رو شانس موفقیت برای این وانت در مقایسه با سایر رقبا وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Morteza Pakdel
    Morteza Pakdel | ۱۴ آذر ۱۴۰۱

    چه جشنی هم گرفتن😏

مطالب پیشنهادی