ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نورالینک
تکنولوژی

فعالیت‌های شرکت تراشه مغزی نورالینک ایلان ماسک، زیر ذره‌بین فدرال آمریکا می‌رود

فدرال آمریکا به‌دلیل نقض احتمالی قوانین مربوط به حقوق حیوانات در جریان تحقیقات آزمایشگاهی شرکت نورالینک، روی فعالیت این شرکت تحقیق می‌کند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

فدرال آمریکا به‌دلیل نقض احتمالی قوانین مربوط به حقوق حیوانات و کشته‌شدن بیش از ۱۵۰۰ حیوان در تحقیقات آزمایشگاهی، درباره فعالیت‌های شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، تحقیق و بررسی می‌کند.

نورالینک، شرکت تجهیزات پزشکی متعلق به ایلان ماسک است که روی کاشت تراشه مغزی کار می‌کند. براساس اسناد بررسی‌شده توسط خبرگزاری رویترز و منابع آگاه بازار، برخی کارمندان نورالینک نسبت به آزمایش‌های حیوانی نورالینک شکایت‌ دارند و می‌گویند این شرکت در انجام آزمایش‌ها، عجله می‌کند. همین مسئله باعث آزار و مرگ حیوانات آزمایشگاهی می‌شود.

این در حالی است که چند روز قبل ایلان ماسک در رویداد «Show and tell» نورالینک ابراز امیدواری کرد که تا ۶ ماه دیگر تراشه این شرکت درون مغز انسان کاشته می‌شود.

زنگ خطری برای نورالینک: آمریکا درباره فعالیت‌های آن تحقیق می‌کند

نورالینک در حال توسعه ایمپلنت مغزی است و امیدوار است با این تراشه مغزی بتواند به افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و سایر بیماری‌های عصبی کمک کند. به گفته دو منبع آگاه، به درخواست یک دادستان فدرال، وضعیت فعالیت این شرکت بررسی می‌شود تا مشخص شود آزمایش‌های این شرکت برای توسعه تراشه، منافاتی با قوانین مربوط به حقوق حیوانات نداشته باشد.

اسناد مختلفی نشان می‌دهند که برخی از کارمندان نورالینک از وضعیت آزمایش‌های حیوانی نورالینک رضایت ندارند. این اسناد نشان می‌دهند که کارمندان نورالینک می‌گویند ایلان ماسک بر تیم تحقیقات فشار وارد می‌کند تا پروژه سریع‌تر به سرانجام برسد و در این مسیر حیوانات در وضعیت نامناسبی رنج می‌برند و جان خود را از دست می‌دهند.

کارمندان به این نکته اشاره کرده‌اند که چنین آزمایش‌های ناموفقی باید بارها تکرار شوند که می‌تواند باعث کشته‌شدن تعداد بیشتری از حیوانات بی‌زبان شود. این اسناد، شامل پیام‌ها، فایل‌های صوتی، ایمیل و حتی ویدیوهایی در مورد مرگ حیوانات در آزمایشگاه است.

سازمان تنظیم مقررات ایالات متحده هنوز مشخص نکرده که چنین شرکت‌هایی، از چه تعداد حیوان می‌توانند برای انجام تحقیقات خود استفاده کنند. مستندات نشان می‌دهند نورالینک باعث مرگ در مجموع حدود ۱۵۰۰ حیوان از جمله ۲۸۰ گوسفند، خوک و میمون در جریان آزمایش‌های خود از سال ۲۰۱۸ تاکنون شده است. باید دید درنهایت تحقیقات فدرال آمریکا در مورد این شرکت به کجا ختم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۵ آذر ۱۴۰۱

    حالا شدن مدافع حقوق موش ها و میمون ها
    دولت فدرال آمریکا آیا در تصادفات خودرو ها با حیوانات که منجر به مرگ حیوان میشه برای راننده دیه تعیین میکنه؟
    همین کارها رو میکنن علم پزشکی پیشرفتی نداشته

مطالب پیشنهادی