ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بخشش جرائم بیمه ثالث وسایل نقلیه موتوری
خودرو

بخشش جرائم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری تا ۳۰ آذرماه

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور روز یکشنبه ۱۳ آذرماه مصادف با روز ملی بیمه، از بخشش جرائم بیمه ثالث وسایل نقلیه موتوری خبر داد.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور روز یکشنبه ۱۳ آذرماه مصادف با روز ملی بیمه، از بخشش جرائم بیمه ثالث وسایل نقلیه موتوری خبر داد. این پیشنهاد از سوی رئیس کل بیمه مرکزی مطرح شده و به موجب آن، مالکین وسایل نقلیه موتور تا پایان آذرماه فرصت دارند از بخشودگی استفاده کنند.

بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه، اعم از موتورها و خودروهای سواری و... به‌حساب می‌آید. مالکین وسایل نقلیه‌ای که به هر دلیل فاقد بیمه شخص ثالث باشند، مشمول جریمه شده و باید هزینه‌ای را جهت رفع خلافی و امکان بیمه‌کردن ماشین خود پرداخت کنند.

حال با انتشار خبر بخشش جرائم بیمه ثالث وسایل نقلیه موتوری، مالکین تا دو هفته وقت دارند از این فرصت بخشودگی استفاده کنند. بخشودگی شامل تمام وسایل نقلیه زمینی از جمله موتورسیکلت، ماشین‌آلات و وسایل نقلیه شخصی می‌شود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی کشور: «همه جرائم در گذشته تا پایان آذرماه بخشیده شده و افراد می‌توانند تا مهلت معین (۳۰ آذرماه) با مراجعه به مراکز بیمه، بدون پرداخت هیچ‌گونه جریمه‌ای نسبت به استفاده از بیمه شخص ثالث اقدام کنند. افرادی که در گذشته وسایل نقلیه خود را حتی یک‌بار هم بیمه نکرده‌اند، به هیچ وجه مورد بازخواست و جریمه قرار نمی‌گیرند.»

در حال حاضر مقدار جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث با توجه به عواملی نظیر نوع خودرو، تعداد سیلندر، ظرفیت بار و البته سلیقه شرکت بیمه‌کننده محاسبه می‌شود. هر شرکت بیمه‌کننده‌ای از یک روند خاص برای محاسبه جریمه دیرکرد استفاده می‌کند؛ به همین دلیل ممکن است مبالغ جریمه متفاوت باشد.

به هر حال با توجه به بخشش جرائم بیمه ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی از جمله خودروهای سواری، وانت، موتورسیکلت، ماشین‌آلات کشاورزی و... مالکین می‌توانند با خیال آسوده به مراکز بیمه مراجعه کرده و بدون پرداخت جریمه، از این بخشودگی استفاده کرده و ماشین خود را بیمه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی