ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل می‌خواهد با کنار‌زدن AMD، دوباره به رهبر صنعت تراشه‌سازی تبدیل شود

در چند سال گذشته AMD با تراشه‌های Ryzen خود محبوبیت زیادی پیدا کرده و اینتل به‌دنبال گرفتن سهم بازار آن است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

طبق گزارش جدیدی که براساس گفته‌های یکی از مدیران ارشد شرکت اینتل تهیه شده است، این شرکت قصد دارد با پیشی‌گرفتن از AMD، یک‌بار دیگر خود را به‌عنوان رهبر بی‌رقیب تولید تراشه معرفی کند.

طبق گزارش بلومبرگ، «آن کلهر»، معاون و مدیر کل توسعه فناوری اینتل در یک کنفرانس مطبوعاتی زمانی که درباره اهداف تیم آبی صحبت شد، گفت: «ما کاملاً در مسیر درستی هستیم» و افزود: «ما به نقاط عطف فصلی خود دست پیدا می‌کنیم و با توجه به آن نقاط عطف، جلوتر یا در مسیر درستی پیش می‌رویم.»

گفته‌های کلهر از جاه‌طلبی اعلام‌شده توسط مدیرعامل شرکت، «پت گلسینگر»، برای دوباره تبدیل‌شدن به رهبر تولید تراشه، حمایت می‌کند و همان‌طور که بلومبرگ در گزارش خود اشاره کرده، تیم توسعه فناوری کلهر در تلاش است تا با افزایش تلاش‌های خود برای معرفی فرایندهای جدید با سرعتی بی‌سابقه، فرصت‌های از‌دست‌رفته خود در گذشته را جبران کند.

جنگ اینتل با AMD

در طول چند سال گذشته، شرکت AMD با برخی از پردازنده‌های رقابتی سری Ryzen خود، به‌ویژه در عرصه پردازنده‌های دسکتاپ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است و اینتل قصد دارد تا سهم بازار خود را از آن پس بگیرد. هر‌چند تیم آبی پس از انتقال موفقیت‌آمیز به فناوری هیبریدی با پردازنده‌های مرکزی اینتل، شرایط دشوار را تا حد زیادی پشت سر گذاشته است.

از نظر سرعت پیشرفت فرایند، کلهر بیان کرد که اینتل هم‌اکنون تراشه‌های 7 نانومتری را به تولید انبوه رسانده و آماده است تا کار روی تراشه‌های 4 نانومتری را آغاز کند و در نیمه دوم سال 2023 به سمت فرایند 3 نانومتری خواهد رفت.

در‌واقع اینتل می‌خواهد برای رقابت با شرکت‌هایی مانند TSMC و سامسونگ در این حوزه که برای مشتریان بزرگی مانند اپل تراشه تولید می‌کنند، قابلیت‌های تولید تراشه خود را افزایش دهد. علاوه بر این، تیم آبی همچنین قصد دارد در فضای تولید تراشه برای مشتریان بزرگ نیز رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی