ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
تکنولوژی

تیم کوک: اپل از تراشه‌های تولید‌شده در کارخانه آریزونا TSMC استفاده خواهد کرد

کوک با اشاره با اینکه این تراشه‌ها تحت عنوان «ساخت آمریکا» برچسب‌گذاری می‌شوند، گفت ایالات متحده دوره جدیدی از تولید پیشرفته را آغاز خواهد کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

تیم کوک، مدیرعامل اپل، با حضور در آریزونا، همراه با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده از کارخانه نیمه‌هادی TSMC در این ایالت بازدید کرد. کوک در سخنان خود در این رویداد، تأیید کرد که TSMC تراشه‌هایی را برای اپل در این کارخانه جدید تولید خواهد کرد و گفت این تراشه‌ها با افتخار دارای برچسب «ساخت آمریکا» هستند.

TSMC شریک اپل در تولید تراشه‌های سیلیکونی است که در تمام محصولات غول فناوری استفاده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به تراشه‌های سری A که در مواردی مانند آیفون، آیپد و اپل تی‌وی استفاده می‌شود و همچنین تراشه‌های سری M موجود در رایانه‌های مک اشاره کرد. بلومبرگ اخیراً گزارش داده بود که TSMC در این کارخانه جدید، تراشه‌هایی را برای اپل تولید خواهد کرد.

جزئیات سخنرانی تیم کوک

مدیرعامل اپل

تیم کوک در اظهارات خود از جو بایدن به‌دلیل امضای قانون CHIPS Act تشکر کرد. طبق این قانون، میلیاردها دلار مشوق به شرکت‌ها برای تولید نیمه‌رساناهایی که در ایالات متحده تولید می‌شوند، ارائه می‌شود.

او در ادامه ضمن اشاره به پیشرفت اپل سیلیکون در چند سال گذشته، توضیح داد که اپل قصد دارد در سال‌های آینده، به همکاری با TSMC ادامه دهد، زیرا این شرکت اکنون «ریشه‌های جدید و عمیق‌تری در آمریکا دارد». مدیرعامل اپل سپس تأیید کرد که این شرکت با TSMC برای تولید تراشه‌ها در این کارخانه جدید همکاری خواهد کرد:

«این تراشه‌ها را می‌توان با افتخار به‌عنوان «ساخت آمریکا» برچسب‌گذاری کرد. این فرصتی برای ایالات متحده است تا دوره جدیدی از تولید پیشرفته را آغاز کند.»

TSMC

در‌نهایت، کوک سخنان خود را با تمجید از ایالات متحده و تأیید تعهد اپل مبنی بر ادا‌کردن حق خود نسبت به این کشور ادامه داد. او گفت که اپل به طراحی و مهندسی محصولات اصلی در ایالات متحده و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در اقتصاد ادامه خواهد داد.

«امروز فقط نقطه آغازین است. امروز ما تخصص TSMC را با نبوغ بی‌نظیر کارگران آمریکایی ترکیب می‌کنیم. ما روی آینده‌ای قوی‌تر و روشن‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما در حال کاشت بذر در صحرای آریزونا هستیم و در اپل، مفتخریم که به رشد آن کمک می‌کنیم.»

انتظار می‌رود کارخانه جدید TSMC در آریزونا از سال 2024 افتتاح شود. در ابتدا گفته می‌شد که این کارخانه روی تولید تراشه‌های 5 نانومتری تمرکز خواهد کرد، اما اخیراً گزارش شده بود که این کارخانه در عوض روی فرایند 4 نانومتری متمرکز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی