ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروی سایبری روسیه
تکنولوژی

هشدار مایکروسافت به اروپا: مراقب حملات سایبری روسیه در زمستان باشید

مایکروسافت به کشورهای اروپایی هشدار داده که در زمستان پیش رو مراقب حملات سایبری روسیه به شرکت‌ها و زنجیره تأمین خود باشند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت به کشورهای اروپایی در‌خصوص حملات سایبری احتمالی از سوی روسیه در زمستان پیش رو هشدار داده است. این هشدار در شرایطی صادر شده که تعدادی از سازمان‌ها و شرکت‌های روسی از جمله دومین بانک بزرگ این کشور، اخیراً مورد حمله سایبری و DDoS قرار گرفته‌اند.

به گزارش وب‌سایت Register، آغاز موج جدیدی از حملات منع سرویس یا DDoS باعث شده است تا مایکروسافت به کشورهای اروپایی درباره اقدامات تلافی‌جویانه روسیه هشدار بدهد. این شرکت می‌گوید اروپا باید به لهستان به‌عنوان منادی آن‌چه در راه است، نگاه کند.

گروه هکری Sandworm که مایکروسافت آن را با نام Iridium خطاب می‌کند، در ماه اکتبر باج‌افزار Prestige را روانه شبکه‌های حمل‌ونقل و لجستیک لهستان کرد تا برای اولین‌بار حملات سایبری مرتبط با جنگ اوکراین را به خارج از اوکراین ببرد.

حملات سایبری روسیه می‌تواند زنجیره تأمین اروپا را مختل کند

«کلینت واتس»، مدیرکل مرکز تحلیل تهدیدهای دیجیتال در مایکروسافت می‌گوید: «حادثه Prestige در ماه اکتبر احتمالاً تغییری در راهبرد حملات سایبری روسیه و آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح‌های سایبری علیه سازمان‌های خارج از اوکراین را در راستای جنگ حاضر نشان می‌دهد.» واتس باور دارد که کرملین می‌تواند از همین حملات برای مختل‌سازی زنجیره تأمین خارجی استفاده کند.

این مدیر مایکروسافت همچنین اعلام کرد که کشورهای اروپایی و آمریکا باید منتظر عملیات‌های روانی روسیه برای ایجاد نگرانی در مردم پیرامون افزایش قیمت انرژی و تورم باشند: «روسیه به اجرای متمرکز این کمپین‌ها در آلمان پرداخته و احتمالاً به آن‌ها ادامه خواهد داد.» واتس مدعی است که آلمان نقطه‌ای کلیدی برای حفظ اتحاد اروپا و البته میزبان تعداد زیادی از شهروندان روسی است.

به گفته مایکروسافت، اگرچه فرانسه نسبت به آلمان و ایتالیا آسیب‌پذیری کمتری در برابر کمپین‌های روانی مرتبط با مسئله انرژی دارد، ولی این احتمال مطرح است که روسیه از کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی برای مداخله در امور فرانسه استفاده کند.

بانک VTB روسیه دیروز اعلام کرد که تحت شدیدترین حملات سایبری از خارج قرار گرفته و حجم ترافیک وارده به سرورهای آن‌ها از طریق حمله DDoS به سطحی رسیده که تاکنون در تاریخ حملات به این بانک مشاهده نشده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی