ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

دیپ‌مایند هوش مصنوعی Dramatron را معرفی کرد؛ ابزاری برای نوشتن فیلمنامه

نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان، می‌توانند خروجی‌های ایجادشده توسط Dramatron را گردآوری، ویرایش و بازنویسی کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

دیپ‌مایند (DeepMind) ابزار هوش مصنوعی جدیدی ساخته که Dramatron نام دارد و می‌تواند با نوشتن توصیف شخصیت‌ها، نقاط طرح، توضیحات مکان‌ها و دیالوگ برای فیلمنامه‌نویسان جالب باشد. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه نویسندگان می‌توانند نتایج به‌دست آمده توسط Dramatron را در یک فیلمنامه مناسب سازماندهی، ویرایش و بازنویسی کنند. اساساً این ابزار مانند ChatGPT است، اما می‌توانید خروجی آن را ویرایش کنید.

برای شروع کار با Dramatron، به یک کلید OpenAI API و اگر می‌خواهید در خروجی خود متن توهین‎‌آمیزی وجود نداشته باشد، به یک کلید API Perspective نیاز دارید. پس از آن، می‌توانید ایده فیلم خود را به مدل هوش مصنوعی جدید دیپ‌مایند ارائه کنید تا به‌سرعت عنوان، توصیف شخصیت‌ها، صحنه و محیط آن را به شما ارائه کند.

صحت خروجی‌های هوش مصنوعی Dramatron

Dramatron

هرچند براساس گزارش‌هایی که درباره آن منتشر شده است، Dramatron توضیحات منطقی و درستی از ایده کاربران ارائه می‌کند، اما ظاهراً دیالوگ‌های ایجاد‌شده توسط آن، علی‌رغم منطقی بودن، بسیار پیش پا افتاده و ساده هستند.

طبق توییت‌های منتشر‌شده توسط دیپ‌مایند، ظاهراً نمایشنامه‌نویسان نیز از این ابزار راضی بوده‌اند. برای آزمایش آن، محققان 15 نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس را برای نوشتن یک فیلمنامه به دور هم جمع کردند. البته نمایشنامه‌نویسان هیچ‌وقت قصد نداشتند تا از این ابزار برای ساخت یک نمایشنامه کامل استفاده کنند و خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی می‌تواند برای «تولید ایده خلاق» بسیار مفید باشد.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است این سؤالات را در مورد نویسندگی و اینکه چه کسی باید اعتبار یک اسکریپت را دریافت کند، ایجاد کند. سال گذشته، دادگاه استیناف بریتانیا حکم داد که هوش مصنوعی را نمی‌توان از نظر قانونی به‌عنوان مخترع در یک پتنت معرفی کرد.

ابزارها و مدل‌های هوش مصنوعی در چند وقت گذشته بسیار مورد‌توجه کاربران بوده‌اند. اخیراً شرکت دیزنی از ابزار جدیدی رونمایی کرده بود که بازیگران را در عرض چند ثانیه پیر یا جوان می‌کند. همچنین ابزار دیگری تحت عنوان AI Time Machine معرفی شده بود که با کمک آن می‌توان عکس خود را در دوره‌های تاریخی مختلف ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی