ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کودکان کره جنوبی
علمی

با تغییر قانون در کره جنوبی، همه شهروندان یک تا دو سال جوان‌تر می‌شوند

با تغییر سیستم شمارش سن در کره جنوبی، نوزادان دیگر در بدو تولد یک‌ساله تلقی نمی‌شوند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

کره جنوبی می‌خواهد روش سنتی شمارش سن را کنار بگذارد و از استاندارد بین‌المللی در این زمینه استفاده کند. این تغییر احتمالاً باعث می‌شود سن افراد در اسناد رسمی یک تا دو سال کاهش پیدا کند، اما در زندگی روزمره افراد تأثیر خاصی نخواهد داشت.

به گزارش گاردین، شهروندان کره جنوبی در بدو تولد یک‌ساله تلقی می‌شوند و هر سال در تاریخ 1 ژانویه یک سال به سن آن‌ها اضافه می‌شود. طبق این قانون نامتداول و ظاهراً کم‌طرفدار، نوزادی که در شب سال نوی میلادی به‌دنیا می‌آید، به‌محض عبور ساعت از 12 شب که همان زمان ورود به سال جدید میلادی است، دوساله در نظر گرفته می‌شود.

این پیچیدگی به همین جا ختم نمی‌شود. کره جنوبی برای ورود مردان به خدمت سربازی، سن حقوقی برای نوشیدن الکل و مصرف سیگار از سیستم دیگری برای محاسبه سن استفاده می‌کند. این سیستم سن نوزاد در بدو تولد را صفر در نظر می‌گیرد و با هر عبور از اولین روز سال جدید میلادی (1 ژانویه)، یک سال به رقم سن آن‌ها اضافه می‌کند.

کره جنوبی به استاندارد بین‌المللی روی می‌آورد

این سازوکار از سوی سیاستمداران مورد انتقاد قرار گرفته و آن‌ها ادعا می‌کنند که کره جنوبی به‌عنوان یک کشور پیشرو در فناوری و اقتصاد در آسیا، به‌لحاظ زمانی از بقیه کشورها عقب مانده است. «یون یوک-یئول»، رئیس‌جمهور این کشور هم از منتقدان وجود سیستم‌های مختلف برای محاسبه سن است و این سیستم‌ها را هدردهنده منابع کره جنوبی می‌داند.

از این رو، قرار است این پیچیدگی‌ها از ماه ژوئن سال آینده میلادی حداقل از اسناد رسمی حذف شوند و در عوض روش استاندارد بین‌المللی برای شمارش سن مورد استفاده قرار بگیرد. «یوو سنگ-بوم» از حزب «قدرت مردم» که در حال حاضر بر کره جنوبی حاکم است، می‌گوید: «هدف این بازنگری کاهش هزینه‌های اجتماعی-اقتصادی غیرضروری است؛ چرا که اختلاف‌های حقوقی و اجتماعی و همچنین سردرگمی‌های موجود به‌خاطر روش‌های متفاوت محاسبه سن به وجود آمده‌اند.»

دقیقاً مشخص نیست که چرا کره‌ای‌ها تاکنون سن نوزاد را در بدو تولد یک سال در نظر می‌گرفتند، اما عده‌ای می‌گویند این سن به زمان حضور جنین در رحم مادر مربوط است که از 9 ماه به 12 ماه گرد می‌شود. عده دیگری هم باور دارند که این سنت به‌خاطر عدم وجود مفهوم صفر در سیستم‌های باستانی شمارش در آسیا بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AHP79
    AHP79 | ۲۱ آذر ۱۴۰۱

    ...خل

مطالب پیشنهادی