ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه M2 مکس اپل
تکنولوژی

نتایج بنچمارک تراشه M2 مکس اپل دوباره افشا شد؛ بهبود قابل‌توجه نسبت به نسل قبلی

ماه گذشته میلادی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ تراشه M2 مکس اپل افشا شده بود که از بهبود اندک عملکرد آن نسبت به نسل قبلی‌اش، M1 مکس خبر می‌داد. اما حالا با نتایج جدیدی روبه‌رو هستیم که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

ماه گذشته میلادی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ تراشه M2 مکس اپل افشا شده بود که از بهبود اندک عملکرد آن نسبت به نسل قبلی‌اش، M1 مکس خبر می‌داد. اما حالا با نتایج جدیدی روبه‌رو هستیم که از پیشرفت قابل‌توجه عملکرد آن حکایت دارد.

در نتایج بنچمارک قبلی، چیپ جدید اپل در بخش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب موفق به کسب امتیاز 1,853 و 13,855 شده بود که تفاوت کمی با نسل قبلی‌اش دارد. اما حالا نتایج جدید بنچمارک گیک‌بنچ، از بهبود چشمگیری خبر می‌دهد.

عملکرد تراشه M2 مکس اپل

در بنچمارک جدید، چیپ اپل توانسته است در بخش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیازهای 2,027 و 14,888 را کسب کند که نه‌تنها نسبت به نتایج قبلی بالاتر است، بلکه نسبت به M1 مکس هم پیشرفت مناسبی را نشان می‌دهد. برای مقایسه، تراشه M1 مکس توانسته است در بخش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب به امتیازهای 1,755 و 12,334 دست یابد.

تراشه M2 مکس اپل

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ اطلاعات خاصی درباره نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی در اختیار ما قرار نمی‌دهد و تنها به دستگاهی به نام Mac14,6 با 96 گیگابایت رم و سیستم‌عامل مک او‌اس ونتورا 13.2 اشاره دارد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که فرکانس پایه چیپ اپل در بنچمارک جدید برابر 3.68 گیگاهرتز است، در حالی که در بنچمارک قبلی با فرکانس 3.54 گیگاهرتز روبه‌رو بودیم.

در حالی که انتظار داشتیم اپل در نوامبر سال جاری میلادی از تراشه‌های M2 پرو و مکس به‌همراه نسخه به‌روز‌شده مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی کند، تا سال آینده میلادی باید منتظر بمانیم. اپل احتمالاً در اوایل 2023 از این محصولات خود رونمایی خواهد کرد.

در کنار مک‌بوک‌های جدید، احتمالاً با آی‌مک و مک مینی جدید مجهز به تراشه M2 هم روبه‌رو خواهیم شد. این احتمال هم وجود دارد که مک پرو و مک استودیو جدید هم با نسخه‌های قدرتمند چیپ M2 از راه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی