ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات
تکنولوژی

ربات انسان‌نمای CyberOne شیائومی حالا می‌تواند درام بنوازد [تماشا کنید]

هدف شیائومی از نواختن درام توسط CyberOne، نمایش توانایی آن در هماهنگی کل بدن و انجام حرکات سریع، دقیق و گسترده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

شیائومی در تابستان امسال، از ربات انسان‌نمای خود با نام «سایبر وان» (CyberOne) رونمایی کرد. این ربات با 177 سانتی‌متر قد و 52 کیلوگرم وزن، توانایی‌های زیادی دارد و چینی‌ها آن را به‌عنوان یک پلتفرم تحقیقاتی رباتیک توسعه داده‌اند. حالا این شرکت برای نشان‌دادن قابلیت‌های محصول پیشرفته خود، به CyberOne نحوه نواختن درام را آموزش داده است.

ربات انسان‌نمای شیائومی همان‌طور که در ویدیو زیر قابل مشاهده است، نواختن درام را در سه مرحله انجام می‌دهد. اول، به‌طور خودکار ضرب را از یک فایل موسیقی ورودی Midi تجزیه می‌کند تا یک زنجیره درام تولید کند. سپس، با استفاده از یک کتابخانه حرکت آفلاین و کالیبراسیون آنلاین، یک مسیر حرکت هماهنگ براساس زنجیره درام تولید می‌کند. در‌نهایت، بدن ربات برای تکمیل هر حرکت از طریق یک کنترلر برای تمام بدن کنترل می‌شود.

نواختن درام توسط ربات CyberOne

طبق گزارش‌ها، سخت‌ترین بخش اجرای درام توسط سایبر وان، نواختن سکانس‌های طولانی از ریتم‌های درام است؛ زیرا باید اطمینان حاصل شود که حرکات آن پیوسته و بدون برخورد انجام می‌شود. برای برطرف‌کردن این مشکل، تیم آزمایشگاه رباتیک شیائومی بیت اصلی را استخراج و سپس با ساخت کتابخانه آهنگ حرکت آفلاین درام، آن را بهینه کرد. این امر به CyberOne اجازه می‌دهد تا آهنگی پیوسته ایجاد کند که با هر ضرب درام سازگار است.

هدف شیائومی از نواختن درام توسط CyberOne، نمایش توانایی آن در هماهنگی کل بدن و انجام حرکات سریع، دقیق و گسترده است. با این حال، مهارت‌های این ربات در نواختن درام، طبیعتاً هنوز با درامرهای حرفه‌ای برابری نمی‌کند. با این حال، تیم شیائومی در حال کار روی بهبود توانایی‌های حرکتی CyberOne در نسل دوم ربات خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی