ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایننس
تکنولوژی

زنگ خطری برای صرافی بایننس: برداشت نیم میلیارد دلار رمزارز تنها در یک روز

کاربران طی 24 ساعت رقمی بالغ بر 500 میلیون دلار و در‌واقع حدود 30,300 بیت‌ کوین از صرافی بایننس برداشت کرده‌اند که غیرعادی است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

براساس داده‌های Coinglass، کاربران طی 24 ساعت رقمی بالغ بر 500 میلیون دلار و در‌واقع حدود 30,300 بیت‌ کوین از صرافی بایننس برداشت کرده‌اند که رقمی غیرعادی است.

«چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل این صرافی با انتشار توییتی اعلام کرد که برداشت‌ USDC افزایش پیدا کرده است و آن‌ها مجبور شده‌اند به‌صورت موقت، برداشت‌‌های این استیبل کوین را متوقف کنند.

با وجودی که ژائو به این موضوع اشاره کرده که توقف برداشت‌ها به‌دلیل تبادل توکن است و بعد از باز‌شدن بانک‌ها مشکل برطرف می‌شود، اما شایعه‌های مختلفی در فضای مجازی در مورد بحران مالی بایننس منتشر شده است.

مدیرعامل بایننس سعی می‌کند شرایط را عادی جلوه دهد، اما شواهد نشان می‌دهد ترس شدیدی نسبت به وضعیت بایننس در بازار شکل گرفته است. حجم بالای دارایی خارج‌شده از این صرافی، عادی نیست و به این شایعه‌ها دامن می‌زند. سرمایه‌گذاران نگرانند که بایننس نیز به سرنوشت صرافی FTX دچار شود و اگر چنین سناریویی اتفاق بیفتد، بحران بازار کریپتو جدی خواهد بود و تیر خلاصی به بازار رمزارزها زده می‌شود.

آیا بحرانی جدی بایننس را تهدید می‌کند؟

برخی تحلیلگران بازار می‌گویند نباید به چنین شایعه‌هایی دامن زد؛ زیرا بایننس دارایی بیت کوین دارد و به سرنوشت FTX دچار نخواهد شد. با این وجود ترس شدید و FUD در بازار در مورد وضعیت بایننس وجود دارد. آنچه داده‌های آماری بازار نشان می‌دهند، ذخایر و دارایی صرافی بایننس تا حدودی کمتر شده است. داده‌های DefiLlama از کاهش ۳ تریلیون دلاری ذخایر این صرافی خبر می‌دهد.

رویتزر گزارشی در مورد بایننس منتشر کرده و این صرافی را از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۸، وب‌سایتی برای فعالیت‌های غیرقانونی عنوان کرده است. در مقاله منتشر‌شده از سوی رویترز، به این موضوع اشاره شده است که دپارتمان عدالت باید بایننس را به‌دلیل ایجاد تزلزل در بازار ارزهای دیجیتال، جریمه کند.

بایننس نیز در پاسخ به اتهام رویترز با انتشار توییتی از موضع خود دفاع کرد. بایننس ادعا می‌کند با حضورش در بازار، دنیای رمزارزها را امن‌تر کرده و به تیم خود برای چنین جایگاهی افتخار می‌کند.

در حالی این موضوعات در رسانه‌ها و فضای منتشر می‌شود که وزارت دادگستری ایالات متحده، از سال ۲۰۱۸ تحقیقاتی را برای بررسی تبعیت این صرافی از قوانین ضدپولشویی و مرتبط با تحریم‌های آمریکا آغاز کرده، ولی هنوز تصمیم نهایی در مورد وضعیت فعالیت این صرافی گرفته نشده است.

باید دید وضعیت بایننس با موجی از شایعات به کجا می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی