ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی لپ‌تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider؛ همه‌چیز تمام

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider یکی از کامل‌ترین محصولات بازار در رده قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان است.

نوشته شده ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider نسل دوازدهم را می‌توان یکی از کامل‌ترین و قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار دانست که هم‌اکنون قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان دارد. این محصول با بهره‌مندی از پردازنده Core i7 نسل دوازدهم اینتل، پردازشگر گرافیکی RTX 3070 Ti و نمایشگر ۳۶۰ هرتزی، مجموعه کاملی از تمام امکانات مورد‌نیاز برای اجرای تمام بازی‌های روز با بالاترین تنظیمات گرافیکی و تمام کارهای حرفه‌ای را دارد. در ادامه لپ‌تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider 12UGS را به شما معرفی می‌کنیم.

تا امروز مدل‌های متعددی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI را در دیجیاتو معرفی کرده‌ایم؛ اما MSI GE66 Raider نسل دوازدهم بهترین و کامل‌ترین محصول در این مجموعه محسوب می‌شود. این دستگاه با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت ماتریس به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری لپ‌تاپ‌های MSI در ایران فروخته می‌شود. در ویدیوی زیر می‌توانید معرفی این لپ‌تاپ را تماشا کنید.

معرفی ویدیویی لپ تاپ گیمینگ MSI Raider GE66 12UGS

فهرست مشخصات لپ تاپ گیمینگ MSI Raider GE66 12UGS

  • نمایشگر ١۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۳۶۰ هرتزی
  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی انویدیا RTX 3070Ti
  • ١۶ گیگابایت حافظه رم DDR5 قابل ارتقاء تا ۶۴ گیگابایت
  • یک ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe SSD نسل چهارم
  • قابلیت ارتقای حافظه داخلی با درگاه m.2 دوم با پشتیبانی از PCIe نسل چهارم
  • باتری ۹۹.۹ وات ساعتی
  • آداپتور ٢۸۰ واتی
  • وزن ٢.۳۸ کیلوگرمی
  • پشتیبانی وای فای 6E و بلوتوث ۵.۲
  • گارانتی ۲۴ ماهه ماتریس
  • قیمت حدود 80 میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider به‌عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ بالارده از طراحی به‌روز و جذابی برخوردار است. از قاب پشتی این محصول شروع می‎‌کنیم که ظاهر جذابی را به دستگاه می‌بخشد، چرا که لوگوی اژدهای MSI با رنگ نقره‌ای براق روی آن نقش بسته است. تایوانی‌ها این نماینده خود را در تک‌رنگ آبی تیتانیومی روانه بازار می‌کنند که در‌واقع به خاکستری نزدیک‌تر است.

در کناره‌های بدنه MSI GE66 Raider شاهد تعبیه چهار عدد خروجی هوای گرم و مجموعه کاملی از درگاه‌های ارتباطی هستیم. در همان لحظه‌ای که لپ‌تاپ را روشن می‌کنید، نوار رنگی با نورپردازی RGB روی لبه جلوی دستگاه خودنمایی می‌کند. به‌کارگیری چنین ویژگی سبب افزایش زیبایی ظاهری Raider GE66 شده است. شما می‌توانید این نوار جلوی لپ‌تاپ را به شکلی گسترده شخصی‌سازی کرده و افکت‌های مختلفی را روی آن اعمال کنید. تایوانی‌ها تنها به استفاده از این قابلیت در بخش خاصی از لپ‌تاپ خود اکتفا نکرده‌اند و کیبورد لپ‌تاپ را نیز به نورپردازی RGB مزین ساخته‌اند. قابلیت شخصی‌سازی هر کدام از کلیدهای کیبورد نیز در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

کیبورد استیل‌سریز به‌کار رفته در این دستگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده حرفه‌ای به شمار می‌رود و اگر خیلی با کیبورد لپ‌تاپ خود کار می‌کنید، Raider GE66 می‌تواند تجربه خوبی را در طولانی‌مدت به شما ارائه دهد. در بخش تاچ پد نیز شاهد به‌کارگیری نمونه‌ای با ابعاد و دقت مناسب هستیم. وزن لپ تاپ گیمینگ MSI Raider GE66 12U حدود ۲.۴ کیلوگرم و ضخامت آن نیز حدود ۲۳.۵ میلی‌متر است که احتمالاً حمل‌و‌نقل آن را زیاد سخت نمی‌کند. ام‌اس‌آی همراه با این لپ‌تاپ، کوله مخصوص آن را نیز به دست مشتریان می‌رساند.

نماینده تایوانی‌ها در بخش کیفیت ساخت هم خوب عمل کرده و می‌توان آن را یکی از خوش ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ دانست. پنل قاب پشتی و شاسی Raider GE66 از فلز ساخته شده و استحکام دستگاه نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرد تا خیالتان از مقاومت آن در برابر ضربات ناخواسته تا حدودی راحت شود.

درگاه‌ها و ارتباطات

تایوانی‌ها در لپ‌تاپ گیمینگ رده‌بالای خود از تعداد زیادی پورت با تنوع بالا بهره گرفته‌اند. مجموعه پورت‌های ارتباطی Raider GE66 در سه قسمت از دستگاه مستقر شده‌اند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

سمت راست:

  • دو عدد پورت USB 3.2 نسل یک نوع A
  • کارت‌خوان SD

سمت چپ:

  • یک عدد USB 3.2 نسل دوم نوع A
  • یک عدد پورت USB 3.2 نسل دوم نوع C با پشتیبانی از دیسپلی پورت ۱.۴
  • جک هدفون

پشت دستگاه:

  • سوکت برق اختصاصی
  • پورت HDMI با پشتیبانی از خروجی 8K/60 یا 4K/120
  • جک شبکه ۲.۵ گیگابیتی کیلر
  • پورت Thunderbolt 4
  • مینی دیسپلی پورت ۱.۴

به‌لطف استفاده از ماژول ارتباطی اینتل کیلر AX1675i پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ و وای فای ۶E نیز در این لپ‌تاپ وجود دارد. بنابراین لپ تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider تمامی امکانات ارتباطی را در بالاترین سطح ممکن در اختیار شما می‌گذارد.

نمایشگر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر لپ‌تاپ گیمینگ، نمایشگری با نرخ رفرش بالا محسوب می‌شود. لپ‌تاپ MSI GE66 Raider نیز با سریع‌ترین نمایشگر بازار عرضه شده که با نرخ رفرش ۳۶۰ هرتزی شما را در رقابتی‌ترین بازی‌های روز از جمله فورتنایت، ایپکس لجندز، کانتر و موارد مشابه همراهی می‌کند.

البته این نمایشگر از پنل IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی و حداکثر روشنایی حدود ۳۰۰ نیت بهره می‌برد. در این رده قیمتی یعنی حدود ۸۰ میلیون تومان، نمایشگرهایی با رزولوشن بیشتر، کیفیت بهتر و روشنایی بالاتر هم در بازار وجود دارند، اما نرخ رفرش پایین‌تری را ارائه می‌دهند.

عملکرد سخت‌افزاری

لپ‌تاپ MSI GE66 Raider 12UGS بهترین ترکیب سخت‌افزاری نسل جدید را در اختیار شما می‌گذارد. من ترکیب پردازنده اینتل Core i7-12700H و کارت گرافیک انویدیا RTX 3070Ti را ترکیب برنده در نسل کنونی می‌دانم، چون در ازای قیمت معقول، عملکردی فوق‌العاده برای اجرای بازی‌های روز و حتی دیگر کارهای حرفه‌ای از جمله تدوین ویدیوهای سنگین یا پردازش‌های هوش مصنوعی و داده‌کاوی ارائه می‌دهد.

ترکیب سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به‌راحتی می‌تواند تمام بازی‌های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالای ۱۰۰ اجرا کند. با دستکاری تنظیمات گرافیکی می‌توانید فریم‌ریت بیشتری بگیرید. به‌عنوان مثال بازی فورتزا هورایزن ۵ روی این دستگاه بسته به تنظیمات گرافیکی از خیلی کم تا حداکثر، با نرخ ۲۱۰ تا ۹۵ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که نتیجه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

استفاده از ۱۶ گیگابایت حافظه رم پرسرعت DDR5 و یک ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe نسل چهارم با سرعت حدود ۶.۵ گیگابایت بر ثانیه نیز در عملکرد فوق‌العاده سخت‌افزار این دستگاه نقش مهمی دارند.

تایوانی‌ها مثل همیشه از سیستم خنک‌کننده کولر بوست ۵ با بهره‌مندی از ۲ عدد فن و ۶ عدد هیت پایپ در این دستگاه استفاده کرده‌اند که می‌تواند پایداری عملکرد لپ‌تاپ را حتی در سخت‌ترین شرایط حفظ کند.

این لپ‌تاپ گیمینگ به دو عدد اسپیکر ۲ واتی تنظیم شده توسط شرکت Dynaudio مجهز شده که کیفیت مناسبی دارند، اما برای گیمرهای حرفه‌ای، امکان استفاده از خروجی صدای Hi-Res و فناوری صوتی Nahimic نیز از طریق جک هدفون وجود دارد.

باتری و شارژ

کمپانی MSI در این لپ‌تاپ از بیشترین ظرفیت استاندارد باتری، یعنی ۹۹.۹ وات ساعت استفاده کرده که می‌تواند شارژدهی آن را تا حدی بهبود ببخشد؛ اما توجه داشته باشید که شارژدهی باتری در لپ‌تاپ‌های گیمینگ اهمیت چندانی ندارد و برای داشتن بیشترین توان سخت‌افزاری باید آن را به برق متصل کنید. آداپتور ۲۸۰ واتی داخل جعبه MSI Raider GE66 نیز با ابعاد بزرگش سرعت مناسبی در شارژ این باتری غول‌آسا دارد.

جمع‌بندی

لپ تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider یکی از کامل‌ترین محصولات بازار است و تمام نیاز کاربران حرفه‌ای از جمله گیمرها را برآورده می‌کند. قدرت سخت‌افزاری بالا، امکانات ارتباطی کامل، نمایشگر فوق سریع و طراحی و کیفیت ساخت خوب از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند و نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت.

البته من به‌جای نمایشگر فول اچ‌دی ۳۶۰ هرتزی، نمایشگری با کیفیت و رزولوشن و روشنایی بالاتر اما نرخ رفرش کمتر را ترجیح می‌دهم، اما گیمرهای حرفه‌ای احتمالاً به نرخ رفرش بالاتر علاقه بیشتری دارند. لپ تاپ گیمینگ MSI GE66 Raider نسل دوازدهم را می‌توانید با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت ماتریس به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری لپ‌تاپ‌های MSI در ایران خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی