ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو - مک بوک ایر M2
تکنولوژی

مک بوک ایر و آیپد پرو احتمالاً در سال 2024 به نمایشگر OLED مجهز می‌شوند

طبق گزارشی جدید، اپل می‌خواهد سال 2024 بالاخره نمایشگر OLED را به مک بوک‌ها و آیپدها بیاورد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

طبق گزارشی جدید، اپل می‌خواهد سال 2024 بالاخره نمایشگر OLED را به مک بوک‌ها و آیپدها بیاورد. ظاهراً در این سال مک بوک ایر 13 اینچی به‌همراه آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی به نمایشگر OLED مجهز می‌شوند.

یکی از منابع معتبر دنیای فناوری و تحلیلگر دنیای نمایشگرها، «راس یانگ» این اطلاعات را به اشتراک گذاشته؛ البته جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نکرده است. با این حال یانگ در اوایل سال جاری میلادی گفته بود که این سه دستگاه به نمایشگرهای OLED دوپشته با دو لایه قرمز، سبز و آبی مجهز می‌شوند. این نوع پنل‌ها، روشنایی را افزایش می‌دهند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

نمایشگر OLED مک بوک ایر و آیپد پرو رفرش ریت 120 هرتز خواهد داشت

مک بوک ایر OLED

به گفته یانگ، تمام این دستگاه‌ها به فناوری پروموشن یا رفرش ریت 120 هرتز مجهز می‌شوند. البته از سال 2017 تا به امروز، تمام مدل‌های آیپد پرو از این فناوری بهره می‌برند و حتی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی در سال 2021 هم دارای نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز هستند. با این حال برای اولین‌بار شاهد این فناوری در مک بوک ایر خواهیم بود.

در حال حاضر اپل مک‌بوک یا آیپد مجهز به نمایشگر OLED در سبد محصولات خود ندارد و جدیدترین مک بوک ایر و آیپد پرو به نمایشگر LCD مجهز شده‌اند، البته مدل 12.9 اینچی به پنل mini-LED مجهز شده که روشنایی و کنتراست بالاتری نسبت به پنل دو محصول دیگر دارد.

یانگ در گذشته اطلاعات درستی درباره فناوری پروموشن آیفون 13 پرو و مک‌بوک پرو منتشر کرده بود. همچنین ابعاد نمایشگر نسل ششم آیپد مینی را نیز درست پیش‌بینی کرده بود. با توجه به این موارد، انتظار داریم در سال 2024 شاهد عرضه مک بوک ایر و آیپد پرو مجهز به نمایشگر OLED باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی