ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پرو
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل سایدلودینگ و استفاده از اپ استور‌های شخص ثالث را در آیفون ممکن می‌کند

اپل ظاهراً در یک تغییر سیاست بزرگ، استفاده از اپ استورهای شخص را با iOS 17 برای کاربران اروپایی ممکن می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل می‌خواهد امکان نصب اپ استورهای شخص ثالث روی iOS و سایدلودینگ را برای کاربران فراهم کند. در صورت صحت این موضوع، با تغییری بزرگ در سیاست‌های اپل روبه‌رو خواهیم شد؛ چرا که کاربران آیفون و آیپد تنها از طریق اپ استور رسمی اپل قادر به دریافت و نصب اپلیکیشن هستند. ظاهراً این تغییرات سال آینده میلادی با iOS 17 برای کاربران اروپایی از راه می‌رسند.

به گفته بلومبرگ، برنامه‌های جدید اپل در راستای پیروی از «قانون بازارهای دیجیتالی» (DMA) اتحادیه اروپا است که شرکت‌های بزرگ مانند اپل را مجبور به پشتیبانی از اپ‌استورهای شخص ثالث می‌کند. از سال 2024 شرکت‌ها باید از این قانون پیروی کنند.

اپل دسترسی به اپ استورهای شخص ثالث و سایدلودینگ را فراهم می‌کند

قانون جدید اتحادیه اروپا نه‌تنها اپل را مجبور به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث می‌کند، بلکه این کمپانی باید سایدلودینگ را هم ممکن کند. با این کار، کاربران می‌توانند اپ‌ها را از وب دانلود کرده و روی آیفون خود نصب کنند؛ قابلیتی که مدت‌هاست در اختیار دارندگان محصولات اندرویدی قرار دارد.

اتحادیه اروپا برای پذیرش قانون DMA برنامه‌ریزی تقریباً پیچیده‌ای دارد، با این حال شرکت‌ها باید تا تاریخ 6 مارس 2024 (16 اسفندماه 1402) از آن پیروی کنند. همان‌طور که می‌توان حدس زد، این قابلیت‌ها ابتدا تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

اپ استور اپل

با وجود اینکه اپل می‌خواهد امکان استفاده از اپ استورهای شخص ثالث و سایدلودینگ را فراهم کند، اما به گفته بلومبرگ احتمالاً با چندین الزام امنیتی روبه‌رو می‌شویم و حتی این احتمال وجود دارد که اپل برای این ویژگی، هزینه‌ای در نظر بگیرد. همچنین ظاهراً اپل هنوز درباره امکان نصب سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در اپ‌ها تصمیم‌گیری نکرده است، با این حال طبق DMA باید چنین کاری را انجام دهد.

علاوه بر این موارد، اپل هنوز درباره نحوه برقراری ارتباط میان iMessage و سایر سرویس‌ها هم تصمیم‌گیری نکرده است و احتمالاً شبکه Find My را در اختیار شرکت‌های دیگر مانند Tile قرار می‌دهد.

اپل در حال حاضر درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است، اما با توجه به اینکه کوپرتینویی‌ها به‌خاطر قانون اتحادیه اروپا پورت USB-C را به آیفون‌ها می‌آورند، به احتمال زیاد از DMA هم پیروی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۳ آذر ۱۴۰۱

    نصب برنامه ها از طریق سایدلودینگ یه حق کاملا پیش پا افتاده و اولیه واسه کاربران هست که متاسفانه اپل برای درآمد بیشتر از کاربرانش این حق رو ازشون گرفته

مطالب پیشنهادی