ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را با Freeform و رمزنگاری سرتاسری در آی‌کلود منتشر کرد

اپل آپدیت جدید iOS 16.2 را برای گوشی‌ها و iPadOS 16.2 را با قابلیت‌های جدید برای تبلت‌های خود منتشر کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل امروز دومین به‌روزرسانی بزرگ iOS 16 را با نام iOS 16.2 به دست کاربران رساند. این به‌روزرسانی حدود یک ماه پس از iOS 16.1 عرضه شد و قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از Live Activities، کتابخانه مشترک در iCloud و بهینه‌سازی‌های مختلفی را به‌همراه دارد.

به‌روزرسانی iOS 16.2 شامل تغییرات کوچک و بزرگ زیادی است؛ برای مثال، این نسخه از اپلیکیشن جدیدی به نام Freeform بهره می‌برد که شبیه یک وایت‌برد دیجیتالی است و اجازه می‌دهد تا با همکاران خود به‌صورت مشترک از آن استفاده کنید. این به‌روزرسانی همچنین ویژگی کارائوکه را با قابلیتی به نام Sing به اپل موزیک می‌آورد و با رمزنگاری دوطرفه حریم خصوصی را در iCloud افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های جدید iOS 16.2

سیستم‌عامل iOS در این نسخه به کاربر اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل بتواند نمایش والپیپر و نوتیفیکیشن‌ها را در صفحه همیشه روشن (AOD) غیرفعال کند. این ویژگی آیفون 14 پرو و پرو مکس را دنباله‌روی سازوکاری خواهد کرد که از مدت‌ها قبل در گوشی‌های اندرویدی دیده بودیم. ویجت Sleep هم اجازه می‌دهد تا به‌آسانی به بخش عمده اطلاعات خواب خود دسترسی داشته باشید.

اپل آیفون 14 پرو

در Game Center شاهد پشتیبانی از قابلیت SharePlay هستیم که اجازه می‌دهد در بازی‌های چند‌نفره با کسانی که در حال مکالمه از طریق فیس‌تایم هستید، بازی کنید. ویجت Activity نیز از همان صفحه خانگی نشان خواهد داد که دوستان شما در حال انجام چه بازی‌هایی هستند.

iOS 16.2 همچنین بهینه‌سازی‌هایی را در سیستم ایجاد می‌کند. برای مثال، جست‌وجو در اپ Messages بهتر شده و می‌توانید جست‌وجوی موضوعی داشته باشید. مشکلی که باعث می‌شد برخی از یادداشت‌ها با iCloud سینک نشوند هم برطرف شده است.

همراه با iOS 16.2، اپل iPadOS 16.2 را هم منتشر کرده است که در آیپدهای مجهز به تراشه M1 و M2 از نمایشگرهای خارجی پشتیبانی می‌کند. برای دانلود این دو به‌روزرسانی کافیست در دستگاه خود به بخش Settings > General > Software Update بروید. گفتنی است که اپل همچنین iOS 15.7.2 را برای کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر منتشر کرده و این به‌روزرسانی شامل بهینه‌سازی‌های امنیتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۴ آذر ۱۴۰۱

    بهترین ویژگی این اپدیت صفحه سیاه واسه alwaysh ایفون ۱۴ هست

مطالب پیشنهادی