ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میان‌رده جدید بخریم یا پرچمدار قدیمی؟

میان‌رده جدید بخریم یا پرچمدار قدیمی؟

با افزایش شدید قیمت پرچمدارها، بازار گوشی‌های میان‌رده رونق زیادی پیدا کرده است. تنوع محصولات این رده هم پاسخگوی نیاز اکثر کاربران است، تا حدی که به‌جز مواردی معدود، اکثر امکانات و قابلیت‌های پرچمدار‌های چند ده میلیون تومانی را می‌توان در یک میان‌رده خوش قیمت به‌دست آورد. اما تفاوت قیمت اندک پرچمدار‌های قدیمی با میان‌رده‌ها این سؤال را به‌وجود می‌آورد که خرید یک پرچمدار قدیمی معقول‌تر است یا میان‌رده‌ای جدید؟

مشاهده ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

مشاهده ویدیو در آپارات دیجیاتو:

پرچمدارها به‌وضوح در بخش‌هایی مثل طراحی و کیفیت ساخت، دوربین، نمایشگر و سخت‌افزار از میان‌رده‌ها بهتر هستند. اما در مقابل، باتری بهتر و نرم‌افزار جدید و قابل ارتقای میان‌رده‌های جدید نشان می‌دهند این رقابت خیلی هم یک‌طرفه نیست. البته که خرید هر یک از این دو، بیش از همه به نیاز کاربر بستگی دارد و این اعداد و ارقام و مقایسه‌ها، صرفاً می‌توانند راهنمایی برای خریدی بهتر باشد.

به عنوان مثال اگر گیمر هستید و عملکرد پردازشی و دوربین گوشی برای شما اولویت دارد، خرید یک پرچمدار قدیمی انتخاب معقول‌تری است. اما اگر استفاده شما از گوشی صرفاً وب‌گردی، تماشای فیلم و چک‌کردن شبکه‌های اجتماعی است، باید به‌سراغ یک میان‌رده جدید بروید که با نرم‌افزاری به‌روز و باتری‌ قدرتمند، تا چندین سال شما را از خرید گوشی بی‌نیاز می‌کند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که گوشی‌های قاتل پرچمدار، ارزش خرید بالاتری نسبت به میان‌رده‌ها دارند و در بیشتر جنبه‌ها به پرچمدار‌ها خیلی نزدیک هستند. اما به‌دلیل اختلاف قیمت قابل‌توجه این دسته با گوشی‌های میان‌رده، در مطلبی جداگانه راجع به آن‌ها بحث خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Holiman
    Holiman | ۲۴ آذر ۱۴۰۱

    هیچی مثل گوشی‌های قاتل پرچمدار نیست که هم قیمت معقول تری دارن هم امکاناتشون خیلی به پرچمدار‌ها نزدیک تره

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.