ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن آی‌قصه از گوگل پلی حذف شد (به‌روزرسانی: آی‌قصه به پلی‌استور بازگشت)

حذف اپلیکیشن کسب‌وکارهای ایرانی هم‌زمان با فیلتر و اختلال اینترنت، بر دردسرهای آن‌ها افزوده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۵

اپلیکیشن آی‌قصه، استارتاپ حوزه قصه‌گویی و ادبیات کودک و نوجوان که چندی پیش از گوگل پلی حذف شده بود، امروز به این فروشگاه اندرویدی بازگشت.

این مجموعه ساعتی پیش با انتشار پستی اینستاگرامی خبر از حذف اپلیکیشن خود از گوگل‌پلی داد و اعلام کرد علت این موضوع برایشان مشخص نیست. پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی آی‌قصه نشان می‌دهد آن‌ها در حال مکاتبه با گوگل هستند تا بتوانند مشکل پیش‌آمده را حل کنند. سؤال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این حذف ناشی از تحریم‌ها بوده است یا خیر نیز بی‌پاسخ ماند.

حذف آی‌قصه از گوگل پلی

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اندرویدی گوگل اگرچه برای اولین‌بار نیست، اما در شرایط فعلی قابل تأمل است. ماه گذشته سه پیام‌رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل‌و‌نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند، این موضوع زمانی عجیب می‌شود که طی ماه‌های اخیر تحریم‌های فناوری زیادی نسبت به کاربران و کسب‌و‌کارهای آنلاین ایرانی برداشته شده بود، اما حالا بار دیگر به‌نظر می‌رسد که خود گوگل دست به حذف یک سری از اپلیکیشن‌های ایرانی زده است.

امتیازات برخی از این اپ‌های حذف‌شده شائبه علت حذف بابت گزارش منفی کاربران را تقویت می‌کرد، اما آی‌قصه پیش از حذف امتیاز خوبی در این فروشگاه اندرویدی داشت.

امتیاز آی‌قصه در گوگل پلی

فیلترینگ و اختلال اینترنت طی سه ماه اخیر خسارات جبران ناپذیری به کسب‌وکارها وارد ساخته است. حذف اپلیکیشن‌های این کسب‌وکارها از گوگل پلی نیز بر این ضربات می‌افزاید؛ اگرچه فروشگاه اندرویدی گوگل در این مدت فیلتر بوده و دانلود از آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

گفتنی است آی‌قصه 20 مهرماه امسال گزارشی از تأثیر اختلال‌های اینترنت بر عملکرد خود منتشر و اعلام کرده بود با افت 52 درصدی درآمدش روبه‌رو شده است. اختلال در جریان دسترسی به اینترنت نه‌تنها بزرگسالان را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، بلکه دقیقاً در بزنگاهی که باید کودکان از فضای پر‌استرس دنیای آدم‌بزرگ‌ها دور شوند، امکان دسترسی آن‌ها به محتوای تخصصی را بسیار دشوار کرده است.

به‌روزرسانی 23 آذر: آی‌قصه به پلی‌استور بازگشت

آی‌قصه اعلام کرد پس از مکاتبات انجام‌شده با گوگل‌پلی، اپلکیشنش به این بازار بازگشته است. تیم فنی آی‌قصه در این مدت با گوگل از طریق ایمیل در ارتباط بود و در تلاش بود تا مشکل را برطرف کند و بالاخره گوگل‌پلی امروز این اپ را بازگرداند.

گفتنی است مخاطبان آی قصه همچون گذشته می‌توانند این اپلیکیشن اندرویدی را از گوگل‌پلی و کافه‌بازار دانلود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی