ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگار
علمی

فروش سیگار به متولدین 2009 به بعد در نیوزلند ممنوع می‌شود

از سال نو میلادی، متولدین 2009 میلادی به بعد در نیوزلند هرگز نمی‌توانند سیگار یا محصولات تنباکو خریداری کنند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

از سال نو میلادی، متولدین 2009 به بعد در نیوزلند هرگز نمی‌توانند سیگار یا محصولات تنباکو خریداری کنند. با این رویکرد، هر سال از تعداد افرادی که می‌توانند تنباکو خریداری کنند، کم می‌شود.

براساس قانون تصویب‌شده در پارلمان نیوزلند در تاریخ 22 آذرماه، هر فرد متولد بعد از سال 2008 هرگز نمی‌توانند سیگار و محصولات تنباکو خریداری کند و این قانون از سال 2023 اجرایی می‌شود. با این حساب برای مثال تا سال 2050 میلادی، افراد 40‌ساله برای خرید سیگار با مشکل روبه‌رو خواهند بود و جزو گروه‌های جوان محسوب می‌شوند و خرید سیگار برای آن‌ها ممنوع است.

تصمیم نیوزلند برای ممنوعیت خرید سیگار عملی می‌شود

«عایشه ورال»، وزیر بهداشت نیوزلند در مورد این ممنوعیت اعلام کرد:

«با چنین تصمیمی می‌توانیم گامی به سوی آینده عاری از دود برداریم.»

او معتقد است با چنین رویکردی هزاران نفر عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تری را تجربه خواهند کرد و نیاز به درمان‌های ناشی از سیگارکشیدن کاهش پیدا می‌کند؛ درمان‌هایی که هر ساله هزینه بالایی بابت آن‌ها صرف می‌شود. در حال حاضر نرخ سیگارکشیدن در نیوزلند در پایین‌ترین نرخ تاریخی آن قرار دارد. طبق آمار دولتی که در ماه نوامبر منتشر شد، تنها 8 درصد از بزرگسالان نیوزلندی به‌صورت روزانه سیگار می‌کشند و آمار این افراد حدود 9.4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

نیوزلند امیدوار است با چنین رویکردی بتواند تا سال 2025 تعداد محیط‌های بدون دود سیگار را افزایش دهد تا سلامتی را برای مردم خود به ارمغان آورد و بتواند به روز بدون سیگار و حذف کامل آن دست پیدا کند.

این لایحه فعالیت خرده‌فروشان چنین محصولات تنباکویی را محدود می‌کند. به‌موجب لایحه مذکور، تعداد خرده‌فروشان محصولات تنباکویی از 6000 واحد فروش در سراسر نیوزلند به 600 عامل فروش کاهش پیدا می‌کند.

دکتر ورال می‌گوید:

«این بدین معناست که نیکوتین به سطوح غیراعتیادآور می‌رسد؛ تعداد خرده‌فروشان محصولات تنباکو در برخی مناطق به‌شدت کاهش پیدا کرده است و به‌مرور به نقطه صفر می‌رسد.»

او معتقد است این قانون می‌تواند امید به زندگی را در نیوزلند افزایش دهد. البته قانون جدید محصولاتی مانند ویپ که در بین نسل‌های جوان بسیار محبوب‌تر از سیگار است، ممنوع نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ آذر ۱۴۰۱

    مرد سیگار ازادی

مطالب پیشنهادی