ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایپا مجوز واردات ۳۶ هزار خودرو
خودرو

مجوز واردات 36 هزار خودرو توسط سایپا صادر شد؛ رکوردشکنی واردات توسط خودروساز دولتی!

براساس گفته‌های اخیر مدیرعامل گروه سایپا، از میان شرکت‌های مجاز به واردات خودرو، سه شرکت به گروه خودروسازی سایپا تعلق داشته و این سه شرکت قصد دارند 3 خودرو مدرن و به‌روز را با بهایی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

براساس گفته‌های اخیر مدیرعامل گروه سایپا، از میان شرکت‌های مجاز به واردات خودرو، سه شرکت به گروه خودروسازی سایپا تعلق داشته و این سه شرکت قصد دارند 3 خودرو مدرن و به‌روز را با بهایی کمتر از 10 هزار دلار وارد کشور کنند. همچنین 2 خودروی زیر 20 هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده‌اند که مراحل واردات این 5 مدل خودرو جهت عرضه در بورس کالا در جریان است.

در همین راستا، سایپا مجوز واردات 36 هزار دستگاه خودرو را دریافت کرده است. با توجه به سابقه خودروسازان دولتی در مسئله واردات خودرو، می‌توان گفت که واردات چنین تعداد خودرویی توسط سایپا، بی‌شک رکوردی در این زمینه خواهد بود؛ چرا که هردو خودروساز دولتی کشورمان پیش از این، تنها در تیراژهای هزار دستگاهی واردات خودرو انجام داده‌اند.

عجیب آنکه به گفته معاون انجمن واردات، بهای تمام‌شده خودروهای 10 هزار دلار، معادل 783 میلیون تومان خواهد بود و خودروهای 20 هزار دلاری نیز احتمالاً بیش از 1.4 میلیارد تومان در بورس کالا قیمت خواهند داشت؛ رقمی که قطعاً نمی‌تواند تأثیری بر بازار آشفته خودروهای داخلی داشته باشد.

مدیرعامل گروه سایپا در‌خصوص مجوز واردات این 36 هزار دستگاه خودرو خارجی نیز توضیح داد: «با توجه به نبود قیمت‌گذاری دستوری و عرضه این محصولات در بورس کالا، روند سودسازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.»

سایپا مدعی است علاوه بر تلاشی که در راستای واردات خودرو می‌کند، در حوزه صادرات نیز فعال بوده و این حوزه از اهمیت بالایی برای گروه سایپا برخوردار است.

این مقام مسئول در‌خصوص فعالیت‌های سایپا در حوزه صادرات خودرو نیز توضیح داد: «اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به‌نحوی که از ابتدای امسال تا‌کنون 11 هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین به‌رغم توقف تولید پراید در داخل کشور، 5 هزار خودروی پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل داده شوند.»

گفته می‌شود سایپا در‌خصوص میزان تولید محصولات خود برای بازار داخل کشور نیز بسیار موفق عمل کرده و مطابق برنامه‌ریزی سالانه خود پیش رفته است.

مدیران سایپا مدعی‌اند که این گروه خودروسازی توانسته است تا اواسط آذرماه تمامی اهداف مربوط به تولید یک‌ساله را محقق کند و امیدوار است که بتواند تا پایان سال 120 هزار دستگاه خودروی دیگر را نیز راهی جاده‌های کشور نماید.

براساس آمارهای منتشر‌شده از ابتدای سال تاکنون، 360 هزار دستگاه خودرو از سوی سایپا به مشتریان این شرکت تحویل داده شده است و 40 هزار دستگاه خودرو دیگر نیز در فرایند تحویل هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی