ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

انقلابی در روش تایپ کردن: اپل ظاهراً روی کیبورد جدیدی برای مک‌بوک‌های آینده کار می‌کند

اپل در پتنت جدیدی به یک صفحه کلید نوآورانه اشاره کرده که بسته به نیاز کاربران، دکمه‌های مختلفی را به آن‌ها نشان می‌دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

اپل پتنت جدیدی را برای یک صفحه کلید به ثبت رسانده می‌تواند نحوه تایپ‌کردن کاربران را در آینده متحول کند. طبق این پتنت که اخیراً توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شده، غول فناوری در‌حال کار روی فناوری است که به صفحه کلیدهای آینده اجازه می‌دهد تا نمادهای مختلفی را براساس زمینه کاری کاربران به آن‌ها نشان دهند.

در‌حال‌حاضر، فناوری نور پس‌زمینه فقط باعث می‌شود تا صفحه‌کلیدهای مک بوک اپل در محیط‌های تاریک بهتر دیده شوند. خود کلیدها نیز با نمادهای از پیش چاپ‌شده‌ای برچسب‌گذاری شده‌اند که ثابت هستند و نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد.

صفحه کلید نوآورانه اپل

صفحه کلید مک بوک

اپل در پتنت خود صفحه کلیدی را به تصویر کشیده که در آن هر کلید دارای سوراخ‌هایی در لایه‌های بالا و پایین خود است. در این شرایط، نور پس‌زمینه زیر صفحه کلید می‌تواند به‌طور هوشمندانه هر کلید را برای نشان‌دادن نمادها و حروف مختلف روشن کند. زمانی که صفحه کلید فعال باشد، به‌دلیل نوری که از زیر سطوح بالای کلیدها ساطع می‌شود، علامت‌های هر یک از کلیدها روی آن‌ها ظاهر می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که علامت‌ها به‌دلیل منابع نور یا نمایشگرهایی که در زیر یا روی هر یک از کلیدها قرار دارند، شناور هستند. در مقایسه با صفحه کلیدهای معمولی که در آن نور معمولاً بین کلیدهای مجاور جریان پیدا می‌کند یا بین یا زیر کلیدها قابل مشاهده است، در این فناوری جدید می‌توان تمام نور خروجی از منابع نور یا نمایشگرها را هدایت کرد تا حروف را تولید کند.

صفحه کلید اپل

در این پتنت همچنین سناریو دیگری توضیح داده شده که در آن منبع نور مجموعه‌ای از LEDها مانند نمایشگری با استفاده از پیکسل‌های میکرو LED یا OLED است. در این شرایط، کنترل‌های اضافی، گزینه‌های سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری کلی بیشتری در دسترس کاربر قرار خواهند گرفت.

اپل نهایتاً در پتنت خود توضیح می‌دهد که با وجود این ساختار، درپوش‌های صفحه کلید را می‌تواند با موادی که معمولاً در کیبوردهای معمولی استفاده نمی‌شوند، مانند فلزات از جمله آلومینیوم، ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی