ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری اومودا 5
خودرو

فونیکس FX پرومکس با سیستم تمام چرخ محرک در راه است

چری اومودا 5 (فونیکس FX در بازار ایران) یکی از کراس‌اوورهای جدید چری است که بر مبنای مفاهیمی همچون طراحی مدرن و ایمنی مطلوب خلق شده است. این خودرو علاوه بر بازار چین، در بازار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

چری اومودا 5 (فونیکس FX در بازار ایران) یکی از کراس‌اوورهای جدید چری است که بر مبنای مفاهیمی همچون طراحی مدرن و ایمنی مطلوب خلق شده است. این خودرو علاوه بر بازار چین، در بازار ایران نیز معرفی شده است. اما به‌تازگی رسانه‌های چینی تصاویر جدیدی از این خودرو را منتشر کرده‌اند که در آن چری اومودا 5 با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک به نمایش درآمده است. تیپ چهار چرخ محرک این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر به‌همراه گیربکس 7 سرعته دوکلاچه بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که چری اومودا 5 در کشورمان با نام فونیکس FX معرفی شد. این خودرو با دو ترکیب مشخصات فنی به بازار ایران عرضه خواهد شد. ترکیب اول شامل موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT است، یعنی همان ترکیبی که در فونیکس تیگو 7 پرو مورد استفاده قرار گرفته بود. ترکیب دوم فونیکس FX‌ نیز شامل موتور 1.6 لیتری توربوشارژر و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه می‌شود. این ترکیب در فونیکس تیگو 8 پرو استفاده شده است. تیپ دوم فونیکس FX علاوه بر مشخصات فنی قوی‌تر، از تعلیق مستقل برای چرخ‌های عقب نیز بهره می‌برد. هر دو نسخه معرفی‌شده دیفرانسیل جلو هستند. جالب آنکه از هر دو نسخه از این خودرو در بازار ایران وجود دارد، هرچند که قرار است مدل 1.5 لیتری در تیراژ بسیار محدودی عرضه شود.

چری اومودا 5 تمام چرخ محرک با سیستم تعلیق مستقل

نسخه تمام چرخ محرک یا AWD از فونیکس FX، بر پایه تیپ دوم و قوی‌تر این خودرو شکل خواهد گرفت که از سیستم تعلیق مستقل برای محور عقب بهره می‌برد. این خودرو در صورت ورود به بازار ایران، قیمتی بالاتر از دو تیپ قبلی خودش خواهد داشت. با توجه به نبود کراس‌اوورهای دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران، عرضه چری اومودا 5 و چری تیگو 7 پرومکس که مجهز به سیستم AWD‌ هستند، شرایط بازار را به نفع مدیران خودرو تغییر خواهد داد.

قیمت فونیکس FX‌ در ایران هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال چری اومودا 5 در روسیه با موتور یک‌و‌نیم لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT‌ تحت دو تیپ عرضه می‌شود. تیپ نخست یا پایه این خودرو که قیمت کمتری دارد، به قیمت 2.429 میلیون روبل (یک میلیارد و 470 میلیون تومان) فروخته می‌شود. تیپ مجهزتر این خودرو نیز برچسب قیمتی 2.699 میلیون روبل (یک میلیارد و 633 میلیون تومان) را در بازار روسیه پیش روی خود می‌بیند. به‌نظر می‌رسد که قیمت فونیکس اف ایکس در بازار ایران نیز در همین محدوده تعیین شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی