ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر
تکنولوژی

اپل، گوگل و موزیلا با همکاری هم نسل بعدی بنچمارک مرورگرها را توسعه می‌دهند

این بنچمارک جدید که Speedometer 3 نام دارد، هم‌اکنون مراحل اولیه توسعه خود را طی می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

طبق توییت‌های منتشرشده توسط هر سه شرکت اپل، گوگل و موزیلا، سازندگان مرورگرهای سافاری، کروم و فایرفاکس قصد دارند با همکاری یکدیگر یک بنچمارک مرورگر نسل بعدی به نام Speedometer 3 را ایجاد کنند.

حساب موزیلا در یک رشته توییت توضیح می‌دهد وجود بنچمارکی که توسط چندین شرکت حوزه وب ساخته شده است، به ارائه «درکی مشترک از چیزی که اهمیت دارد» کمک می‌کند. این شرکت می‌گوید زمانی که می‌خواهید بین توسعه‌دهندگان وب، سازمان‌های استاندارد و شرکت‌هایی که مرورگرهایی را براساس موتورهای ساخته‌شده ایجاد می‌کنند، هماهنگی ایجاد کنید، وجود این بنچمارک مهم است.

حساب WebKit متعلق به اپل نیز درباره این موضوع بیان می‌کند که «کار مشترک به ما کمک می‌کند تا بنچمارک را بیشتر بهبود ببخشیم و عملکرد مرورگر را برای کاربرانمان بهتر کنیم.»

مقایسه موتور مرورگرها با بنچمارک جدید

Speedometer 3

به‌طور اجتناب‌ناپذیری این بنچمارک برای مقایسه WebKit سافاری با موتور Blink کروم یا موتور V8 گوگل با SpiderMonkey موزیلا مورد استفاده قرار خواهد گرفت که بسته به نتایج، ممکن است برای شرکت‌ها ناراحت‌کننده باشد.

همان‌طور که گوگل در رشته توییت خود اشاره می‌کند، این شرکت‌ها قوانینی را وضع کرده‌اند که از تلاش هر یک از آن‌ها برای منحرف‌کردن نتایج به نفع خود جلوگیری می‌کند. در این توییت توضیح داده شده که تغییرات غیر‌ضروری به تأیید «حداقل دو مرورگر شرکت‌کننده» نیاز دارند و در صورت مخالفت شدید دیگران، قابل اجرا نیستند. همچنین تغییرات عمده نیازمند توافق تمام شرکت‌های درگیر است.

Speedometer 3 که در‌حال‌حاضر روزهای اولیه خود را سپری می‌کند، در صفحه GitHub آن گفته شده این استاندارد هم‌اکنون در حال توسعه است و به‌جای آن استفاده از Speedometer 2.1 را توصیه می‌کند که عمدتاً توسط تیم WebKit اپل ساخته شده است.

به گفته گوگل، شرکت‌ها به‌دنبال این هستند که مطمئن شوند نسخه جدید «به‌روزرسانی شده است تا ظرفیت‌های کاری مدرن مانند چارچوب‌های جاوا اسکریپت را شامل شود» و در چند ماه آینده اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی