ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11 22H2
تکنولوژی

مایکروسافت مشکل افت توان گیمینگ در آپدیت ویندوز 11 22H2 را برطرف کرد

مایکروسافت مشکلاتی از جمله افت توان گیمینگ کامپیوترها را که پس از نصب آپدیت ویندوز 11 22H2 مشاهده شده بود، برطرف کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

آپدیت ویندوز 11 22H2 در ماه‌های اخیر عرضه پردردسری داشته است. نصب این آپدیت عملکرد گیمینگ بسیاری از کامپیوترها، به‌خصوص پردازشگرهای گرافیکی انویدیا را کاهش داد. حالا مایکروسافت پس از سه ماه این مشکل و دیگر ایرادات آپدیت خود را در نسخه جدید این به‌روزرسانی برطرف کرده است.
اهالی ردموند ابتدا ویندوز 11 22H2 را در اواخر ماه سپتامبر در 190 کشور منتشر کردند، اما خیلی از کاربران با مشکلاتی مثل صفحه مرگ آبی، افت توان کارت‌های گرافیک انویدیا، خطاهای صوتی و ایرادات G-Sync روبه‌رو شدند. مایکروسافت ماه گذشته میلادی وجود این مشکلات را پذیرفت و اعلام کرد آپدیت 22H2 قابلیت‌هایی را در زمینه دی‌باگ GPU فعال کرده که نباید برای کاربران عادی فعال می‌شده است.

انویدیا به آن دسته از کاربران که به‌خاطر این آپدیت با مشکل روبه‌رو شده بودند، توصیه کرد اپلیکیشن GeForce Experience خود را به‌روز کنند. به‌علاوه، مایکروسافت در اواخر ماه نوامبر پچی را در اختیار کاربران قرار داد که علاوه بر حل مشکل پردازشگرهای گرافیکی انویدیا، مشکلات سرویس وان‌درایو را هم برطرف می‌کرد. حالا آپدیت 22H2 دوباره با تغییرات آپدیت اواخر ماه دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته است.

آپدیت ویندوز 11 22H2 اصلاح شد

به‌روزرسانی 22H2 همچنین شامل تغییراتی در منوی استارت، عملکرد گیمینگ و امنیت است. این آپدیت بزرگ قابلیت ساخت پوشه برای اپ‌های منوی استارت، سامان‌دهی زیرمنوها و انتقال آیکون‌ها از منوی استارت به تسکبار را فراهم می‌کند. فایل اکسپلورر هم حالا به قابلیت زبانه‌ها مجهز شده است و اجازه سنجاق‌کردن فایل‌ها را می‌دهد.

ویندوز 11 22H2 در زمینه قابلیت‌های گیمینگ، پشتیبانی از Auto HDR و نرخ نوسازی متغیر را به بازی‌های DirectX 10 و DirectX 11 توسعه داده است. این به‌روزرسانی همچنین از عرضه DirectStorage پرده برمی‌دارد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بتوانند از نهایت سرعت درایوهای SSD مدرن استفاده کنند.

قابلیت امنیتی Smart App Control با کمک مدل‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده، مانع از اجرای برنامه‌هایی می‌شود که بالقوه خطرناک‌ هستند. همچنین امکانی به ویندوز دیفندر اضافه شده است که اجازه نمی‌دهد کاربران اطلاعات هویتی خود را در سایت‌های مخرب وارد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Benefiix
    Benefiix | ۲۸ آذر ۱۴۰۱

    واقعا گندش بزنن.
    من از بعد اپدیت دیگه R6 ام بالا نیومد و هردفعه کرش میکرد.
    درایور هم وقتی اپدیتش اومد ، ریختم ولی درست نشد.
    هرچی بروز تر میکردم بدتر میشد تا اینکه کلا بازی نیومد.

مطالب پیشنهادی