ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل موزیک Sing
آموزش

چگونه از اپل موزیک Sing روی آیفون و آیپد استفاده کنیم؟

در این مطلب آموزشی به نحوه استفاده از قابلیت جدید اپل موزیک Sing در آیفون و آیپد پرداخته شده است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

با انتشار نسخه ۱۶.۲ از iOS، اپل قابلیت جدیدی تحت عنوان Music Sing را معرفی کرد که به مشترکین سرویس اپل موزیک اجازه می‌دهد تا با آهنگ‌های دلخواه خود همخوانی کنند. این قابلیت به‌صورت جهانی فعال شده است و در مطلب پیش رو به نحوه استفاده از اپل موزیک Sing خواهیم پرداخت.

اپل موزیک Sing چیست؟

قابلیت اپل Music Sing ویژگی نسبتاً جدیدی است که در iOS 16.2 به بعد در دسترس قرار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با آهنگ‌های مورد‌علاقه خود همخوانی داشته باشند. این ویژگی براساس یادگیری ماشینی کار می‌کند و می‌تواند صدای خواننده را از موسیقی پس‌زمینه آهنگ جدا نماید تا کاربر بتواند میزان صدای خواننده را به‌دلخواه تنظیم کند.



اگرچه قابلیت اشاره‌شده به‌صورت جهانی فعال شده است، اما برای همه دستگاه‌ها در دسترس نیست و برخی پیش‌نیازهای خاص جهت اجرای آن مورد نیاز است. دستگاه‌هایی که در پایین به آن‌ها اشاره شده، قادر خواهند بود از Apple Music Sing بهره بگیرند.

  • آیفون ۱۱ به بعد با iOS 16.2 یا جدیدتر
  • آیپد نسل ۳ به بعد با iPadOS 16.2 یا جدیدتر
  • اپل TV 4K 2022 با tvOS 16.2 یا جدیدتر
Apple Music Sing

هنگام نگارش این مطلب، سرویس مذکور برای دستگاه‌های مبتنی بر مک اواس در دسترس قرار ندارد؛ اما احتمالاً دارد که دارندگان کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های اپل هم در آینده بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین داشتن اشتراک سرویس اپل موزیک برای بهره‌مندی از این قابلیت ضروری است. شایان ذکر است که طرح اپل موزیک Voice از ویژگی گفته‌شده پشتیبانی نمی‌کند و خبری از آن روی نسخه اندروید هم نیست.

چگونه از اپل Music Sing استفاده کنیم؟

در‌صورتی‌که یکی از دستگاه‌های اشاره‌شده در بالا را در اختیار دارید و از اشتراک اپل موزیک هم بهره می‌برید، می‌توانید از قابلیت همخوانی با آهنگ‌ها استفاده کنید. روش انجام کار در آیفون، آیپد و اپل تی‌وی تقریباً مشابه است؛ به همین دلیل در پایین تنها به توضیحات مربوط به آیفون بسنده کرده‌ایم.

اپل Music Sing
  • ابتدا وارد اپلیکیشن اپل موزیک روی آیفون یا آیپد خود شوید.
  • از قسمت جست‌وجو، یکی از آهنگ‌هایی که از قابلیت اپل موزیک Sing پشتیبانی می‌کند را باز کنید.
  • روی آیکن متن آهنگ (Lyrics) در گوشه پایینی سمت چپ صفحه که با علامت نقل‌قول مشخص است، بزنید.
  • سپس آیکن Sing که با علامت میکروفن در بالای نوار پخش قرار دارد را لمس کنید تا حالت سینگ فعال شود. برای غیر‌فعال‌کردن هم دوباره از همین آیکن استفاده کنید.

هنگامی که حالت Sing فعال می‌شود، صدای خواننده روی کمترین میزان ممکن قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از همان آیکن، اقدام به تغییر بلندی صدای خواننده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که در صورت فعال‌کردن قابلیت‌های دالبی اتموس یا Spatial Audio، ویژگی سینگ غیر‌فعال خواهد شد. در آهنگ‌هایی که دارای دو خواننده یا بیشتر هستند، متن مرتبط با هر خواننده در سمت مخالفی از صفحه قرار می‌گیرد (حالت Duet View) که برای همخوانی با دوستان گزینه مناسبی به‌ شمار می‌رود.

اپل موزیک Sing

علاقه‌مندان می‌توانند دسته‌بندی اختصاصی را تحت عنوان Sing در اپل موزیک مشاهده کنند که تمامی آهنگ‌های قابل پشتیبانی توسط قابلیت مذکور در آن قرار دارد. آهنگ‌های قرار گرفته در این قسمت در ژانرهای مختلفی قابل جست‌وجو هستند و به زبان‌های دیگری جز انگلیسی هم یافت می‌شوند.

سؤالات متداول

اپل موزیک Sing چیست؟

قابلیت Apple Music Sing به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای خواننده را در آهنگ‌ها تنظیم کنند تا بتوانند با قطعات دلخواه خود همخوانی داشته باشند.

چه دستگاه‌هایی از ویژگی اپل موزیک Sing پشتیبانی می‌کنند؟

آیفون ۱۱ به بعد و آیپد نسل ۳ به بعد در کنار اپل تی‌وی 4K 2022 از قابلیت اپل موزیک Sing پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی اپل Music Sing روی کدام نسخه از iOS فعال می‌شود؟

دستگاه‌های مبتنی بر iOS 16.2 و iPadOS 16.2 می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند؛ اگرچه مدل‌های قدیمی آیفون (آیفون X و قبل از آن) در کنار آیپد نسل اول و دوم نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

آیا داشتن اشتراک اپل موزیک برای بهره‌مندی از قابلیت Sing ضروری است؟

بله؛ علاقه‌مندان باید حتماً اشتراک فعال اپل موزیک را روی آیفون، آیپد یا اپل تی‌وی خود داشته باشند؛ اگرچه طرح Voice از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی