ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پلیس راهور: بی‌توجهی به توسعه حمل‌ونقل عمومی مسبب آلودگی هواست

محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده که باید به‌سمت مدهایی از حمل‌ونقل برویم که آلودگی‌های کمتری داشته باشند.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۵

آلودگی هوا محصول بی‌توجهی دولت‌هایی است که اهمیت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ضرورت از رده خارج‌کردن خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌های آلاینده را جدی نگرفته‌اند. در این رابطه «محمد رازقی»، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: «ما باید و قطعاً به‌سمت مدهایی از حمل‌ونقل برویم که آلودگی‌های کمتری داشته باشند و کارایی را بیشتری از آن‌ها شاهد باشیم. ما قبلاً اتوبوس برقی را در شهر تهران داشتیم که در محورهای اصلی این اتوبوس‌ها فعال بودند که متأسفانه به‌دلیل عدم به‌روزرسانی آن‌ها، جمع‌آوری شدند. در‌حال‌حاضر احساس می‌شود که از مدهای جدید حمل‌ونقلی به‌ویژه قطار ریلی باید استفاده شود.»

تاکسی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: «مزایای استفاده از این نوع حمل‌ونقل بسیار بیشتر است؛ این وسیله آلودگی ندارد و فضای زیادی را در سطح شهر نیز اشغال نمی‌کند و می‌توان از این وسیله استفاده کرد. در بحث تردد تاکسی‌ها باید از سوخت پاک استفاده شود و تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های برقی با مدل‌های فعلی جایگزین شوند. در‌حال‌حاضر حدود 60 درصد از آلودگی هوا شهر ما به‌خاطر فرسودگی سیستم‌های حمل‌ونقلی است که قطعاً اگر وضعیت حمل‌ونقل پاک بهتر شود، آلودگی شهر نیز کاهش می‌یابد.»

واقعیت این است که شبکه حمل‌ونقل کشور اعم از بار و مسافر، با معضلات فراوانی روبه‌روست و کمبود و فرسودگی ناوگان به‌ویژه در بخش مسافری، نه‌تنها کار را برای رانندگان این بخش دشوار کرده، بلکه مسافران آن را نیز با مشقت مواجه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی