ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورتنایت
کسب و کار

اپیک گیمز به‌خاطر نقض حریم خصوصی و خریدهای ناخواسته در فورتنایت، 520 میلیون دلار جریمه می‌پردازد

اپیک گیمز و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) بر سر این ادعا که سازنده فورتنایت با زیر پا گذاشتن قوانین حفاظت از حریم خصوصی آنلاین برای کودکان، بازیکنان را برای خرید آیتم‌های درون بازی فریب می‌دهد، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

اپیک گیمز و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) بر سر این ادعا که سازنده فورتنایت با زیر پا گذاشتن قوانین حفاظت از حریم خصوصی آنلاین برای کودکان، بازیکنان را برای خرید آیتم‌های درون بازی فریب می‌دهد، به توافقی 520 میلیون دلاری دست یافتند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، این توافق 520 میلیون دلاری که یک رکورد محسوب می‌شود، شامل یک جریمه 275 میلیون دلاری برای حل‌و‌فصل تخلفات مربوط به قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) و یک جریمه 245 میلیون دلاری برای سیستم خرید متقلبانه بازی می‌شود که بازیکنان را برای خرید تصادفی آیتم‌ها فریب می‌دهد.

اپیک گیمز

FTC در شکایت خود ادعا کرده که اپیک گیمز اطلاعات شخصی بازیکنان زیر 13 سال فورتنایت را بدون اطلاع یا رضایت والدین آن‌ها جمع‌آوری کرده است. این آژانس همچنین ادعا می‌کند که اپیک با روشن‌کردن چت صوتی و متنی بازی خود، به کاربران جوان آسیب می‌رساند و توضیح می‌دهد که «کودکان و نوجوانان در زمان حضور در فورتنایت مورد آزار، اذیت و تهدید و همچنین در معرض مسائل خطرناکی مانند خودکشی قرار گرفته‌اند.»

البته اپیک قبلاً تلاش کرده بود تا برخی از این نگرانی‌ها را برطرف کند. اوایل ماه جاری میلادی، این شرکت ویژگی جدیدی را برای بازیکنان زیر 13 سال بازی‌های فورتنایت، Rocket League و Fall Guys ارائه کرد که Cabined Accounts نام داشت و ویژگی‌های خاصی مانند چت متنی و صوتی، خریدهای درون بازی و امکان دانلود - بدون رضایت والدین - بازی‌هایی که توسط اپیک ساخته نشده‌اند را برای آن‌ها غیرفعال می‌کرد.

همچنین در سال 2019، ویژگی کنترل‌های والدین را معرفی کرد و سال گذشته سرویس تأیید والدین را برای همه توسعه‌دهندگان پلتفرم خود رایگان کرد.

اکنون اپیک باید قبل از فعال‌کردن ویژگی چت صوتی و متنی برای بازیکنان زیر سن قانونی، اجازه والدین آن‌ها را دریافت کند. همچنین این شرکت باید هرگونه اطلاعات شخصی را که قبلاً از بازیکنان Fortnite جمع‌آوری کرده است، حذف کند، «مگر اینکه رضایت والدین را کسب کرده باشد.»

سیستم خرید فریب‌کارانه فورتنایت

Fortnite

درباره سیستم خرید متقلبانه بازی نیز FTC توضیح می‌دهد که اپیک گیمز از الگوهای تاریک در بازی خود استفاده کرده است. الگوی تاریک یک رابط کاربری است که برای فریب کاربران در انتخاب گزینه‌های خاص که به نفع مصرف‌کننده نیست، طراحی شده است. FTC ادعا می‌کند که «پیکربندی دکمه‌های ناسازگار و گیج‌کننده» فورتنایت باعث شده تا بازیکنان تنها با «فشردن یک دکمه» صدها میلیارد دلار خریدهای ناخواسته انجام دهند.

FTC قصد دارد از جریمه‌های اعلام‌شده به‌عنوان بازپرداختی برای والدینی که فرزندانشان بین ژانویه 2017 تا نوامبر 2018 از طریق کارت اعتباری خرید غیرمجاز انجام داده‌اند، بازیکنانی که برای خریدهای ناخواسته هزینه کرده‌اند و بازیکنانی که حسابشان قفل شده است، استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی