ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

یک هکر کلاه‌سفید، مدعی افشای بخشی از اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر تلگرام شد

هکر کلاه‌سفید و پژوهشگر امنیتی شناخته‌شده، «باب دیاچنکو» با توییت تصاویری، مدعی افشای اطلاعات میلیون‌ها کاربر تلگرام شامل نام، شماره تلفن و ایمیل آن‌ها شد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۰

هکر کلاه‌سفید و پژوهشگر امنیتی شناخته‌شده، «باب دیاچنکو» در یک توییت ادعا کرده که بخشی از اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر تلگرام شامل نام، شماره تلفن، ایمیل و شناسه منحصر‌به‌فرد یا یکتا (UID) افشا شده است.

طبق این توییت، اکثر اطلاعات منتشر‌شده مربوط کاربران روسی این پیام‌رسان است. در‌حال‌حاضر تلگرام واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

افشای اطلاعات کاربران تلگرام

دیاچنکو با انتشار دو تصویر، چنین ادعایی را مطرح کرده است. به گفته وی، 12 میلیون رکورد شامل شماره تلفن، نام، ایمیل و UID افشا شده. همچنین ظاهراً شاهد افشای 40 میلیون رکورد با نام، شماره تلفن و UID و نیز 65 میلیون رکورد با UID و نام هستیم. علاو‌ه بر این موارد، اطلاعات دیگری هم به گفته این هکر کلاه‌سفید افشا شده است.

دیاچنکو در مورد اینکه اطلاعات افشا‌شده کاربران مربوط به کدام کشورها است، چیزی نگفته و تنها گفته اغلب این رکوردها مربوط به کاربران روسی است. بنابراین هنوز نمی‌دانیم اطلاعات کاربران ایرانی در رکوردها وجود دارد یا خیر.

باید به این موضوع اشاره کنیم که با اطلاعات پایه روبه‌رو هستیم و برای مثال محتوای چت‌های کاربران افشا نشده است. بااین‌حال افشای همین اطلاعات هم می‌تواند باعث نگرانی‌های زیادی برای کاربران شود.

تلگرام همواره مدعی حفظ حریم خصوصی کاربرانش شده است، البته این پیام‌رسان چند وقت پیش مجبور شد با تبعیت از حکم دادگاهی در هند، اطلاعات ادمین‌های برخی کانال‌ها را در اختیار مقامات قضایی قرار دهد. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم تلگرام نسبت به ادعای دیاچنکو چه واکنشی نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی