ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سردار کمال هادیانفر
خودرو

واکنش تند وزارت صمت به سخنان سردار هادیانفر: پلیس راهور از کیفیت خودروهای وارداتی بی‌اطلاع است

سردار هادیانفر به‌تازگی از ایمنی خودروهای از رده خارج نظیر پراید تا سی سال آینده و واردات خودروهای بی‌کیفیت هندی انتقاد کرده است

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۷

در پی سخنان اخیر سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور در‌خصوص مشکلات ایمنی خودروهای از رده خارج‌شده نظیر پیکان و پراید تا سی سال آینده و واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی و هندی در پی قوانین جدید واردات، «امید قالیباف»، سخنگوی وزارت صمت واکنش تندی نشان داده و از بی‌اطلاعی رئیس پلیس نسبت به جزئیات ثبت سفارش خودروهای وارداتی سخن گفته است.

به گفته آقای قالیباف: «برخلاف ادعای رئیس پلیس راهور، هیچ‌گونه ثبت سفارشی برای واردات خودروهای هندی انجام نشده است. همچنین طبق دستورالعمل‌های جاری، از ثبت سفارش واردات هرگونه خودروی فاقد کیفیت و استانداردهای مربوط به صنعت خودرو جلوگیری می‌شود.»

این درحالیست که رئیس پلیس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل‌زا بودن واردات خودروهای متعدد چینی اشاره کرده و هشدار داده است که واردات چنین خودروهایی در بلندمدت مشکلاتی را در زمینه تأمین قطعات یدکی و خدمات جانبی ایجاد خواهد کرد، اما این بخش نیز با واکنش سخنگوی وزارت صمت همراه شده است.

هادیانفر

امید قالیباف در این رابطه می‌گوید: «برای خدمات پس از فروش، تأمین لوازم یدکی، نحوه قیمت‌گذاری، انتقال فناوری و عرضه خودروهای وارداتی نیز مقررات بسیار سختگیرانه‌ای تصویب شده‌اند و برخلاف دوران قبل، شرکت‌های متفرقه و دلالان نتوانسته‌اند مجوز واردات خودرو را دریافت کنند.»

این موارد درحالی مطرح می‌شود که حتی علی‌رغم این جزئیات، بازهم پیکان انتقاد به‌سمت وزارت صمت خواهد بود که هنوز جزئیات دقیق آیین‌نامه واردات خودرو به کشور را به‌شکل عمومی منتشر نکرده است و عدم اطلاع‌رسانی مناسب به‌شکلی است که حتی رئیس پلیس راهور کشور نیز از جزئیات روند واردات خودرو به کشور آگاهی کاملی ندارد.

از طرف دیگر، چندی پیش خبری منتشر شده بود که هیئت وزیران از استاندارد سختگیرانه آلایندگی یورو 5 و یورو 6 برای خودروهای وارداتی به کشور عدول کرده و مجوز واردات خودروهای یورو 4 را نیز صادر کرده بودند. این تصمیم نیز با واکنش منفی پلیس روبه‌رو شد، اما تاکنون وزارت صمت و سایر مسئولان مربوطه، واکنشی به این تصمیم جنجالی نشان نداده‌اند.

همچنین باید گفت که تأکید سردار هادیانفر در مورد مشکلات ایمنی خودروهای از رده خارج‌شده، جای تأمل دارد؛ چرا که بسیاری از خودروهای قدیمی حتی پس از قطع تولید تا سالیان سال در کشور تردد خواهند کرد و تصادفات مرگباری را رقم می‌زنند و همچنین برخی از خودروهای تجاری با تکنولوژی بسیار قدیمی نیز همچنان در خط تولید قرار دارند و در کمال تعجب کوچک‌ترین تلاشی برای توقف تولید یا جلوگیری از تردد این ارابه‌های مرگ‌آفرین صورت نمی‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Artemis 1964
    Artemis 1964 | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    سردار هادیانفر براساس آمار و ارقام تصادفات و تعداد کشته شدگان اظهار نظر فرموده‌اند.

مطالب پیشنهادی