ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تینک‌پد X1 لنوو
تکنولوژی

لنوو از نسل تازه لپ‌تاپ‌های تینک‌پد X1 با پردازنده جدید و مواد بازیافتی رونمایی کرد

لنوو پیش از شروع نمایشگاه CES 2023، لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد X1 را به‌روز کرد. این خانواده شامل تینک‌پد X1 کربن، X1 یوگا و X1 نانو از پردازنده‌های جدید اینتل بهره‌مند می‌شوند و برای نخستین‌بار از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

لنوو پیش از شروع نمایشگاه CES 2023، لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد X1 را به‌روز کرد. این خانواده شامل تینک‌پد X1 کربن، X1 یوگا و X1 نانو از پردازنده‌های جدید اینتل بهره‌مند می‌شوند و برای نخستین‌بار از مواد بازیافتی استفاده خواهند کرد.

به گزارش آرس‌تکنیکا، لپ‌تاپ 14 اینچی تینک‌پد X1 کربن نسل 11، لپ‌تاپ 13 اینچی تینک‌پد X1 یوگا نسل 8 و لپ‌تاپ 13 اینچی تینک‌پد X1 نانو نسل 3 برای اولین‌بار در باتری خود تا 97 درصد و در بلندگو و آداپتور شارژ خود تا 95 درصد از پلاستیک پسا-مصرفی (PCC) استفاده خواهند کرد.

به‌علاوه، تینک‌پد X1 کربن نسل 11 در بخشی از بدنه که دست روی آن قرار می‌گیرد، تا 90 درصد از منیزیم بازیافتی بهره می‌برد و بدنه پشتی دستگاه هم تا 55 درصد از آلومینیوم بازیافتی ساخته خواهد شد. لنوو تینک‌پد X1 نانو هم در بخش زیر دست و پشت بدنه تا 90 درصد از منیزیم هیبریدی بازیافتی استفاده خواهد کرد.

این تغییرات از نظر طراحی تفاوت خاصی را در ظاهر لپ‌تاپ‌های جدید لنوو ایجاد نمی‌کنند، اما آغازگر استفاده از قطعات بازیافتی در محبوب‌ترین خانواده لپ‌تاپ‌های تجاری این شرکت خواهند بود. افزون بر این، لپ‌تاپ‌های جدید تینک‌پد X1 واجد شرایط برنامه خدمات آفست کربن دی‌اکسید لنوو هستند، یعنی کاربران می‌توانند هزینه آلودگی حاصل از تولید این محصولات را پرداخت و به حذف آلودگی از کره زمین کمک کنند.

لپ‌تاپ‌های جدید تینک‌پد X1 لنوو توجه ویژه‌ای به حریم خصوصی دارند

تینک‌پدهایی که امروز معرفی شده‌اند، به ترند دورکاری و کار هیبریدی ادامه می‌دهند. این لپ‌تاپ‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و دوربین خود هشدارهایی را درباره ژست بدن و سلامت چشم‌ها ارائه می‌کنند. همچنین، اگر دستگاه تشخیص بدهد که شخص دیگری از پشت سر در‌حال نگاه‌کردن به نمایشگر لپ‌تاپ شماست، صفحه را تار کرده یا به شما هشدار می‌دهند. این لپ‌تاپ‌ها وب‌کم حداکثر 1080p با حسگرهای RGB و مادون قرمز دارند.

لنوو می‌گوید لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت از جدیدترین پردازنده‌های اینتل، یعنی احتمالاً نسل سیزدهم این تراشه‌ها استفاده می‌کنند، اما چون این پردازنده‌ها هنوز معرفی نشده‌اند، فعلاً جزئیاتی در این زمینه در دسترس نیست. لپ‌تاپ‌های جدید تینک‌پد X1 از دو درگاه USB-C (تاندربولت 4)، دو درگاه USB-A، جک هدفون و HDMI 2.0b بهره می‌برند.

تینک‌پد X1 کربن و یوگا از حداکثر 64 گیگابایت رم LPDDR5 و مدل نانو از حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم استفاده خواهند کرد. این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی PCIe 4.0 SSD داشته باشند. نسبت تصویر در محصولات جدید لنوو 16:10 است.

رزولوشن X1 کربن حداکثر به 3840 در 2400 پیکسل با روشنایی 400 نیت می‌رسد. X1 یوگا نمایشگر OLED با همین رزولوشن و روشنایی 500 نیتی خواهد داشت. X1 نانو هم از صفحه IPS با رزولوشن 2160 در 1350 پیکسلی و روشنایی 450 نیتی استفاده می‌کند.

این خانواده جدید در ماه آوریل 2023 (فروردین-اردیبهشت 1402) به بازار می‌آید. انتظار می‌رود که قیمت پایه مدل کربن 1729 دلار، مدل یوگا 1859 دلار و مدل نانو 1649 دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی