ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت نتفلیکس
کسب و کار

مایکروسافت احتمالاً نتفلیکس را می‌خرد

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد در سال 2023 به خریدهای پرهزینه‌اش ادامه دهد و شرکت بعدی در لیست آن، نتفلیکس است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت ظاهراً برنامه‌های بزرگی دارد و می‌خواهد به خرید شرکت‌های بزرگ ادامه دهد. در همین راستا به‌نظر می‌رسد در لیست خرید نادلا برای سال 2023، نتفلیکس قرار دارد.

به گزارش رویترز، از سال 2014 که نادلا مدیریت مایکروسافت را بر عهده گرفته است، ردموندی‌ها دست به چند خرید بزرگ زده‌اند. این استراتژی با خرید 2.5 میلیارد دلاری کمپانی سازنده بازی محبوب ماینکرفت آغاز شد و سپس به شبکه اجتماعی لینکدین رسید که مایکروسافت آن را با مبلغ 26 میلیارد دلار تصاحب کرد.

در ادامه شاهد خرید شرکت تشخیص گفتار و توسعه‌دهنده نرم‌افزار هوش مصنوعی Nuance با مبلغ 20 میلیارد دلار بودیم. درنهایت هم مایکروسافت به‌سراغ غول بازی‌سازی دنیا، اکتیویژن بلیزارد رفت و می‌خواهد آن را با مبلغ 69 میلیارد دلار تصاحب کند؛ البته اگر رگولاتورها به ردموندی‌ها چراغ سبز نشان دهند. بااین‌حال اگر هم خرید اکتیویژن ممکن نشود، بازهم خرید نتفلیکس از نظر قدم مهمی به‌حساب می‌آید.

نتفلیکس، خرید بعدی احتمالی مایکروسافت

مایکروسافت و نتفلیکس ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. نتفلیکس ردموندی‌ها را به‌عنوان شریک تبلیغاتی خود برای سرویس اشتراک-تبلیغاتی انتخاب کرده‌ و رئیس مایکروسافت، «برد اسمیت» هم یکی از اعضای هیئت‌مدیره نتفلیکس است.

مایکروسافت نتفلیکس

یکی از دلایل خرید نتفلیکس در کنار سرویس استریم فیلم، می‌تواند ارائه سرویس استریم بازی مایکروسافت در دستگاه‌های مختلف باشد. نتفلیکس برنامه‌های بزرگی برای دنیای بازی‌ها دارد و حتی چندین استودیوی بازی‌سازی هم خریده است. بنابراین مایکروسافت با یک پکیج استریم فیلم و بازی روبه‌رو است که می‌تواند کمک بزرگی به امپراتوری‌اش کند.

مایکروسافت ارزش بازار بسیار بالاتری نسبت به نتفلیکس دارد. ردموندی‌ها ارزشی برابر 1.8 تریلیون دلار دارند، در‌حالی‌که ارزش بازار نتفلیکس نزدیک به 130 میلیارد دلار است (البته مایکروسافت برای خرید آن باید مبلغ بالاتری بپردازد). بااین‌حال درآمد سالانه نتفلیکس بسیار پایین‌تر از ارزش بازار آن است و شاید این موضوع خرید آن را کمی غیرمنطقی نشان دهد.

با وجود تمام این موارد، اگر مایکروسافت بتواند هم اکتیویژن بلیزارد و هم نتفلیکس را بخرد، برای بسیاری از شرکت‌های دنیا به یک تهدید بزرگ تبدیل می‌شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید رگولاتورها چنین اجازه‌ای به ردموندی‌ها می‌دهند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • print("amir")
    print("amir") | ۱۶ دی ۱۴۰۱

    دقیقا

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۳۰ آذر ۱۴۰۱

    مایکروسافت استاد خرید و ضایع کردن شرکت هاست!

مطالب پیشنهادی