ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

آیا هوش مصنوعی جایگزین انسان خواهد شد؟

فعالان تکنولوژی از ChatGPT به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای گوگل و موتور جستجوی آن یاد می‌کنند.

کسری کلوندی
نوشته شده توسط کسری کلوندی | ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

توسعه روز‌افزون هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با آن، این سؤال را به‌وجود می‌آورد که آیا به پایان فعالیت‌های انسانی در مشاغل نزدیک می‌شویم؟ 

سرعت رشد این حوزه به‌قدری بالاست که با ChatGPT، جدیدترین دستاورد هوش مصنوعی ساخت شرکت OpenAI، حتی می‌توان کدنویسی و تولید محتوا کرد.

مشاهده ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

مشاهده ویدیو در آپارات دیجیاتو:

شاید به‌دلیل نوپا بودن این ابزار خیلی‌ها انتظار زیادی از آن نداشتند. اما عملکرد دقیق و کم‌نقص آن در پاسخگویی به سؤالات و نوشتن مقالات علمی، بسیاری را شگفت‌زده کرده است. البته این چت‌بات بی‌عیب‌و‌نقص نیست. طبق گفته خود وب‌سایت ChatGPT، این ربات ممکن است به برخی از سؤالات پاسخ اشتباه دهد. ضمناً اطلاعات آن برای رخداد‌های بعد از سال 2021 کامل نیست.

با توجه به سوءاستفاده‌های احتمالی که ممکن است از چنین ابزاری صورت بگیرد، توسعه‌‌دهندگان دستیابی به محتوای غیرقانونی و غیراخلاقی مثل کلاهبرداری، هک و فیشینگ را در آن محدود کرده‌اند. اما با توجه به اینکه حتی بزرگ‌ترین شرکت‌ها هم از دست هکرها در امان نیستند، این نگرانی وجود دارد که با نفوذ به این چت‌بات و استفاده از توانایی‌های آن مثل کدنویسی و رفع خطای کدهای کامپیوتری، دردسرهای بزرگی به‌وجود بیاید. 

فعالان تکنولوژی از ChatGPT به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای گوگل و موتور جستجوی آن یاد می‌کنند. اما آیا این چت‌بات تا این اندازه قدرتمند و کاربردی است که بتواند غول بزرگی مثل گوگل را تهدید کند؟ 

در این ویدیو با هم توانایی‌های ChatGPT را بررسی می‌کنیم و در پایان راجع به اینکه این چت‌بات و کلاً هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین انسان در مشاغل شود، نتیجه‌گیری می‌کنیم. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بابک
    بابک | ۹ بهمن ۱۴۰۱

    یک Post یا Story در Instagram دیده بودم که گفته بود Google هم به دنبال ساخت Chatbot برای رقابت با ChatGPT هست. سپاسگزار می‌شوم اطلاعاتی در مورد آن به اشتراک بگذارید یا اگر گذاشتید، Link آن را بفرستید.

  • KouroshSalmanzadeh
    KouroshSalmanzadeh | ۱ دی ۱۴۰۱

    مرسی بابت اطلاعات فوق‌العاده ای که با کا به اشتراک گذاشتید.
    ممنون 🌷❤️

مطالب پیشنهادی