ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم
تکنولوژی

گوگل سال آینده میلادی لایه آزمایشی جدیدی به به‌روزرسانی‌های کروم اضافه می‌کند

گوگل با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرد که در حال تغییر چرخه انتشار مرورگر کروم است. طبق این پست، از فوریه 2023،

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

گوگل با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرد که در‌حال تغییر چرخه انتشار مرورگر کروم است. طبق این پست، از فوریه 2023، یک پیش‌نمایش اولیه جدید از به‌روزرسانی‌ها از طریق کانال Stable برای مجموعه کوچکی از کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

طبق پست وبلاگ گوگل، این نسخه اولیه پایدار یک هفته قبل از تاریخ انتشار برنامه‌ریزی شده و برای نسخه پایدار نهایی کروم در دسترس قرار می‌گیرد. این امر به غول موتور جستجوی جهان اجازه خواهد تا قبل از انتشار نسخه‌های جدید مرورگر خود برای کاربران، مشکلات گزارش‌شده آن را برطرف کند.

در‌حال‌حاضر گوگل طبق چرخه انتشار فعلی کروم، به‌روزرسانی‌های جدید را ابتدا در کانال Google Chrome Canary (نسخه آزمایشی مرورگر مورد استفاده برای آزمایش کدهای ناپایدار) و سپس به‌ترتیب در کانال‌های توسعه‌دهندگان، بتا و پایدار منتشر می‌کند. لایه جدید بین لایه‌های کانال بتا و نسخه پایدار نهایی قرار خواهد گرفت تا مشکلاتی که در سایر مراحل آزمایش رخ داده‌اند، در آن کشف شود.

گوگل کروم

زمان انتشار نسخه بعدی کروم براساس چرخه انتشار جدید

کروم 110 اولین نسخه از مروگر گوگل خواهد بود که از چرخه انتشار جدید پیروی خواهد کرد. این نسخه هم‌اکنون در کانال‌های توسعه‌دهندگان و Canary در دسترس قرار گرفته است و در تاریخ 12 ژانویه (22 دی) در کانال بتا منتشر خواهد شد و سپس نسخه اولیه پایدار آن در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین نسخه کامل و پایدار کروم 110 اکنون برای 7 فوریه 2023 (18 بهمن) برنامه‌ریزی شده است.

در‌حالی‌که گوگل هنوز در مورد ویژگی‌های نسخه جدید کروم هیچ توضیحی ارائه نکرده است، می‌توان انتظار داشت که پشتیبانی از زبان طراحی جدید «متریال یو» (Material You) به آن اضافه شود. این ویژگی به مرورگر شما اجازه می‌دهد تا تم خود را براساس تصویر پس‌زمینه تب جدید تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۲ دی ۱۴۰۱

    سلام. Edge قابلیت Read Aloud داره که فارسی هم داره و متن های فارسی روی صفحه رو میخونه (چه کل صفحه چه select متون). چنین قابلیتی برای افزودن به کروم وجود نداره ؟

مطالب پیشنهادی