ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بلومبرگ: چین در روز 29 آذر 37 میلیون مبتلای جدید به کرونا داشته است

مقامات بهداشت چین در یک جلسه خصوصی اعلام کرده‌اند که 248 میلیون نفر از ابتدای ماه دسامبر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

تخمین‌های مقامات بهداشتی دولت چین حاکی از آن است که در تاریخ 20 دسامبر مصادف با 29 آذر حدود 37 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین گفته شده است که از ابتدای ماه دسامبر تاکنون حدود 248 میلیون چینی، معادل 18 درصد از جمعیت این کشور کرونا گرفته‌اند.

به گزارش بلومبرگ، این آمارها در جلسه‌ای ارائه شده که اخیراً در کمیسیون ملی بهداشت چین برگزار شده است. ارقام مذکور از آن جهت اهمیت دارند که آخرین رکورد مبتلایان روزانه در این کشور آسیایی با 4 میلیون به ژانویه 2022 برمی‌گشت. گفتنی است که آمار رسمی چین برای روز 20 دسامبر 3049 مبتلای جدید بوده است.

این کشور دیگر ابتلاهای بدون علامت را در آمار رسمی خود نمی‌آورد و به‌همین‌خاطر مقیاس واقعی زنجیره انتقال مشخص نیست. افزون بر این، چین تعریف خاصی را برای مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا مشخص کرده است و صرفاً تلفات بر اثر ذات‌الریه و نارسایی ریوی را در آمارهای رسمی خود می‌آورد.

افزایش ابتلاها به کرونا پس از پایان سیاست کووید صفر

پکن چند هفته پیش به‌دنبال اعتراضات خیابانی، محدودیت‌هایی کرونا را لغو کرد. این اتفاق حالا به آغاز موج گسترده‌ای از انتشار ویروس کرونا امیکرون منجر شده است. با توجه به اینکه عده بسیار کمی از شهروندان چینی به‌خاطر سیاست کووید صفر از ایمنی طبیعی بهره‌مند شده بودند، اتفاقی که اکنون افتاده است، تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

کمیسیون ملی بهداشت چین حالا تخمین می‌زند که بیش از نیمی از ساکنان استان سیچوان در جنوب غرب این کشور و در شهر پکن به کرونا مبتلا شده‌اند. البته اینکه مسئولان چینی دقیقاً چگونه به این تخمین‌ها دست پیدا کرده‌اند، مشخص نیست. بسیاری از کشورها در تعیین نرخ دقیق ابتلاها دچار مشکل بوده‌اند، چون انجام آزمایش‌های گسترده کار آسانی نیست.

«آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا چند هفته پیش هشدار داده بود که اگر چین تدابیر لازم برای کنترل بیماری را به‌کار نبندد، احتمال جهش دوباره ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی