ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دنباله‌دار E3 ۲۰۲۲
نجوم و فضا

تصویر روز ناسا: دنباله‌دار با گیسوی سبز رنگ در آسمان نیمکره شمالی

در اوایل ماه مارس امسال، دنباله‌دار E3 2022 با استفاده از دوربین میدان دید وسیع نقشه‌بردار در تأسیسات زویکی ترنزینت (Zwicky Transient) کشف شد. در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟ از زمان کشف تا امروز، دنباله‌دار ...

مهدیس نصراله زاده
نوشته شده توسط مهدیس نصراله زاده | ۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

در اوایل ماه مارس امسال، دنباله‌دار E3 2022 با استفاده از دوربین میدان دید وسیع نقشه‌بردار در تأسیسات زویکی ترنزینت (Zwicky Transient) کشف شد.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

از زمان کشف تا امروز، دنباله‌دار E3 2022 به‌طور قابل‌توجهی می‌درخشد و اکنون آن را در صورت فلکی اکلیل شمالی (Corona Borealis) می‌توان پیش از طلوع خورشید مشاهده کرد؛ اگرچه دنباله‌دار هنوز برای رصد بدون تلسکوپ کم‌نور است.

عکس امروز ناسا، گیسوی سبز روشن‌ دنباله‌دار، دم گرد و غبارآلود پهن و کوتاه و دم یونی کم‌رنگ و طولانی دنباله‌دار E3 2022 را نشان می‌دهد که در یک میدان دید گسترده 2.5 درجه‌ای با تلسکوپ در 19 دسامبر به تصویر کشیده شده است.

دنباله‌دار در طول سفر خود در منظومه شمسی، در روز 12 ژانویه 2023، در موقعیت حضیض به نزدیک‌ترین فاصله خود از خورشید رسیده و در روز یک فوریه همان سال به نزدیک‌ترین فاصله خود از سیاره زمین می‌رسد.

اگرچه روشنایی دنباله‌دارها غیرقابل پیش‌بینی است، اما احتمالاً دنباله‌دار E3 2022 در آینده نزدیک در آسمان‌های تاریک شب با چشم قابل‌مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی