ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اپل برای حفظ برتری سخت‌افزاری خود در برابر رقبا با چالش مواجه شده است

اگر A17 Bionic هم در عملکرد خود ناامید کننده باشد، شاید تراشه پرچمدار کوالکام یا مدیاتک سال بعد از چیپ اپل جلو بزنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

تراشه‌های سری A اپل همچنان با عملکرد بی‌رقیب خود در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرو هستند، اما شکاف سالانه جهش آن‌ها کاهش یافته است. یکی از دلایل این امر خروج بسیاری از مهندسان این شرکت بوده، به‌طوری که مدیران بخش تراشه‌های ا‌پل در جست‌وجوی فرصت‌های بهتر و محیط کاری بهبودیافته این شرکت را ترک کرده‌اند. اکنون براساس یک گزارش، گفته شده است که این وضعیت کار را برای «جانی سروجی»، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل بسیار دشوار می‌کند.

نشریه The Information در گزارش خود توضیح می‌دهد که سروجی، همچنان با مشکلاتی مواجه خواهد شد؛ زیرا مهندسان بخش تراشه این شرکت به خروج از آن ادامه می‌دهند.

«جانی سروجی»، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل

خروج کارمندان اپل

از جمله این دسته از افراد می‌توان به «جرارد ویلیامز III» طراح پردازنده سابق ا‌پل اشاره کرد که سال 2019 این شرکت را برای تأسیس Nuvia که سپس توسط کوالکام خریداری شد، ترک کرد. بعداً «مایک فیلیپو» جایگزین او شد، اما در اوایل سال جاری میلادی، فیلیپو نیز خیلی زود استعفا کرد تا برای مایکروسافت کار کند و اپل هنوز هیچ جایگزینی برای او معرفی نکرده است.

برای جلوگیری از ترک بیشتر مهندسان از شرکت، ا‌پل با هدف متقاعد‌کردن کارمندان خود مبنی بر اینکه کار در غول کوپرتینویی پاداش و ثبات بیشتری به‌همراه دارد، پاداش‌هایی را به آن‌ها ارائه کرده است. در این گزارش همچنین گفته شده با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان صنعت و ناظران اقتصاد رکود شدید اقتصادی را پیش‌بینی کرده‌اند، بسیاری از این مهندسان احتمالاً کار در اپل را ترجیح خواهند داد.

با‌این‌حال، همچنان شرکت‌هایی مانند کوالکام می‌توانند در برابر چیپست‌های سری A اپل برتری پیدا کنند. براساس گزارش‌های فاش‌شده براساس یک بنچمارک، اسنپدراگون 8 نسل 2 که به‌تازگی معرفی شده است، عملکرد بسیار خوب و نزدیک به A16 Bionic داشته و اگر A17 Bionic که سال آینده عرضه خواهد شد، در عملکرد خود ناامیدکننده باشد، شاید تراشه پرچمدار کوالکام یا مدیاتک برای اولین‌بار در سال 2023 بتوانند از چیپ نسل بعدی اپل پیشی بگیرند.

اخیراً در گزارشی گفته شده بود که A16 Bionic قرار بوده دارای پشتیبانی از ویژگی ردیابی پرتو باشد، اما این فناوری انرژی زیادی مصرف می‌کرد و به‌همین‌دلیل اپل از آن در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس استفاده نکرد. همین موضوع باعث شد تا پردازنده A16 تفاوت ویژه‌ای با A15 نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی