ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه های 2022
تکنولوژی

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید و iOS سال 2022 به انتخاب دیجیاتو

در این مطلب بهترین اپ‌های سال 2022 برای اندروید و iOS از نگاه دیجیاتو را به شما معرفی می‌کنیم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲ به‌سر می‌بریم؛ سالی که با محدودیت‌های شدید و افت کیفیت اینترنت به صورت گسترده در کشور همراه بود و باعث شد تا بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و مشاغل وابسته به اینترنت، ضررهای جبران‌ناپذیری را متحمل شوند. از دسترس خارج شدن شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ موجب شد تا خیل عظیمی از کاربران دوباره به سمت تلگرام کوچ کنند و این اپلیکیشن نقشی فراتر از یک پیام‌رسان ساده را در زندگی روزمره ما ایفا کند. به رسم هرسال با دیجیاتو همراه باشید تا به معرفی بهترین برنامه های 2022 برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS بپردازیم.

بهترین برنامه های 2022 از دیدگاه دیجیاتو

عناوینی که در پایین مورد اشاره قرار گرفته‌اند، بهترین برنامه های 2022 از نظر اعضای بخش اپلیکیشن دیجیاتو هستند؛ اما موارد اعلام شده به عنوان برندگان جوایز سال از سوی گوگل پلی و اپ استور هم در شکل‌گیری این لیست تاثیرگذار بوده‌اند. همچنین به دلیل محدودیت‌های داخلی و تحریم‌های خارجی مجبور به حذف تعدادی از اپ‌های محبوب در سطح جهانی شدیم؛ زیرا اغلب آن‌ها چندان در ایران کارآمد نیستند و برخی دیگر هم با عدم استقبال کاربران مواجه شده‌اند. به همین دلیل احتمال دارد جای خالی برخی از ترندهای روز و برنامه‌های مشهور در این میان حس شود.

BeReal


دسته‌بندی: شبکه‌های اجتماعیامتیاز گوگل پلی: ۴.۵امتیاز اپ استور: ۴.۸

شاید بتوان از اپلیکیشن BeReal به عنوان پدیده امسال یاد کرد؛ عنوانی که موفق شده است در میان بهترین برنامه های 2022 گوگل پلی و اپ استور نیز قرار گیرد. این شبکه اجتماعی برای رقابت با اینستاگرام پا به میدان گذاشت؛ اما رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفت. کاربران در آن نمی‌توانند از فیلترها برای زیبا کردن عکس‌ها استفاده نمایند و امکان ویرایش تصاویر ثبت شده نیز وجود ندارد. همچنین تنها یک بازه دو دقیقه‌ای در روز برای ثبت عکس و به اشتراک گذاشتن آن در اختیار افراد قرار می‌گیرد که به صورت همزمان توسط دوربین سلفی و اصلی انجام می‌شود. بدیهی است که امکان انتخاب فایل‌های موجود در گالری دستگاه هم وجود ندارد تا زندگی واقعی افراد در تایم لاین به اشتراک گذاشته شود.

در صورت علاقه می‌توانید برای آشنایی بیشتر با برنامه BeReal و نحوه کار با آن، به مطلب «با BeReal آشنا شوید؛ شبکه اجتماعی که با رویکردی متفاوت اینستاگرام را به چالش می‌کشد» مراجعه نمایید.

دانلود برنامه BeReal

BeReal. Your friends for real
شبکه‌های اجتماعی

BeReal. Your friends for real

سازنده: BeReal قیمت: رایگان دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۵ و ۷۴ مگابایت زبان: انگلیسی و...

LumaFusion


دسته‌بندی: عکس و فیلمامتیاز گوگل پلی: نامشخصامتیاز اپ استور: ۴.۸

اپلیکیشن ویرایشگر ویدئو LumaFusion تقریباً هر سال در لیست بهترین برنامه های مختص به آیپد قرار داشت؛ اما امسال در کنار نسخه مخصوص iPadOS و iOS، شاهد انتشار آن برای اندروید هم هستیم. این عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین ویرایشگرهای ویدئو همراه به شمار می‌رود که امکانات متنوعی مثل پشتیبانی از ترک‌های صوتی و تصویری متعدد، پیش‌نمایش پروژه روی نمایشگر جانبی، پشتیبانی از پرده سبز، تثبیت تصویر، تصحیح رنگ و استفاده از Keyframe برای ساخت المان‌های متحرک را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. فایل‌های خروجی را هم می‌توان با نرخ ۱۸ الی ۲۴۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن‌های مختلف ذخیره کرد و حتی امکان استفاده از آن‌ها به صورت مستقیم در فاینال کات پرو هم وجود دارد.

دانلود برنامه LumaFusion

LumaFusion: Pro Video Editing
عکس و فیلم

LumaFusion: Pro Video Editing

سازنده: LumaTouch قیمت: ۳۰ دلار - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید، iOS و iPadOS حجم: ۱۷۰ و ۱۹۲ مگابایت زبان: انگلیسی و...

Dream


دسته‌بندی: هنر و طراحیامتیاز گوگل پلی: ۴.۲امتیاز اپ استور: ۴.۸

در یک سال اخیر بسیاری از ابزارهای ساخت تصاویر به کمک هوش مصنوعی به شکل عمومی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و نمونه‌های تولید شده توسط آن‌ها همراه با حاشیه‌های مربوطه در صدر اخبار قرار داشتند. یکی از بهترین برنامه های 2022 برای ساخت تصاویر توسط هوش مصنوعی، اپلیکیشن Dream by Wombo است که توانسته جایزه سال گوگل پلی را هم به خود اختصاص دهد. برای استفاده از آن تنها کافی است تا توضیحات تصویر مورد نظر را وارد کنید و سپس کمی منتظر بمانید تا خروجی به شما تحویل داده شود. واضح است که هرچه میزان جزئیات توصیف شده برای هوش مصنوعی بیشتر باشد، نتیجه مطلوب‌تری دریافت خواهید کرد.

اگر به ساخت تصویر با استفاده از متن به کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی علاقه دارید، می‌توانید به سراغ مطلب «معرفی بهترین سایت‌هایی که با هوش مصنوعی متن را به عکس تبدیل می‌کنند» نیز بروید.

دانلود برنامه Dream

Dream by WOMBO - AI Art Tool
گرافیک و طراحی

Dream by WOMBO - AI Art Tool

سازنده: Wombo Studios Inc قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: گرافیک و طراحی
سیستم عامل: اندروید، iOS و iPadOS حجم: ۵۴ و ۶۹ مگابایت زبان: انگلیسی

FiLMic Pro


بهترین برنامه فیلم برداری
دسته‌بندی: عکس و فیلمامتیاز گوگل پلی: ۳.۴امتیاز اپ استور: ۳.۲

افزایش کیفیت شگفت‌انگیز دوربین گوشی‌های هوشمند موجب شده است تا بسیاری از افراد برای ضبط ویدئوهای نیمه حرفه‌ای روی موبایل‌های خود حساب ویژه‌ای باز کنند. اگرچه این کار با استفاده از برنامه دوربین پیش‌فرض دستگاه امکان‌پذیر است و بعداً می‌توان تغییرات لازم را از طریق ویرایشگر اعمال نمود؛ اما به کمک اپ‌های حرفه‌ای می‌توان نیاز به ادیت‌های پس از فیلمبرداری را کمتر کرد. اپلیکیشن FiLMic Pro یکی از بهترین برنامه های ضبط ویدئو در موبایل به شمار می‌رود که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به خطوط گورخری برای هشدار اکسپوژر، نمایش منحنی گاما جهت تصحیح رنگ، پشتیبانی از نرخ ۲۴ الی ۲۴۰ فریم بر ثانیه و انواع فرمت‌های مختلف اشاره نمود.

دانلود برنامه FiLMic Pro

FiLMiC Pro-Video Camera
عکس و فیلم

FiLMiC Pro-Video Camera

سازنده: FiLMiC Inc قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۹۹ و ۲۸ مگابایت زبان: انگلیسی

Concepts


اپلیکیشن Concepts
دسته‌بندی: هنر و طراحیامتیاز گوگل پلی: ۴.۲امتیاز اپ استور: ۴.۷

اگر علاقه‌مند به نقاشی و طراحی باشید، اپلیکیشن Concepts گزینه ایده‌آلی برای به تصویر کشیدن ایده‌ها، نقشه‌های ذهنی یا حتی یادداشت‌برداری و نگارش خواهد بود. المان‌های گرافیکی برنامه ماهیت وکتوری دارند؛ در نتیجه ویرایش آن‌ها از جهات گوناگون امکان‌پذیر خواهد بود. کاربران در حین استفاده از این اپ می‌توانند از قلم‌ها و قلموهای مختلفی بهره بگیرند و با شخصی‌سازی نوار ابزار، موارد پرکاربرد و محبوب را در دسترس قرار دهند. امکان تهیه خروجی از طرح‌های ترسیم شده با فرمت‌های SVG و PDF در کنار JPG و PNG می‌تواند اشتراک‌گذاری فایل‌ها را با دوستان و همکاران آسان‌تر کند یا زمینه را برای ویرایش حرفه‌ای‌تر آن‌ها در نرم افزارهای تخصصی مثل ابزارهای ادوبی ممکن سازد.

دانلود برنامه Concepts

Concepts: Sketch, Note, Draw
undefined

Concepts: Sketch, Note, Draw

سازنده: TopHatch, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۹۳ و ۱۳۶ مگابایت زبان: undefined

Microsoft Edge


بهترین مرورگر اندروید
دسته‌بندی: ابزارهای کاربردیامتیاز گوگل پلی: ۴.۷امتیاز اپ استور: ۴.۵

برای سال‌های طولانی گوگل کروم به عنوان مرورگر بدون رقیب در دنیای اندروید شناخته می‌شد؛ اما به نظر می‌رسد که این رویه طی سال‌های اخیر رو به تغییر است و برخی مرورگرهای دیگر هم شانس رقابت با محصول گوگل را پیدا کرده‌اند. مرورگر مایکروسافت Edge نمونه‌ای از همین عناوین است که با به‌روزرسانی‌های متعدد و اضافه شدن امکانات بیشتر به آن توانسته است راه خود را به لیست بهترین برنامه های 2022 از نگاه دیجیاتو باز کند. مهم‌ترین تغییر نسخه‌های اخیر این اپ، پشتیبانی از افزونه‌های جانبی است که قابلیت‌هایی مثل مسدود کردن تبلیغات سایت‌ها، مدیریت رمزهای عبور و حتی مقایسه قیمت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افزونه جدید NewsGuard هم می‌تواند وب سایت‌های خبری را از لحاظ اعتبار محتوا و رعایت استانداردهای ژورنالیستی طبقه‌بندی کند.

دانلود برنامه مایکروسافت Edge

Microsoft Edge: Web Browser
ابزارهای کاربردی

Microsoft Edge: Web Browser

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید، iOS و iPadOS حجم: ۱۱۳ مگابایت زبان: انگلیسی و...

PhotoRoom


اپلیکیشن PhotoRoom
دسته‌بندی: عکس و فیلمامتیاز گوگل پلی: ۴.۷امتیاز اپ استور: ۴.۹

اپلیکیشن PhotoRoom با تمرکز روی صاحبان کسب و کارهای کوچک توسعه یافته است که مهارت یا منابع کافی جهت بهره‌گیری از خدمات تصویربرداری و گرافیکی حرفه‌ای را ندارند. قالب‌ها و طرح‌های از پیش آماده درون برنامه به کاربران کمک می‌کنند تا عکسبرداری را از زاویه بهتری انجام دهند که موجب دردسر کمتر در هنگام ویرایش خواهد شد. همچنین اشیاء و افراد اضافی به شکل خودکار از تصاویر کراپ می‌شوند و می‌توان از ابزار اختصاصی برای حذف یا تغییر پس‌زمینه بهره جست. سایر قابلیت‌های استاندارد ویرایشگرهای تصویر مثل امکان افزودن لوگو، متن و استیکر هم در دسترس قرار گرفته‌اند. در نهایت می‌توان از خروجی برنامه جهت تبلیغات در فروشگاه‌های آنلاین خرده‌پا، کاور پست‌های شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام و حتی پرتره‌های حرفه‌ای یا عکس‌های مناسب برای اوراق شناسایی استفاده کرد.

دانلود برنامه PhotoRoom

PhotoRoom Studio Photo Editor
undefined

PhotoRoom Studio Photo Editor

سازنده: ARTIZANS OF PHOTO VIDEO BACKGROUND EDITOR APP قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۴ و ۹۲ مگابایت زبان: undefined

Speechify


اپلیکیشن Speechify
دسته‌بندی: کتاب‌ها و منابعامتیاز گوگل پلی: ۴.۵امتیاز اپ استور: ۴.۷

تبدیل متن به صوت یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دسترس‌پذیری است که می‌تواند بهره‌گیری از محتوای متنی را برای کاربران ناتوان و کم‌توان مثل مبتلایان به نارساخوانی، بیش‌فعالی یا کم بینایی ممکن کند. اپلیکیشن Speechify با هدف انجام همین کار در دسترس دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS قرار گرفته است و در سال گذشته موفق شده است در میان بهترین برنامه های گوگل پلی، جای گیرد. اگرچه این اپ زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند، اما به دلیل پشتیبانی از زبان‌های مهم دیگر مثل انگلیسی و عربی در لیست ما قرار گرفته است. از قابلیت‌های شاخص آن می‌توان به ارائه صداهای گوناگون و پشتیبانی از فرمت‌های مختلف از جمله PDF اشاره کرد. همچنین امکان بارگذاری محتوا از منابع ابری گوناگون مثل دراپ باکس، گوگل درایو و آی‌کلاد وجود دارد و حتی می‌توان کتب و اسناد کاغذی را نیز درون آن اسکن کرد. افزونه مخصوص مرورگر گوگل کروم Speechify هم قادر است همگام‌سازی و اشتراک محتوا میان دستگاه‌های مختلف را آسان‌تر کند.

دانلود برنامه Speechify

	 Speechify - text to speech tts
undefined

Speechify - text to speech tts

سازنده: Speechify - Text To Speech | Dyslexia Reading قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۶۳ و ۳۰۱ مگابایت زبان: undefined

 

Widgetsmith


ویجت ایفون
دسته‌بندی: بهره‌وریامتیاز گوگل پلی: -امتیاز اپ استور: ۴.۶

یکی از تغییرات اساسی نسخه‌های اخیر iOS، افزوده شدن ویجت‌ها به آن بوده است و اکنون با اضافه شدن ویجت‌ها به لاک اسکرین آیفون، دوباره تب ساخت ویجت‌ها بالا گرفته است. بسیاری از برنامه‌ها، ویجت‌های اختصاصی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما اگر علاقه‌مند به ساخت ویجت‌های سفارشی و شخصی‌سازی شده باشید، می‌توانید به سراغ اپلیکیشن Widgetsmith بروید. درون این اپ می‌توان المان‌های مختلفی مثل نمایش زمان، تاریخ، آب و هوا و عکس را به شکل رایگان در اختیار داشت؛ اما برای دسترسی به موارد بیشتر مثل تم‌ها و فونت‌ها باید به سراغ نسخه پولی بروید.

اگر علاقه‌مند به ساخت ویجت‌های اختصاصی برای آیفون خود هستید، می‌توانید از مطلب آموزشی «چگونه در آیفون ویجت بسازیم؟» نیز بهره بگیرید.

دانلود برنامه Widgetsmith

Widgetsmith
بهره‌وری

Widgetsmith

سازنده: Cross Forward Consulting, LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: بهره‌وری
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۷۶ مگابایت زبان: انگلیسی

Craft


اپلیکیشن Craft
دسته‌بندی: بهره‌وریامتیاز گوگل پلی: -امتیاز اپ استور: ۴.۹

Craft یکی از بهترین اپلیکیشن های iOS است که توانسته امتیاز خیره‌کننده‌ای را در اپ استور کسب کند. اگرچه این عنوان در ظاهر ابزاری برای یادداشت‌برداری است؛ اما قابلیت‌های پیشرفته آن باعث شده است تا پتانسیل بسیاری جهت استفاده در زمینه‌های گوناگون داشته باشد. کاربران قادر خواهند بود تا با امکانات داخلی اپ مثل ضمیمه کردن تصاویر، ویدئوها و سایر اسناد، محتوای متنی با جذابیت بصری بالا تولید کنند و آن را از طریق روش‌های متعدد با دوستان و همکاران به اشتراک بگذارند یا تحت فرمت‌های رایج مثل PDF خروجی تهیه نمایند. تمامی فرایندها صورت گرفته در محصولات مختلف اپل مانند مک، آیفون و آیپد با یکدیگر همگام‌سازی می‌شود و دسترسی به فایل‌ها و ویرایش آن‌ها در نبود اینترنت نیز ممکن خواهد بود.

دانلود برنامه Craft

Craft - Docs and Notes Editor
undefined

Craft - Docs and Notes Editor

سازنده: Luki Labs Limited قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: ۶۹ مگابایت زبان: undefined

Carrot Weather


برنامه Carrot Weather
دسته‌بندی: آب و هواامتیاز گوگل پلی: ۳.۲امتیاز اپ استور: ۴.۷

ظهور عناوین جدید در حوزه پیش‌بینی وضعیت جوی و هواشناسی کمی دور از انتظار است؛ اما توسعه‌دهندگان برنامه Carrot Weather نه تنها موفق شده‌اند محصولی متفاوت با سایر رقبا عرضه کنند، بلکه سال گذشته در میان بهترین اپلیکیشن های iOS، جایزه طراحی و اپ برتر اپل واچ را نیز دریافت کرده‌اند. البته نسخه مخصوص اندروید هم در دسترس کاربران قرار گرفته؛ اما به دلیل امکان کمتر نسبت به نسخه iOS، بازخورد ضعیف‌تری کسب کرده است. کاربر می‌تواند از میان چهار گزینه، شخصیت دلخواه را پیش‌بینی وضعیت هوا انتخاب کند. هر شخصیت شوخ‌طبعی و حس مخصوص به خود را دارد. شیوه بیان اطلاعات جوی در این عنوان کاملاً متفاوت با سایر موارد مشابه است؛ اما از دقت و صحت کافی برخوردار است. کاربران نسخه پرمیوم قادر خواهند بود به امکانات بیشتری مثل منابع وسیع‌تر، اعلام هشدارهای جوی توسط نوتیفیکیشن، ویجت اختصاصی، نقشه جوی با بیش از ۲۰ لایه مختلف و شخصی‌سازی کامل رابط کاربری دسترسی پیدا کنند.

دانلود برنامه Carrot Weather

CARROT Weather
undefined

CARROT Weather

سازنده: Grailr LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶.۸ و ۱۵۷ مگابایت زبان: undefined

Canva


سرویس Canva
دسته‌بندی: هنر و طراحیامتیاز گوگل پلی: ۴.۷امتیاز اپ استور: ۴.۹

سرویس Canva در ابتدا برای افرادی طراحی شده بود که قصد داشتند بدون بهره‌گیری از نرم افزارهای حرفه‌ای ویرایش تصویر مثل فتوشاپ، نتیجه مطلوبی در مدت زمان کوتاهی بدست آورند. به مرور زمان افزوده شدن قابلیت‌های مختلف به این سرویس باعث شد تا به عنوان ویرایشگری نیمه حرفه‌ای مطرح شود که با انبوهی از قالب‌های آماده می‌تواند به کاربران در ایجاد طرح‌های گرافیکی سفارشی کمک کند. المان‌های گرافیکی و تصاویر پرمیوم هم برای کسانی که قصد دارند از صفر یک طرح را شروع کنند، مفید خواهد بود. ویرایش ویدیوها یکی دیگر از قابلیت اپ موبایل است؛ اگرچه برای انجام چنین کاری ابزارهای اختصاصی بهتری وجود دارد. از Canva می‌توان برای تولید محتوای تبلیغاتی یا شخصی مناسب برای شبکه‌های اجتماعی یا سایر مقاصد در اندروید، iOS، ویندوز و حتی تحت مرورگر بهره جست. اگر از نسخه رایگان سرویس استفاده می‌کنید، اما واترمارک قرار گرفته روی خروجی‌ها موجب آزار شما شده است؛ می‌توانید برای حذف آن به مطلب آموزشی «چگونه واترمارک Canva در تصاویر و ویدیوها را حذف کنیم؟» مراجعه کنید.

دانلود برنامه  Canva

Canva: Design, Photo & Video
undefined

Canva: Design, Photo & Video

سازنده: Canva قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۳ و ۳۰۴ مگابایت زبان: undefined

Be My Eyes


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: سبک زندگیامتیاز گوگل پلی: ۳.۹امتیاز اپ استور: ۴.۸

اپلیکیشن Be My Eyes حول ایده‌ای بسیار ساده اما زیبای کمک به افراد کم‌بینا یا نابینا توسعه یافته و از همین جهت طی سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. داوطلبان می‌توانند به افراد نیازمند کمک در انجام اموری مثل خواندن توضیحات محصولات، ست کردن لباس‌ها، ناوبری در منوهای دستگاه‌های دیجیتال، استفاده از دستگاه‌های مختلف و مرتب کردن یا دسته‌بندی اشیاء گوناگون یاری برسانند. چنین کمک‌هایی در زمان همه‌گیری کرونا و فاصله گرفتن انسان‌ها از هم می‌تواند نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته داشته باشد و تاثیر چشمگیری بر دسترسی راحت‌تر توان‌خواهان به جنبه‌های مختلف زندگی مدرن بگذارد. متاسفانه به نظر می‌رسد که کاربران iOS تجربه بهتری در استفاده از این عنوان داشته‌اند و مشکلات مرتبط با اتصال تماس ویدیویی باعث نارضایتی برخی از کاربران اندروید شده است.

دانلود برنامه Be My Eyes

Be My Eyes - See the world together
undefined

Be My Eyes - See the world together

سازنده: Be My Eyes قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۹ و ۷۸ مگابایت زبان: undefined

Glasswire


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: ابزارهاامتیاز گوگل پلی: ۴.۵امتیاز اپ استور: -

سرویس Glasswire با برنامه اختصاصی در سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز، به کاربران کمک می‌کند تا مصرف اینترنت خود را مدیریت کنند. نظارت از طریق اپلیکیشن گفته شده می‌تواند براساس محدودیت‌های حجمی یا پهنای باند مورد استفاده باشد و گزینه‌ای مطلوب جهت کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از مصرف حجم اضافی محسوب می‌شود. نمودارهای داخل برنامه می‌توانند در محیطی کاربرپسند، اپ‌های متصل به شبکه را با اولویت‌های مختلف دسته‌بندی کنند و گزارش‌های هفتگی و ماهانه را ارائه دهند. در صورت نیاز می‌توان از دسترسی برخی عناوین به اینترنت جلوگیری کرد و پروفایل‌های متفاوت فایروال برای زمان‌های مختلف تعریف نمود.

دانلود برنامه Glasswire

GlassWire Data Usage Monitor
undefined

GlassWire Data Usage Monitor

سازنده: SecureMix LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: ۹.۷ مگابایت زبان: undefined

Glitch Video Editor


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: ‏عکس و فیلمامتیاز گوگل پلی: ۴.۷امتیاز اپ استور: -

گسترش محبوبیت تیک تاک موجب افزایش استفاده از ویرایشگرهای ویدیوی موبایل نیز شده و Glitch Video Editor یکی از عناوینی است که با وجود ارائه امکانات رایگان محدود، بازخورد بسیار مناسبی از سوی کاربران در گوگل پلی دریافت کرده است. محصول استودیوی مشهور Inshot با ارائه افکت‌های ویدیویی متعدد در کنار امکانات استاندارد ویرایش و برش ویدیو می‌تواند خروجی‌های جذابی برای شبکه‌های اجتماعی تحویل دهد و انبوهی از استیکرها، فونت و المان‌های گرافیکی هم در آن یافت می‌شوند.

دانلود برنامه  Glitch Video Editor

Video Editor - Glitch Video Effects
undefined

Video Editor - Glitch Video Effects

سازنده: InShot Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۸ مگابایت زبان: undefined

TickTick


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: بهره‌وریامتیاز گوگل پلی: ۴.۶امتیاز اپ استور: ۴.۸

اپلیکیشن TickTick یکی از گزینه‌های محبوب برای مدیریت روزانه و ایجاد لیست کارها در نزد کاربران است که به کمک آن می‌توان امور روزانه، هفتگی و ماهانه را کنترل کرد. افراد می‌توانند با توجه به نیازهای خود، لیست‌های مختلفی از جمله خرید یا انجام کارها تعریف کنند و برای جلوگیری از فراموشی آن‌ها، یادآوری‌هایی را تنظیم نمایند. در نسخه رایگان می‌توان دو یادآور برای هر مورد در نظر گرفت و داده‌های برنامه را هم میان دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کرد. اگرچه نسخه پرمیوم اپ با قیمت ۲۸ دلار در دسترس قرار دارد؛ اما قابلیت‌های آن بیشتر مناسب استفاده‌های گروهی و سازمانی است و به نظر نمی‌رسد نیازی تهیه آن توسط کاربردهای روزمره و عادی باشد.

دانلود برنامه TickTick

TickTick: To-do list & Tasks
undefined

TickTick: To-do list & Tasks

سازنده: Appest Limited قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۴ و ۲۵۴ مگابایت زبان: undefined

Unfold


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: هنر و طراحیامتیاز گوگل پلی: ۴.۱امتیاز اپ استور: ۴.۸

Unfold محصولی از شرکت معروف Squarespace است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت‌ها فعالیت دارد و در سال‌های اخیر به حوزه گرافیک نیز وارد شده است. اپلیکیشن این شرکت امتیاز خیرکننده‌ای در اپ استور کسب کرده و گزینه‌ای کاربردی برای ساخت پست‌ها و استوری‌های جذاب و چشم‌نواز اینستاگرام است و یکی از بهترین برنامه های 2022 محسوب می‌شود. قالب‌های آماده متعددی درون برنامه یافت می‌شوند و به صورت پیوسته موارد جدیدی هم به آن‌ها اضافه می‌شود. کاربران قادر خواهند بود پیش از پست کردن تصاویر، پیش‌نمایشی از نحوه قرارگیری آن‌ها در پروفایل خود را مشاهده کنند و به کمک قابلیت Bio Site، صفحات تماس سفارشی متناسب با شبکه‌های اجتماعی بسازند.

دانلود برنامه Unfold

Unfold: Story Maker & Editor
undefined

Unfold: Story Maker & Editor

سازنده: Squarespace, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۰ و ۲۳۴ مگابایت زبان: undefined

EF Hello


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: آموزشامتیاز گوگل پلی: ۴.۸امتیاز اپ استور: ۴.۸

عناوین مشهور زیادی مثل دولینگو جهت آموزش زبان‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار دارند، اما EF Hello اپلیکیشن ناشناخته‌تری است که به دلیل رویکرد متفاوت نسبت به سایر رقبا در لیست بهترین برنامه های 2022 قرار گرفته است. کاربران می‌توانند در قالب گفتگوهای داخل اپ، به تقویت سطح زبان انگلیسی خود بپردازند. محیط گفتگوها شباهت زیادی به پیام‌رسان‌های رایج دارد و هوش مصنوعی به طبیعی‌تر شدن مکالمه‌ها کمک می‌کند. شخصی‌سازی مسیر یادگیری با توجه به نیازهای فرد موجب می‌شود تا فرایند آموزش از حالت خسته‌کننده خارج شود و مفاهیم کاربردی‌تر منتقل گردند. از طریق وب اپلیکیشن EF Hello نیز می‌توان از امکان سرویس مذکور استفاده کرد.

دانلود برنامه EF Hello

	 EF Hello: English Learning App
undefined

EF Hello: English Learning App

سازنده: Signum International AG قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: undefined مگابایت زبان: undefined

Bitwarden


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: بهره‌وریامتیاز گوگل پلی: ۴.۲امتیاز اپ استور: ۴.۷

استفاده از سرویس‌های مختلف برای انجام کارهای گوناگون موجب پدید آمدن انبوهی از رمزهای عبور برای هر فرد شده است که به خاطر سپردن آن‌ها بسیار دشوار است. همچنین کارشناسان امنیتی همیشه توصیه می‌کنند تا از رمزهای مشابه در سرویس‌های متفاوت استفاده نشود؛ در نتیجه مدیریت آن‌ها بدون ابزار مناسب غیر ممکن خواهد بود. سرویس Bitwarden یکی از عناوین رایگان برای ذخیره و مدیریت رمزهای عبور است که به صورت کراس پلتفرم در سیستم عامل‌های مختلف قابل استفاده است. ذخیره جزئیات بانکی، حفظ یادداشت‌های ایمن، ورود دو مرحله‌ای و ذخیره آفلاین رمزها از قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن هستند.

دانلود برنامه Bitwarden

Bitwarden Password Manager
undefined

Bitwarden Password Manager

سازنده: 8bit Solutions LLC قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۵ و ۱۸۰ مگابایت زبان: undefined

Capcut


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: ‏عکس و فیلمامتیاز گوگل پلی: ۴.۳امتیاز اپ استور: ۴.۳

اپلیکیشن Capcut یکی از ویرایشگرهای کاربردی موبایل است که از محبوبیت نسبتاً مناسبی در نزد کاربران برخوردار است. آنچه از یک ویرایشگر نیمه حرفه‌ای موبایل انتظار می‌رود در این برنامه یافت می‌شود و افکت‌ها، فیلترها و موسیقی‌های وسیعی را ارائه می‌کند. رابط کاربری اپ برای صفحه نمایش کوچک گوشی‌های هوشمند به خوبی بهینه‌سازی شده است و می‌تواند خروجی‌ها را در رزولوشن‌ها و فریم ریت‌های گوناگون تحویل دهد.

دانلود برنامه CapCut

	 CapCut - Video Editor
undefined

CapCut - Video Editor

سازنده: Bytedance Pte. Ltd قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۰ و ۱۴۴ مگابایت زبان: undefined

Mimo


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: آموزشامتیاز گوگل پلی: ۴.۷امتیاز اپ استور: ۴.۸

برنامه Mimo جهت یادگیری پایتون و سایر زبان‌های توسعه وب، ساخته شده و از سابقه به نسبت طولانی برخوردار است. کاربران می‌توانند با توجه به هدف یادگیری و میزان آشنایی با زبان مورد نظر، مسیر آموزش سفارشی را در پیش بگیرند و سرفصل‌های متناسب با نیازهای خود را سپری کنند. اعطای امتیاز به افراد و رقابت آن‌ها با هم موجب می‌شود تا انگیزه بیشتری برای یادگیری مستمر داشته باشند. پروژه‌های مختلفی نیز برای مشاهده کاربردهای واقعی و ملموس دروس در دسترس قرار دارند که گزینه‌های مناسبی برای تمرین محسوب می‌شوند.

دانلود برنامه Mimo

Mimo: Learn coding in HTML, JavaScript, Python
undefined

Mimo: Learn coding in HTML, JavaScript, Python

سازنده: Mimohello GmbH قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۴ و ۱۷۳ مگابایت زبان: undefined

Google Meet


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: کسب و کارامتیاز گوگل پلی: ۴امتیاز اپ استور: ۴.۷

اگرچه پلتفرم زوم در زمان همه‌گیری کرونا توانست به اولین گزینه برای بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تبدیل شود، اما جایگزین‌های شایسته بسیاری برای آن وجود دارند. در ایران ادوبی کانکت و نمونه‌های مشابه داخلی توانستند جای خالی زوم را پر کنند؛ ولی این سرویس‌ها اغلب رایگان نیستند یا به میزبانی وب برای اجرای صحیح نیاز دارند. در چنین شرایطی گوگل میت به عنوان گزینه‌ای رایگان برای برگزاری نشست‌های مجازی توسط کاربران عادی محسوب می‌شود که از پایداری مناسب در کنار امکانات قابل قبولی برخوردار است و از طریق دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند و مرورگرهای دسکتاپ قابل دسترس است. نکته بسیار جالب، کسب امتیاز بهتر در اپ استور نسبت به گوگل پلی توسط این برنامه است!

دانلود برنامه Google Meet

Google Meet
undefined

Google Meet

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۶ و ۱۷۹ مگابایت زبان: undefined

EnhanceFox


بهترین برنامه های 2021
دسته‌بندی: عکس و فیلمامتیاز گوگل پلی: ۴.۵امتیاز اپ استور: ۴.۴

اپلیکیشن EnhanceFox خدمات مرتبط با بهبود کیفیت عکس‌های قدیمی یا آسیب‌دیده را با هوش مصنوعی تلفیق کرده است. البته برخلاف برخی برنامه‌های مشابه، عملکرد مناسب بهبود کیفیت به شکل محسوسی مشاهده می‌شود و به همین دلیل کاربران در گوگل پلی و اپ استور امتیاز خوبی را برای آن به ثبت رسانده‌اند. تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی، روتوش عکس‌های سلفی و حذف اشیاء ناخواسته در تصاویر از سایر قابلیت‌های اپ اشاره شده به شمار می‌روند.

دانلود برنامه EnhanceFox

	 EnhanceFox - AI Photo Enhancer
undefined

EnhanceFox - AI Photo Enhancer

سازنده: Risingcabbage قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۱۰ و ۲۷۸ مگابایت زبان: undefined

AdGuard


مسدود کردن تبلیغات
دسته‌بندی: ابزارهای کاربردیامتیاز گوگل پلی: -امتیاز اپ استور: ۴.۴

اگرچه برخی از مرورگرها مثل Brave یا DuckDuckGo به ابزار داخلی برای مسدود کردن وب سایت‌ها مجهز هستند؛ اما برای بهره‌مندی از این ویژگی در سایر مرورگرهای رایج مثل گوگل کروم، باید به سراغ برنامه‌های جانبی بروید. افزونه AdGuard یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای حذف تبلیغات مزاحم در مرورگرهای دسکتاپ به شمار می‌رود که اپلیکیشن مخصوص موبایل آن هم در اختیار کاربران قرار گرفته است. طراحی چشم‌نواز و بهره‌گیری از متریال دیزاین موجب شده تا ظاهر اپ بسیار دلنشین باشد. همچنین امکانات جانبی مثل رصد کردن میزان مصرف ترافیک توسط هر اپ به شکل جداگانه هم درون آن یافت می‌شود.

به دلیل سیاست‌های گوگل پلی در مقابل اپلیکیشن‌های مسدودکننده تبلیغات، امکان دانلود این برنامه از فروشگاه گوگل وجود ندارد و باید آن را به صورت مستقیم از سایت توسعه‌دهنده دریافت نمایید.

دانلود برنامه AdGuard

AdGuard — adblock & privacy
undefined

AdGuard — adblock & privacy

سازنده: Performix قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۱۲ مگابایت زبان: undefined

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های 2022

بهترین برنامه های 2022 اندروید کدامند؟

اپلیکیشن هایی مانند EnhanceFox و Unfold و CapCut جزو بهترین برنامه های 2022 اندروید محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه های iOS سال 2022 کدامند؟

از بهترین برنامه های 2022 برای iOS می‌توان به Craft و LumaFusion اشاره کرد.

بهترین برنامه های آیپد 2022 کدامند؟

از بهترین برنامه های آیپد برای 2022 می‌توان به LumaFusion و Craft اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۷ دی ۱۴۰۰

    به نسبت > نسبتاً

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۶ دی ۱۴۰۰

    اینهمه بازی معرفی کردین جز کال آف دیوتی موبایل مگه میشه بهترین بازی چندسال اخیر رو تو لیست نیاورده باشین؟

مطالب پیشنهادی