ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست فدراسیون فوتبال از سرخابی‌ها: راه‌اندازی فاز اول VAR را بر عهده بگیرید

تاج تأکید دارد هزینه راه‌اندازی کمک‌داور ویدئویی زیاد نیست.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۳

رئیس فدراسیون فوتبال از پرسپولیس، استقلال و 6 باشگاه لیگ برتری دیگر خواست تا راه‌اندازی فاز اول VAR را بر عهده بگیرند. به گفته تاج شرکت مورد‌نظر درباره راه‌اندازی این سیستم در فوتبال ایران انتخاب شده و اجرای آن نیز هزینه زیادی ندارد.

استفاده از کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران از سه سال پیش مطرح شده، اما هنوز عملیاتی نشده است. در همین راستا «مهدی تاج»، رئیس فدراسیون فوتبال نشستی با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری با موضوع تجهیز ورزشگاه‌ها برای سیستم VAR برگزار کرد.

او با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کمک‌داور ویدئویی گفت: «برخی دوستان در این مدت گفته‌اند سه سال است که روی پرونده VAR کار می‌کنیم که این خودش نکته‌ای منفی است. این تکنولوژی باید هرچه زودتر وارد فوتبال ایران شود. شرکت مورد‌نظر درباره راه‌اندازی این سیستم در فوتبال ایران انتخاب شده است.»

وی با تأکید بر اینکه هزینه راه‌اندازی VAR زیاد نیست، اعتقاد دارد باشگاه‌های فوتبال بایستی در این زمینه پیش قدم شوند:

«خود باشگاه‌ها باید با این شرکت قرارداد امضا کنند و خودشان راه‌اندازی آن را بر عهده بگیرند. باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، مس کرمان، گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز، توانایی راه‌اندازی این تکنولوژی را در فاز اول دارند.»

در ادامه این جلسه نیز مدیران عامل باشگاه‌ها نظرات خود را درباره راه‌اندازی بهتر و سریع‌تر کمک‌داور ویدئویی ارائه کردند.

گفتنی است فوتبال ایران در‌حالی هنوز از VAR محروم است که کشور قطر در ماه گذشته سابقه برگزاری جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کرد. البته بحث عدم استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ورزش ایران تنها به فوتبال ختم نمی‌شود. در والیبال نیز شاهد استفاده از سیستمی قدیمی برای ویدئو‌چک هستیم که علت آن به تحریم‌ها باز می‌گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی