ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS
تکنولوژی

تمام ویژگی‌های جدیدی که می‌توان از iOS 17 انتظار داشت

در این مطلب به هفت ویژگی هیجان‌انگیزی اشاره کرده‌ایم که می‌تواند به‌عنوان سیستم‌عامل iOS 17 به کاربران ارائه شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

در روزهای پایانی سال، معمولاً مردم به اتفاقات سال گذشته خود فکر می‌کنند و همین امر در مورد نرم‌افزار اپل، به‌ویژه iOS نیز صادق است. از سال 2007، با معرفی آیفون و iOS، سالانه نسخه جدیدی از سیستم‌عامل منتشر می‌شود که تغییرات بزرگ یا کوچکی مانند طراحی مجدد در iOS 7 یا ویجت‌های صفحه اصلی در iOS 14 را به‌همراه دارند.

در این مطلب تمام ویژگی‌های قابل انتظاری که از نسخه بعدی سیستم عامل اپل یعنی iOS 17 وجود دارد را فهرست کرده‌ایم.

صفحه‌ای که ویژگی‌های جدید را توضیح می‌دهد

ویژگی‌های جدید iOS 17

احتمالاً شما هم دوستانی داشته باشید که با وجود دریافت جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل iOS، همچنان از ویژگی‌های جدید گوشی خود اطلاعی ندارند و از قابلیت‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

به‌همین‌دلیل می‌توان انتظار داشت که پس از به‌روزرسانی به iOS 17، صفحه‌ای برای کاربران نمایش داده شود که ویژگی‌های جدید در آن نشان داده شده است. با این ویژگی کاربران همیشه از قابلیت‌های جدید دستگاه خود مطلع خواهند شد.

طراحی مجدد Control Center

Control Center

اولین‌بار در iOS 7 بود که با طراحی مجدد بزرگی در دسترس کاربران قرار گرفت و آن‌ها می‌توانستند برای دسترسی به برخی تنظیمات دستگاه خود، انگشت خود را روی نمایشگر به سمت بالا بکشند تا صفحه Control Center باز شود.

اکنون تقریباً ده سال از آن زمان گذشته و Control Center وضعیت بدتری را تجربه می‌کند که دلیل اصلی آن به اضافه‌شدن ویژگی‌های جدیدی برای آن مربوط می‌شود. در‌واقع اکنون این منو به‌قدری شلوغ شده که در برخی مواقع ممکن است تلاش شما برای خروج از آن با بالا‌کشیدن انگشت خود روی نمایشگر دشوار باشد.

می‌توان انتظار داشت که اپل با طراحی مجدد این بخش، قابلیت‌هایی مانند تغییر اندازه گزینه‌ها را برای کاربران خود فراهم کند. همچنین برای برنامه‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به Control Center را فراهم کند.

استریم ساده‌تر بازی‌ها

استریم بازی

اپل در رویداد WWDC 2022 با معرفی بازی‌های Resident Evil Village و No Man's Sky برای مک، حضور خود در دنیای بازی‌ها را افزایش داد. با‌این‌حال، استریم کردن بازی‌ها روی آیفون از طریق Twitch دردسرهای زیادی را به‌همراه دارد.

مسلماً با وجود قابلیت SharePlay می‌توان کارهایی را که در برخی برنامه‌ها انجام داده می‌شود، استریم کرد اما این قابلیت به تماس FaceTime محدود شده است. در‌عوض، می‌توان انتظار داشت که در iOS 17 ویژگی جدیدی وجود داشته باشد که در آن با فشار‌دادن یک دکمه بتوان حساب Twitch خود را بارگیری و بازی‌های Apple Arcade را استریم کرد.

ویجت باتری همگانی

ویجت باتری

ما در عصری زندگی می‌کنیم که بسیاری از کاربران دارای چندین محصول از اپل هستند. در‌حالی‌که ویژگی‌های ابری به شما کمک می‌کنند تا فایل‌های خود را در این دستگاه‌ها مدیریت کنید، برخی جزئیات دیگر مانند ویژگی‌های تناسب اندام و عمر باتری را فقط در برخی از محصولات اپل می‌توان بررسی کرد.

بنابراین اگر بخواهد باتری تمام دستگاه‌های خود را بررسی کنید، راه سختی در پیش دارید. تنها راه برای انجام آن، این است که برنامه Find My را اجرا کرده و به تب Devices آن بروید. در این قسمت می‌تواند عمر باتری هر کدام از محصولات موجود خود را تماشا کنید.

اگر یک برنامه بتواند این کار را انجام دهد، مطمئناً یک ویجت باتری در iOS و همچنین macOS و iPadOS آن را امکان‌پذیر می‌کند.

ویجت‌های بیشتر در لاک اسکرین

ویجت‌های iOS

اپل از سال 2007 تاکنون، صفحه اصلی را در iOS به‌سختی تغییر داده است، بنابراین ری‌دیزاین ارائه‌شده در iOS 16 با ویجت‌ها، بسیاری از کاربران را خوشحال کرد. با‌این‌وجود، طراحی مجدد در iOS 17 می‌تواند حتی بسیاری از کاربران را بیشتر از قبل راضی کند.

برای مثال، زمان دستگاه می‌تواند با ویجت دیگری جایگزین شود و همچنین ردیف جدیدی در دسترس کاربران قرار بگیرد که از آن‌ها در زیر سه موردی که اکنون می‌توانند انتخاب کنند، استفاده کنند.

کنترل‌های تصویر در تصویر بهتر

ویژگی تصویر در تصویر

در‌حالی‌که قابلیت تماشای ویدیو در هر قسمتی از دستگاه با iOS 9 برای کاربران آیپد در دسترس قرار گرفته بود، از آن زمان به‌ندرت پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده است. سال 2019 نیز این قابلیت در iOS 14 ظاهر شد.

با‌این‌حال، قابلیت‌های کنترل بهتر ویدیو، مانند بررسی جدول زمانی و انتخاب ویدیوهای دیگر هنوز وجود ندارد و به‌همین‌دلیل، می‌توان از آن به‌عنوان ویژگی‌های قابل‌انتظار iOS 17 یاد کرد.

همچنین هنگام استفاده از این قابلیت در macOS یک ویژگی مخفی وجود دارد. اگر هنگام جابه‌جایی ویدیو، گزینه Option را نگه دارید، می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای از صفحه نمایش قرار دهید. این ویژگی نیز می‌تواند در iOS 17 مورد استفاده قرار بگیرد تا کاربران کنترل بیشتری بر اندازه و موقعیت آن داشته باشند.

بازگشت حالت افقی

حالت افقی

در دستگاه‌های قدیمی مانند آیفون 8 پلاس، در برخی مواقع کاربران عادت داشتند تا از گوشی خود به‌صورت افقی استفاده کنند.

در این شرایط صفحه کلید عملکردهای بیشتری مانند کلیدهای علامت‌گذاری (ویرگول و نقطه) و میانبرهایی مانند کپی و چسباندن متن را به کاربران ارائه می‌کرد. همچنین در این شرایط برخی کلیدها به‌صورت عریض‌تر نمایش داده می‌شد. اما حالت افقی و تمام این قابلیت‌ها در مدل‌های آینده از زمانی که آیفون XS در سال 2018 عرضه شد، از دسترس خارج شدند.

تقریباً تمام آیفون‌های موجود فعلی، از آیفون 13 گرفته تا 14 پرو مکس، به‌لطف طراحی متفاوت خود دارای نمایشگرهای بزرگ‌تری هستند. بنابراین iOS 17 می‌تواند زمان خوبی باشد تا اپل یک‌بار دیگر حالت افقی را به دستگاه‌های خود ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی