ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو پرنده
علمی

خودروی پرنده 140 هزار دلاری شرکت Aeroht تا سال 2025 عرضه می‌شود [تماشا کنید]

این خودرو اکثر زمان خود را در جاده می‌گذراند و در صورت نیاز، با فشردن یک دکمه به پرواز درخواهد آمد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

شرکت خودروسازی چینی Aeroht که در زمینه تولید خودروهای پرنده تخصص دارد، از برنامه‌های خود برای تولید یک خودروی پرنده جدید تا سال 2025 خبر داد که می‌تواند با فشردن یک دکمه ساده، با کمک مجموعه‌ای از روتورها به هوا پرواز کند و ترافیک را به این طریق دور بزند. انتظار می‌رود این خودرو که تاکنون دو پرواز آزمایشی خود را پشت سر گذاشته است، با قیمت 140 هزار دلار وارد بازار شود.

با افزایش تعداد خودروها در شهرها، مشکلات ترافیکی گسترده‌ای در سراسر جهان به‌وجود آمده است. در‌حالی‌که رویکردهایی مانند ایجاد تونل‌های زیرزمینی توسط شرکت بورینگ متعلق به ایلان ماسک برای حل این موضوع انجام شده، به‌نظر نمی‌رسد که مشکلات ترافیکی از بین برود و به همین دلیل، نسل جدیدی از مبتکران می‌خواهند خودروهایی بسازند که قابلیت پرواز دارند.

مفهوم خودرو پرنده کاملاً با مفهوم هواپیمای کوچک برخاست و فرود عمود (VTOL) که می‌تواند 4 تا 5 مسافر را در مسافت‌های کوتاهی حمل کند، هم‌پوشانی دارد. با‌این‌حال، چشم انداز Aeroht به یک تاکسی پرنده اشاره ندارد و خودرویی را شامل می‌شود که می‌تواند در صورت نیاز پرواز کند، در‌حالی‌که بیشتر وقت خود را در جاده می‌گذراند. همچنین این خودرو بیشتر از اینکه صرفاً یک مفهوم باشد، قبلاً دو پرواز نمایشی عمومی خود را انجام داده است که می‌توانید در ادامه یکی از آن‌ها را تماشا کنید.

پرواز آزمایشی خودروی پرنده Aeroht

Aeroht تنها شرکتی در جهان نیست که به این مفهوم فکر کرده است. با‌این‌حال، در‌حالی‌که بیشتر مفهوم‌های مربوط به خودرو پرنده شامل VTOL‌هایی می‌شود که فقط می‌توانند از زمین بلند شوند و فرود بیایند، خودرو Aeroht قرار است 90 درصد از زمان خود را در جاده بگذراند و در صورت نیاز، فقط زمان کوتاهی را در‌حال پرواز‌کردن باشد.

همین امر باعث شده است، در‌حالی‌که انتظار می‌رود eVTOLها بیش از یک میلیون دلار قیمت داشته باشند، خودروی پرنده Aeroht بتواند با حداقل قیمت 140 هزار دلار وارد بازار شود و همچنین در اوایل سال 2025 به تولید برسد.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود ارزش بازار حمل‌و‌نقل شهری تا سال 2040 به 1 تریلیون دلار برسد. مفهوم eVTOL در دهه گذشته پیشرفت‌های بزرگی داشته است و احتمالاً ایده اصلی محسوب می‌شود که این صنعت را به جلو می‌برد. علاوه بر Aeroht، شرکت‌های زیاد دیگری هم در ایالات متحده و هم در چین وجود دارند که قصد دارند به تسلای این بازار تبدیل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • manama
    manama | ۶ دی ۱۴۰۱

    این ملخاش به پرنده ها آسیب نمیزنه؟
    بهتر نیست دور ملخاش توری بکشن تا پرنده ها برخورد نکنن باهاشون؟

مطالب پیشنهادی