ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرطان ریه
علمی

روش جدیدی برای درمان سرطان ریه: ترکیب سموم باکتریایی با داروهای درمانی

سرطان ریه کشنده‌ترین و یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌های جهان است که تاکنون روش درمان کاملاً مؤثری برای آن ارائه نشده.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

محققان دانشگاه کلمبیا، خط تولید ارزیابی پیش‌بالینی جدیدی را برای اختصاص‌دادن به درمان‌های باکتریایی مربوط به درمان سرطان ریه ایجاد کرده‌اند. دانشمندان با این رویکرد جدید موفق شده‌اند تا داروهای باکتریایی را به‌سرعت مشخص کنند و با موفقیت آن‌ها را با درمان‌های موجود مربوط به سرطان ریه ادغام کنند.

سرطان ریه کشنده‌ترین و یکی از شایع‌ترین انواع سرطان است که عامل مرگ و میر بسیاری از افراد در ایالات متحده محسوب می‌شود. از سویی دیگر، درمان آن هنوز کاملاً محدود است، زیرا بسیاری از درمان‌های موجود در حال حاضر بی‌اثر بوده‌اند.

اخیراً باکتری درمانی به‌عنوان روشی جدید برای درمان سرطان مورد‌توجه قرار گرفته است. با‌این‌حال، هرچند این روش درمانی طی پنج سال گذشته به‌سرعت از سطح مطالعات آزمایشگاهی به آزمایش‌های بالینی پیشرفت کرده، می‌تواند موفق‌ترین درمان برای برخی از انواع سرطان‌ها در ترکیب با سایر داروها باشد.

محققان در این مطالعه داروهای باکتریایی را با سایر تکنیک‌های درمانی ترکیب کرده‌اند تا اثربخشی درمان آن‌ها را افزایش دهند و در‌عین‌حال عوارض جانبی را به‌حداقل برسانند.

آن‌ها برای تعیین نحوه پاسخ سلول‌های سرطانی به باکتری‌ها در سطوح سلولی و مولکولی، از توالی‌یابی RNA استفاده کرده‌اند. ابتدا یک فرضیه تئوری ایجاد شده است که در آن مسیرهای مولکولی در سلول‌های سرطانی به مقاومت سلول‌ها در برابر درمان باکتری کمک می‌کند و سپس برای آزمایش آن، از داروهای فعلی سرطان با هدف مسدود‌کردن این مسیرها استفاده می‌شود.

به‌عنوان نتیجه‌گیری، محققان متوجه شدند که ترکیب داروها با سموم باکتریایی در کشتن سلول‌های سرطان ریه بسیار موفق‌تر عمل می‌کند.

«اوپال باسو روی»، مدیر اجرایی تحقیقات بنیاد LUNGevity می‌گوید:

«این مطالعه جدید یک خط لوله تولید داروی هیجان‌انگیز در سرطان ریه را توصیف می‌کند که قبلاً کشف نشده بود: استفاده از سموم مشتق‌شده از باکتری‌ها. داده‌های بالینی ارائه‌شده، مبنای منطقی قدرتمندی برای ادامه تحقیقات در این زمینه فراهم می‌کند و در‌نتیجه گزینه‌های درمان جدیدی را برای بیماران مبتلا به این بیماری کشنده فراهم می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی