ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

HDPE
علمی

گام دیگری در حفاظت از محیط‌زیست: دانشمندان روش جدیدی برای بازیافت پلاستیک توسعه دادند

دانشمندان مؤسسه بازیافت پلاستیک (iCOUP) در وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) روش جدیدی را برای بازیافت پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) توسعه داده‌اند. دانشمندان در آزمایشگاه ملی آرگون و دانشگاه کرنل با استفاده از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

دانشمندان مؤسسه بازیافت پلاستیک (iCOUP) در وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) روش جدیدی را برای بازیافت پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) توسعه داده‌اند.

دانشمندان در آزمایشگاه ملی آرگون و دانشگاه کرنل با استفاده از کاتالیزور جدیدی، پلاستیک HDPE را پس از مصرف به یک ماده کاملاً قابل‌بازیافت و بالقوه زیست‌تخریب‌پذیر با همان خواص مکانیکی و حرارتی پلاستیک یک‌بار مصرف اولیه تبدیل کردند.

پلاستیک HDPE مستحکم و انعطاف‌پذیر بوده و قیمت مناسبی دارد. اما روش‌های تولید و بازیافت HDPE تهدیدی جدی برای سلامت انسان و سیاره زمین محسوب می‌شود.

روش جدید بازیافت پلاستیک HDPE

بسیاری از محصولات HDPE از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شوند و اغلب این محصولات پس از مصرف یا سوزانده می‌شوند یا در محل‌های دفن زباله مدفون شده یا در محیط از بین می‌روند. این پلاستیک‌ها معمولاً هنگامی که با روش‌های فعلی بازیافت می‌شوند، کیفیتشان کاهش پیدا می‌کند.

رویکرد جدید می‌تواند انتشار کربن و آلودگی مرتبط با HDPE و تبدیل آن به ماده جدید را کاهش دهد. در روش‌های کنونی بازیافت HDPE، موادی با خواص پایین‌تر تولید می‌شود. در رویکرد جایگزین، از یک سری کاتالیزور استفاده می‌شود تا پلاستیک با کیفیت‌تری را تولید کرده و به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود. در این روش زنجیره‌های پلیمری، به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند. در این فرایند جدید، پلاستیک تولید‌شده راحت‌تر تجزیه می‌شود. نتیجه مطالعات محققان در نشریه انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

توجه به محیط زیست و موضوع بازیافت، از اهمیت بالایی برخوردار است و رویکردهای جدید می‌تواند به این موضوع کمک کند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و محققان در تلاش هستند به دستاوردهای جدیدی در این زمینه دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی