ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گرافیک RTX 40 لپ‌تاپ
تکنولوژی

انویدیا احتمالاً 13 دی‌ماه از گرافیک‌های RTX 40 مخصوص لپ‌تاپ و RTX 4070 Ti رونمایی می‌کند

انویدیا در تاریخ 13 دی‌ماه با برگزاری رویداد GeForce Beyond، احتمالاً جدیدترین اعضای خانواده گرافیک ایدا لاولیس را به نمایش می‌گذارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

انویدیا در تاریخ 3 ژانویه (13 دی‌ماه) رویدادی به نام «GeForce Beyond» را برگزار خواهد کرد که انتظار داریم در این مراسم، از گرافیک‌های مخصوص لپ‌تاپ RTX 40 به‌همراه کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4070 Ti یا همان نسخه 12 گیگابایتی RTX 4080 رونمایی شود.

مدت‌هاست منتظر رونمایی از اعضای جدید کارت‌های گرافیک «ایدا لاولیس» هستیم و حالا ظاهراً پیش از شروع رسمی نمایشگاه CESS 2023 در لاس‌وگاس، انویدیا از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.

گرافیک‌های RTX 40 به دنیای لپ‌تاپ‌ها می‌آیند

انویدیا با انتشار توییتی از برگزاری رویدادی در تاریخ 13 دی‌ماه برای نمایشگاه CES خبر داده است؛ مراسمی که بالاخره ما را با GPUهای مخصوص لپ‌تاپ جدید این کمپانی آشنا می‌کند.

انویدیا در ماه سپتامبر اولین گرافیک‌های مجهز به معماری نسل جدیدش را معرفی کرد که شامل RTX 4090 به‌همراه دو مدل RTX 4080 با 16 و 12 گیگابایت حافظه گرافیکی می‌شد. دو مدل RTX 4080 تفاوت زیادی با یکدیگر داشتند و پس از انتقادهای فراوان، انویدیا تصمیم به عدم عرضه مدل 12 گیگابایتی گرفت.

کارت گرافیک RTX 4080

با وجود عدم عرضه، انویدیا این کارت گرافیکش را فراموش نکرده است و آن را با نام جدیدی، RTX 4070 Ti عرضه خواهد کرد. بنابراین کارت گرافیک جدید انویدیا تنها یک نام جدید را یدک می‌کشد و مشخصاتش فرقی با مدل 12 گیگابایتی RTX 4080 ندارد. البته مشکل اصلی ظاهراً پابرجا می‌ماند: قیمت‌گذاری فوق‌العاده نامناسب!

مدل 12 گیگابایتی RTX 4080 قیمتی برابر 899 دلار داشت و اخیراً RTX 4070 Ti در یک فروشگاه چینی با قیمت 1000 دلار رؤیت شده که 100 دلار از قیمت اصلی هم بالاتر است! اگر این قیمت صحت داشته باشد، احتمالاً انویدیا در این بخش، بازار را به AMD واگذار می‌کند.

در کنار RTX 4070 Ti، نسل جدید گرافیک‌های انویدیا بالاخره به لپ‌تاپ‌ها می‌آید. انتظار می‌رود گرافیک‌های RTX 40 برای دنیای لپ‌تاپ، عملکرد بسیار بالاتری نسبت به نسل گذشته داشته باشند و همچنین انرژی کمتری مصرف کنند. این گرافیک‌ها شامل مدل‌های مختلف می‌شوند و قدرتمندترین آن‌ها، می‌توانند بازی‌های روز را با کیفیت بالایی اجرا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی