ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پلاس
تکنولوژی

اپل احتمالاً به‌خاطر فروش پایین‌تر از انتظار آیفون 14 پلاس، قیمت نسل بعدی‌اش را کاهش می‌دهد

ظاهراً اپل به‌شدت نگران فروش پایین آیفون 14 پلاس است و به همین دلیل شاید قیمت آیفون 15 پلاس را کاهش دهد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل امسال هم مانند سال‌های گذشته از چهار آیفون جدید رونمایی کرد، اما به‌جای مدل مینی، با مدل پلاس روبه‌رو شدیم. آیفون 14 پلاس مشخصات فنی یکسان با مدل استاندارد دارد، بااین‌حال مانند مدل پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برد. اپل با این تغییر به‌دنبال جبران شکست مدل مینی بود، اما ظاهراً این استراتژی کارساز نبوده است و کوپرتینویی‌ها می‌خواهند درباره برنامه‌ها خود برای سری آیفون 15 تجدیدنظر کنند.

آیفون 14 پلاس جدیدترین عضو خانواده آیفون است که باتری و نمایشگر بزرگی دارد، اما همچنان ارزان‌تر از آیفون 14 پرو مکس است. اما ظاهراً خریداران علاقه‌ای به این دستگاه ندارند و احتمالاً باید منتظر سرنوشتی مانند مدل مینی برای آن باشیم. البته شاید اپل با تغییر استراتژی، مانع از چنین کاری شود.

آیفون 15 پلاس با قیمت پایین‌تر از راه می‌رسد؟

به گفته منبعی به نام yeux1122 در Naver، اپل می‌خواهد نحوه برخورد خود با مدل‌های استاندارد و پرو را تغییر دهد. در این گزارش به دو استراتژی احتمالی اشاره شده است که کوپرتینویی‌ها آن‌ها را مدنظر دارند.

اولین استراتژی، افزایش اختلاف میان مدل‌های استاندارد و پرو است که پیش از این هم تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» هم به آن اشاره کرده بود. اما استراتژی دوم که می‌تواند برای کاربران جذاب‌تر باشد، کاهش قیمت آیفون 15 پلاس است.

آیفون 14 و 14 پلاس

آیفون 14 پلاس با قیمت 899 دلار فروخته می‌شود و آیفون 14 قیمت پایه 799 دلاری دارد. بنابراین اگر اپل تصمیم به کاهش قیمت آیفون 15 پلاس بگیرد، یا باید قیمت آیفون 15 را هم کاهش دهد یا اینکه به‌دنبال کم‌کردن اختلاف قیمت میان مدل استاندارد و پلاس باشد.

در سال‌های گذشته اپل چندین‌بار استراتژی خود برای آیفون‌ها را تغییر داده است. این موضوع با معرفی آیفون 6 و 6 پلاس شروع شد و برای اولین‌بار با آیفونی مجهز به نمایشگر بزرگ روبه‌رو شدیم. پس از مدتی آیفون‌ها در چهار مدل معرفی شدند و البته آیفون SE هم از راه رسید. در ادامه با مدل مینی روبه‌رو شدیم و حالا هم مدل پلاس به خانواده آیفون اضافه شده است.

با توجه به این موارد، احتمال تغییر استراتژی مجدد برای نسل بعدی آیفون‌ها وجود دارد. شاید اپل قیمت آیفون 15 پلاس را کاهش دهد، شاید هم به‌سراغ آیفون 15 اولترا به‌عنوان جایگزین آیفون 15 پرو مکس برود و آن را با مشخصات متفاوت نسبت به سایر اعضای خانواده آیفون 15 و البته قیمت بالاتر از همیشه روانه بازار کند.

هر برنامه‌ای که اپل داشته باشد، فروش پایین آیفون 14 پلاس ظاهراً این کمپانی را شدیداً نگران کرده؛ مخصوصاً که مدل پلاس برای جبران شکست مدل مینی وارد بازار شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی