ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

changan CS35 new
خودرو

مدل‌های وارداتی چانگان سایپا اواسط بهمن‌ به ایران می‌رسند

کراس اوورهای CS35 پلاس و CS55 پلاس اولین محموله خودروهای وارداتی سایپا به‌حساب می‌آیند

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

سایپا به‌عنوان یکی از شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت انتخاب شده و قرار است محصولات متعددی را با همکاری شرکت چانگان وارد کشور کند. کراس اوورهای CS35 پلاس و CS55 پلاس اولین محموله خودروهای وارداتی سایپا به‌حساب می‌آیند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حدوداً اواسط بهمن‌ماه وارد کشور می‌شوند.

البته CS35 پلاس و CS55 پلاس تنها خودروهای جدید در سبد محصولات سایپا نیستند. چانگان Uni-T نیز در دستور کار واردات این گروه صنعتی قرار دارد. درحال‌حاضر ثبت سفارش برای ۲۰ هزار دستگاه خودرو انجام شده و سایپا مشغول مذاکره با بانک مرکزی جهت پرداخت مبالغ ارزی است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، اولین محموله خودروهای وارداتی سایپا متشکل از ۱۰۰ دستگاه خودروی چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس است. طبق وعده سایپا، پس از تعیین مسیر انتقال ارز به‌طور ماهیانه ۴ هزار دستگاه از این دو محصول خارجی روانه بازار خواهد شد.

چانگان وارداتی

براساس اظهارات معاون خرید سایپا در مورد توافقات صورت‌گرفته با شریک چینی، چانگان قرار است حدود ۱۲ هزار دستگاه خودروی CS35 پلاس و CS55 پلاس را در مدت ۳ ماه آماده کند. اگر مشکل خاصی در تأمین ارز یا شرایط سیاسی دو کشور به‌وجود نیاید، واردات این دو خودرو بدون محدودیت تیراژ ادامه پیدا می‌کند. 

از طرف دیگر، اقدامات و توافقات لازم برای ورود چانگان یونیتی نیز انجام شده است و این کراس‌اوور خوش‌چهره نیز احتمالاً در اردیبهشت‌ماه سال آینده و با ظرفیت ۲۰۰۰ دستگاه، وارد کشور می‌شود. خودروی Uni-T یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چانگان به‌شمار می‌آید که سال گذشته به بازار جهانی معرفی شد و دارای تکنولوژی و طراحی مدرن و پیشرفته است.

بد نیست بدانید چانگان یکی از شرکت‌های مطرح و خوش‌سابقه چینی و همین‌طور شریک قدیمی سایپاست که تنها در سال گذشته توانسته است بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه تولید و بخش عمده‌ای از آن را به نقاط مختلف جهان صادر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی