ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جت جنگنده
علمی

تقابل خطرناک جت جنگنده چین با هواپیمای آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین [تماشا کنید]

در جریان این حادثه، جت جنگنده چینی، در نزدیکی یک هواپیما RC-135 Rivet Joint آمریکا پرواز کرده و آن را رهگیری کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

به گفته فرماندهی اقیانوس هند-آرام ایالات متحده که مسئول نظارت بر عملیات‌های نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین است، در هفته گذشته یک جت جنگنده چینی، هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز دریای جنوبی چین رهگیری و دنبال کرده و با انجام یک «مانور ناامن»، آن را مجبور به انجام اقداماتی برای فرار از هرگونه برخورد کرده است.

هفته گذشته، یک جت جنگنده J-11 نیروی دریایی چین در فاصله 6 متری دماغه RC-135 Rivet Joint، هواپیمای شناسایی متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده با حدود 30 سرنشین پرواز کرد. در مقابل، RC-135 مجبور شد تا برای جلوگیری از برخورد، مانورهای فرار انجام دهد. ویدیوی این حادثه نشان می‌دهد J-11 درست در کنار RC-135 پرواز می‌کند.

تقابل جت جنگنده چینی با هواپیمای آمریکایی

به گفته یک مقام دفاعی، بعید به‌نظر می‌رسد جت چینی قادر به حفظ جداسازی بصری ایمن با هواپیمای بزرگ‌تر و سنگین‌تر آمریکایی که مسیر و سرعتش را حفظ می‌کرد، باشد. اقدام جنگنده چینی باعث شد تا RC-135 برای جلوگیری از برخورد و دورشدن از جت چینی، اقدامات فرار انجام دهد.

جت جنگنده J-11

در گزارش منتشر‌شده در این رابطه توسط CNN، گفته شده است که RC-135 بر فراز دریای جنوبی چین در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد و به‌طور قانونی یک عملیات معمولی را انجام می‌داد. همچنین به گفته مقامات مربوطه، اکثر تعاملات هواپیما، از جمله تعاملات بین ایالات متحده و چین، به‌شیوه‌ای ایمن و حرفه‌ای انجام می‌شود.

چین مدعی است بخش بزرگی از دریای جنوبی چین را که شامل چندین جزیره می‌شود، در اختیار دارد و پکن از آن‌ها استفاده نظامی می‌کند، اما ایالات متحده این ادعاها را به رسمیت نمی‌شناسد و معمولاً عملیات‌هایی را در این منطقه انجام می‌دهد.

RC-135 Rivet Joint
RC-135 Rivet Joint

در بیانیه فرماندهی اقیانوس هند-آرام ایالات متحده آمده است: «نیروی مشترک اقیانوس هند-آرام ایالات متحده به یک منطقه آزاد و باز اقیانوس هند-آرام اختصاص دارد و به پرواز، کشتیرانی و انجام عملیات‌ها در دریا و حریم هوایی بین‌المللی با رعایت ایمنی برای تمام کشتی‌ها و هواپیماهای خود طبق قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Sadegh Manafi
    Mohammad Sadegh Manafi | ۱۰ دی ۱۴۰۱

    ولی زمین صافه دقت کنید تو ویدیو هیچ انحنایی نیست :)

    • Mohammad Sadegh Manafi
      Mohammad Sadegh Manafi | ۱۰ دی ۱۴۰۱

      حداقل گرد نیست مطمئنم

مطالب پیشنهادی