ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پورشه
اخبار خودرو

600 متر پرتاب نور یکنواخت؛ پورشه با 16 هزار میکرو LED، شب را به روز تبدیل می‌کند

شرکت پورشه چراغ‌های پیشرفته‌ای تولید کرده که میزان روشنایی آن‌ها در مقایسه با چراغ‌های رایج بسیار بیشتر بوده و رکوردهای تازه‌ای را شکسته است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

شرکت پورشه چراغ‌های پیشرفته‌ای تولید کرده که میزان روشنایی آن‌ها در مقایسه با چراغ‌های رایج بسیار بیشتر است. هسته اصلی این چراغ‌ها را بیش از 16 هزار میکرو LED تشکیل می‌دهد. این میکرو LEDها در‌مجموع اندازه‌ای برابر با یک بند انگشت دارند و توسط تراشه‌ای اختصاصی کنترل می‌شوند. هر چراغ دارای دو تراشه است؛ به عبارت دیگر هر خودرو از چهار تراشه سود می‌برد.

با اتکا به این تراشه‌ها و LEDهای موجود، چراغ‌های پورشه می‌توانند تا دو برابر نور بیشتری را در مقایسه با پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنونی تولید کنند. علاوه‌بر‌این، قدرت پرتاب نور چراغ‌های جدید پورشه بیشتر از نمونه‌های فعلی است و محدوده دید راننده را تا چهار برابر (600 متر) افزایش می‌دهند.

چراغ های پیشرفته پورشه

چراغ‌های جدید پورشه نوردهی یکنواختی دارند. جالب اینکه این چراغ‌ها تا مسافت 600 متری شب را به روز تبدیل می‌کنند! تعداد دقیق LEDهای موجود در چراغ‌های جدید پورشه برابر با 16384 عدد است. به عبارت دیگر، شمار LED یا پیکسل‌های هر چراغ به 32,768 عدد می‌رسد.

پورشه تأکید می‌کند چراغ‌های جدید این شرکت با وجود قدرت نوردهی بالا، کم‌مصرف هستند. تکنولوژی ماتریکس HD این چراغ‌ها، در هر لحظه فقط پیکسل‌های لازم را روشن می‌کند؛ به‌همین‌خاطر مصرف انرژی آن در مقایسه با سایر سیستم‌‌های پرنور، در‌عین حفظ قدرت روشنایی برابر، بسیار کمتر می‌شود.

رانندگی در شب

تکنولوژی جدید پورشه، برای اولین‌بار امکان نمایش گرافیک چهار‌نقطه‌ای چراغ‌ها حتی در شب و هنگام استفاده از نوربالا و نورپایین را میسر می‌کند. این گرافیک حالا یکی از ویژگی‌های شخصیتی محصولات پورشه محسوب می‌شود و چراغ‌های روشنایی در روز دارای آن هستند.

چراغ های پیشرفته پورشه

چراغ‌های جدید پورشه و روشنایی بیش از 1400 لومن

آن‌طور که پورشه می‌گوید، چراغ‌های HD ماتریکس این شرکت تا 40 درجه افقی و 10 درجه عمودی از مسیر پیش روی راننده را روشن می‌کنند. روشنایی آن‌ها نیز به بیش از 1400 لومن می‌رسد. با این مشخصات باید گفت هنگام رانندگی در شب گستره دید وسیعی با شدت نور کافی در برابر راننده قرار می‌گیرد. نکته حائز اهمیت این است که راننده می‌تواند نحوه توزیع نور را در سناریوهای مختلف تغییر دهد تا به بهترین دید دست پیدا کند.

چراغ های پیشرفته پورشه

بد نیست اشاره کنیم پورشه برای اینکه بتواند تکنولوژی مدرن خود را به واقعیت تبدیل کند، بیش از 25 گواهی اختراع (پتنت) ثبت کرده است. این کمپانی پیشگام آلمانی، برای تحلیل عملکرد چراغ‌های جدید خود از شبیه‌سازی کامپیوتری بهره برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • rahimi amirhossein
    rahimi amirhossein | ۱۴ دی ۱۴۰۱

    خب قیمت این ماشین چه قدره؟

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۴ دی ۱۴۰۱

      کدوم ماشین دقیقا؟

مطالب پیشنهادی