ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

آموزش و پرورش: دستگاه‌های سیگنال‌یاب در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار می‌گیرند

وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا مانع تقلب دانش‌آموزان با موبایل شود.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرد در حوزه‌های امتحان نهایی علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال یاب نیز قرار داده شده است تا از هرگونه تقلب دانش‌آموزان با موبایل و دیگر دستگاه‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

با توجه به تأثیر‌گذاری نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری، رعایت امنیت برگزاری آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا تصمیم جدیدی برای مقابله با هر گونه تقلب در‌نظر گرفته شده است. «محسن زارعی» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد امنیت امتحانات نهایی کاملاً برقرار است و علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال یاب هم در اختیار حوزه‌های امتحان قرار می‌گیرد.

وی اعتقاد دارد انتشار موردی سؤالات، آن هم پس از برگزاری آزمون به‌معنای لو‌رفتن سؤالات نیست و نمی‌توان امنیت امتحانات را زیر سؤال برد:

«برخی افراد که مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مانع برگزاری کلاس‌های کنکوری خود می‌دانند، از همان ابتدا فضاسازی کردند که آموزش و پرورش نمی‌تواند امتحانات نهایی را برگزار کند و منتظر بودند تا یک مورد انتشار سؤالات امتحانات اتفاق بیفتد.»

این مقام مسئول پیش از این نیز از درخواست محدودسازی اینترنت در حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی مدارس خبر داده بود. البته مشخص نیست وزارت کشور درباره این درخواست چه تصمیمی گرفته است.

هشدار پلیس فتا درباره تجهیزات تقلب

«رامین پاشایی»، معاون اجتماعی پلیس فتا از دانش‌آموزان خواست فریب تبلیغات کانال‌های تلگرامی را نخورند: «برخی کانال‌های مجازی اعلام می‌کنند، تجهیزاتی را برای بردن به جلسه امتحان در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق تماس صوتی، پاسخ‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهند. 95 درصد این تبلیغات دروغ است، اما به‌دلیل سهل‌انگاری در یک یا دو مورد هم شاهد بودیم این ادعا اثبات شده است.»

به گفته وی کانال‌های بسیاری در این زمینه شناسایی و تا‌کنون 9 نفر دستگیر شده‌اند: «هیچ‌کدام از این افراد، سؤالات را در اختیار نداشتند و حتی به دروغ، خود را منتسب به مسئولان آموزش و پرورش اعلام می‌کردند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی