ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

اپل قیمت تعویض باتری آیفون، مک و آیپد را از اسفندماه افزایش می‌دهد

اپل از 1 مارس 2023 (۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱) هزینه تعویض باتری اکثر محصولاتش را بین 20 تا 50 دلار افزایش می‌دهد. این افزایش قیمت تنها محدود به کاربرانی خواهد بود که گارانتی دستگاهشان تمام شده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

اپل از 1 مارس 2023 (۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱) هزینه تعویض باتری اکثر محصولاتش را بین 20 تا 50 دلار افزایش می‌دهد. این افزایش قیمت تنها محدود به کاربرانی خواهد بود که گارانتی دستگاهشان تمام شده است و تأثیری روی محصولات با +AppleCare یا دارای گارانتی ندارد.

بااین‌حساب قیمت تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون قدیمی‌تر از آیفون ۱۴ از جمله تمامی مدل‌های آیفون ۱۳، آیفون ۱۲ و مدل‌های قدیمی آیفون، ۲۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. همان‌طور که گفته شد مشتریانی که اشتراک AppleCare یا +AppleCare دارند یا دستگاه آن‌ها دارای گارانتی است، از این قاعده مستثنی هستند.

برای مثال کاربرانی که باتری گوشی آیفون آن‌ها ۸۰ درصد سلامتی خود را از دست داده و دچار مشکل شده باشد، با +AppleCare هیچ هزینه‌ای برای تعویض باتری پرداخت نمی‌کنند.

 افزایش قیمت تعویض باتری آیفون، مک و آیپد اپل

همان‌طور که گفته شد، اپل قیمت تعویض باتری بدون گارانتی مک و آیپد را نیز افزایش می‌دهد؛ تعویض باتری مک بوک ایر ۳۰ دلار و قیمت باتری مک بوک پرو ۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. مدل‌های جدیدتر آیپد ۲۰ دلار افزایش قیمت خواهند داشت. این تغییرات قیمت از اول ماه مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفندماه سال جاری) اعمال خواهد شد.

زمانی که اپل در سپتامبر ۲۰۲۲ سری آیفون ۱۴ را معرفی کرد، قیمت تعویض باتری را نیز از ۶۹ دلار به ۹۹ دلار افزایش داد. اکنون این شرکت می‌‌خواهد هزینه تعویض باتری ۹۹ دلار را برای مدل‌های فعلی حفظ کند، ولی قیمت تعویض مدل‌های قدیمی‌تر را افزایش دهد.

این بدان معنی است که هزینه تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون دارای دکمه هوم از ۴۹ دلار به ۶۹ دلار افزایش پیدا می‌کند. قدیمی‌ترین مدلی که اپل باتری آن را تعویض خواهد کرد نیز آیفون ۵ است. در این طرح قیمت تعویض باتری از آیفون X تا آیفون ۱۳ از ۶۹ دلار به ۸۹ دلار افزایش خواهد داشت.

افزایش قیمت تعویض باتری سیستم مک و آیپد

در طرح جدید اپل، هزینه تعویض باتری مک بوک ایر ۳۰ دلار و هزینه تعویض باتری مک بوک پرو و مک بوک ۵۰ دلار افزایش پیدا می‌‌کند. بااین‌حساب هزینه تعویض باتری سیستم مک به شرح ذیل خواهد بود:

  • هزینه تعویض باتری مک بوک ایر از ۱۳۹ دلار به ۱۵۹ دلار افزایش پیدا می‌کند.
  • هزینه تعویض باتری مک بوک پرو از ۱۹۹ دلار به ۲۴۹ دلار افزایش پیدا می‌کند.
  • هزینه تعویض باتری مک بوک مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از ۱۹۹ دلار به ۲۴۹ دلار افزایش خواهد یافت.

هزینه تعویض باتری آیپد براساس مدل آن تغییر می‌کند. برای مثال هزینه تعویض آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (‌نسل پنجم و مدل‌های قبل از آن)، آیپد پرو ۱۱ اینچی (‌نسل سوم و مدل‌های قبل از آن)، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، آیپد پرو ۹.۷ اینچی و آیپد ایر (نسل پنجم یا قبل از آن) از ۹۹ دلار به ۱۱۹ دلار افزایش پیدا می‌کند. هزینه تعویض باتری نسل ششم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نیز کماکان با قیمت فعلی ۱۷۹ دلار باقی می‌ماند و هزینه باتری نسل چهارم آیپد پرو ۱۱ اینچی ۱۴۹ دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی