ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

girl_phone_charge
تکنولوژی

استفاده از پورت USB-C در گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها از سال 2025 در هند الزامی می‌شود

پس از اتحادیه اروپا، حالا هند استفاده از پورت USB-C را در محصولات الکترونیکی مانند گوشی‌ها اجباری می‌کند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

هند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان، استفاده از پورت USB Type-C را به‌عنوان درگاه شارژ دستگاه‌های الکترونیکی، از سال 2025 الزامی می‌کند.

اواسط خردادماه قانون‌گذاران اتحادیه اروپا بر سر تصویب قانونی توافق کردند که از پاییز 2024 تمامی گوشی‌های هوشمند بازار از جمله آیفون، ملزم به ارائه درگاه شارژ سیمی USB-C هستند تا بتوانند در این کشورها به فروش برسند. اتحادیه اروپا از این طریق می‌خواهد حجم زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد. به‌موجب این تصمیم اتحادیه اروپا، تمامی محصولات الکترونیکی از جمله گوشی‌ها، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال، هدفون‌ها، کنسول‌های بازی دستی و کتاب‌خوان‌ها باید قانون جدید را رعایت کنند.

هند تا 2025 استفاده از پورت USB Type-C را اجباری می‌‌کند

به‌دنبال تصمیم قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، اکنون هند نیز می‌خواهد چنین الزامی را برای دستگاه‌های الکترونیکی در‌ نظر بگیرد و آن را از 2025 اجرایی می‌کند.

در‌حال‌حاضر سامسونگ پورت USB Type-C را تقریباً برای تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود ارائه می‌دهد. این درحالیست که آیفون‌ها تنها گوشی‌های مطرحی هستند که پورت USB Type-C ندارند. البته دولت هند برای الزام تعیین‌شده، استثناهایی را نیز در نظر گرفته است. طبق تصمیم قانون‌گذاران هندی، برخی گوشی‌های هوشمند ویژه، گجت‌های پوشیدنی و هدفون‌ها از الزام داشتن پورت USB Type-C معاف هستند تا قیمت آن‌ها به‌دلیل استفاده از چنین پورت‌هایی بی‌دلیل افزایش پیدا نکند.

دولت هند کمیته‌ای را برای بررسی وضعیت استفاده از پورت USB Type-C تشکیل داده است. گفتنی است نه‌تنها گوشی‌های هوشمند، بلکه تمامی مدل‌های لپ‌تاپ‌های نسل‌های آینده دارای پورت شارژ USB Type-C خواهند بود و دولت هند تا سال 2026 به تولیدکنندگان لپ‌تاپ فرصت داده است تا از این قانون پیروی کنند. حال آنکه استفاده از پورت مربوطه در گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های تا سال 2025 الزامی اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی