ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مانیتور سامسونگ
تکنولوژی

نسل جدید مانیتورهای سامسونگ معرفی شد؛ از غول 57 اینچی تا رقیب استودیو دیسپلی اپل

سامسونگ از دو مانیتور گیمینگ، یک مانیتور 5K حرفه‌ای و همچنین نسخه 27 اینچی مانیتور هوشمند M8 رونمایی کرده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

سامسونگ برای نمایشگاه CES 2023 از جدیدترین مانیتورهای خود رونمایی کرد که شامل اولین مانیتور جهان با رزولوشن UHD دوگانه (7680 در 2160 پیکسل) و یک مانیتور 27 اینچی 5K برای رقابت با استودیو دیسپلی اپل می‌شود.

سامسونگ از دو مانیتور گیمینگ جدید از سری Odyssey پرده برداشته است و همچنین شاهد معرفی مانیتور 27 اینچی ViewFinity S9 با رزولوشن 5K و نسخه جدید مانیتور هوشمند M8 هستیم.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9

این مانیتور جدید، جایگزین مانیتور Odyssey G9 می‌شود و اولین مانیتور جهان با رزولوشن UHD دوگانه یا 7980 در 2160 پیکسل با نسبت تصویر 32:9 و رفرش ریت 240 هرتز است. این مانیتور به نمایشگر خمیده 57 اینچی 1000R مجهز شده که از فناوری mini-LED کوانتوم بهره می‌برد. روی این نمایشگر از پوشش ضد‌بازتاب نور استفاده شده است.

سامسونگ Odyssey Neo G9 همچنین اولین مانیتور جهان است که از دیسپلی‌پورت 2.1 پشتیبانی می‌کند. سامسونگ قیمت و تاریخ عرضه این محصول را اعلام نکرده است.

مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9

مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9

این محصول نسخه به‌روزشده مانیتور G9 با پنل OLED با رنگ مشکی عمیق و کنتراست بی‌نهایت است. این مانیتور به یک پنل 49 اینچی خمیده 1800R با رزولوشن QHD و نسبت تصویر 32:9 مجهز شده است که از فناوری OLED کوانتوم دات بهره می‌برد.

به گفته سامسونگ، پیکسل‌های پنل OLED مورد استفاده در این مانیتور هرکدام به‌صورت جداگانه روشن می‌شوند و وابستگی به نور پس‌زمینه ندارند. این پنل دارای رفرش ریت 240 هرتز و زمان پاسخگویی 0.1 میلی‌ثانیه است.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey OLED G9 از طریق اسمارت هاب به چندین پلتفرم استریم ویدیو از جمله پرایم ویدیو آمازون، نتفلیکس و یوتوب دسترسی دارد. سامسونگ اطلاعات بیشتری از این محصول منتشر نکرده است.

مانیتور ViewFinity S9

مانیتور ViewFinity S9

تمام مانیتورهای جدید سامسونگ از نوع گیمینگ نیستند و کره‌ای‌ها از یک مانیتور برای کاربران حرفه‌ای هم رونمایی کرده‌اند. این مانیتور که رقیب استودیو دیسپلی اپل محسوب می‌شود، به یک پنل 27 اینچی 5K مجهز شده است که 99 درصد گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و دقت رنگ بالایی دارد.

در این مانیتور از موتور کالیبراسیون رنگ استفاده شده است تا از رنگ و روشنایی دقیق پنل اطمینان حاصل شود. همچنین افراد حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از اپ کالیبراسیون هوشمند سامسونگ وایت بالانس، بالانس رنگ RGB و همچنین گاما را با توجه به نیازشان تنظیم کنند.

مانیتور سامسونگ ViewFinity S9 به پورت‌های USB-C و تاندربولت 4 مجهز شده است تا کاربران در اتصال دستگاه‌های مختلف از جمله دوربین به این مانیتور مشکلی نداشته باشند. این محصول کره‌ای‌ها همچنین از دوربین 4K SlimFit برای تماس‌های تصویری بهره می‌برد.

مانیتور هوشمند سامسونگ M8

در کنار تمام این محصولات، سامسونگ از نسخه جدید مانیتور هوشمند M8 با پنل 27 اینچی هم رونمایی کرده است که تمام ویژگی‌های مدل 32 اینچی را دارد. بااین‌حال با چند ویژگی جدید روبه‌رو هستیم که در آینده به مدل 32 اینچی هم اضافه می‌شوند؛ از جمله کنترل عملکرد اپ‌های پخش ویدیو با ماوس و ویژگی My Contents برای دسترسی به اطلاعات مفید در هنگام استندبای‌بودن مانیتور. در این نسخه همچنین با دوربین ارتقایافته 2K SlimFit روبه‌رو هستیم که خبری از آن در مدل 32 اینچی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی